Waar kan ik de stappen lijst vinden?

Edgar

New Member
We zijn van plan om naar Australie te emigreren, maar het is ons niet helmaal duidelijk welke stappen genomen moeten worden en hoelang het duurt. ( we willen over 2 jaar die kant op gaan, moeten we nu al beginnen met de aanvraag?)

Er wordt ook een referentie gemaakt naar de portal waar een stappen lijst op moet staan, maar ik kan deze niet vinden.

Op het internet zijn er ook veel aanbieders die je, tegen betaling, helpen met het aanvragen van een visum, is dit de moeite waard, wat zijn jullie ervaringen en wat kosten deze zoal?

Met vriendelijke groeten,
Edgar & jacky
 
Hoi!

Welkom op het forum!

Er zijn verschillende emigratieburo's Bussye en Move2australie schijnen goed werk te leveren.. wat betreft je stappenplan denk ik dat je even moet zoeken op het forum!
Al een idee waar jullie heen willen?
 
Hoi Senseo,

Dank je wel voor je reactie.

We zitten te denken aan de wijde omgeving van Sydney. We willen een camping beginnen/overnemen, we wonen nu in Z-Frankrijk en hebben hier een Bed & Breakfast maar willen toch wat ruimer en met meer natuur.

Met vriendelijke groeten,
Edgar
 
ooooooh... Mag ik met jullie meedromen? Wij hebben heel lang geroepen dat we een camping wilden beginnen in Australie (Westkust) maar liepen tegen 1 praktisch probleem op: Als er geen toetsenbord aan zit, moet mijn man er vanaf blijven  :lol: Dus dat zal nog zeker een paar jaar een droom blijven, maar we geven niet op. Het visum is er bijna, dus die camping zal er dan ook nog wel komen!

Wij hebben zelf de hulp van Buysse gekregen (natuurlijk tegen betaling) en zijn erg tevreden over ze. Ook nu de aanvraag al in juni is ingediend en ze al het geld hebben gevangen, blijven ze voor ons klaar staan. Mijn man is nu druk aan het solliciteren en dan helpt onze contactpersoon bij Buysse met tips over een goed CV en kijkt zelfs nog zijn spullen na (een goede indruk is belangrijk in je brief en CV :smile:)

Veel succes met alles,
Sacha
 
Hoi Sacha,

Ach, jullie kunnen altijd op vakantie komen als het zover is!

Even een vraagje, je schrijft de hulp van de  Buysse ingeroepen te hebben, maar ook dat de aanvraag online is gebeurt (in het overzicht staatje) Wat voor hulp geeft zo'n bedrijf dan en is het de moeite waard om ze te gebruiken?
in ons geval zijn wij hebben niet het plan om te gaan werken voor een bedrijf, maar er zelf eentje te beginnen.

Ik heb ze al wel een mail gestuurd, juist omdat wij niet passen binnen de visa's. Iedere visa heeft het over het werken of studeren in oz en niet over een bedrijf beginnen met eigen geld.
Mischien zijn er meedere lezers die een eigen bedrijf zijn begonnen en kunnen wat visa tips geven?

Groetjes en heel veel succes,
Edgar
 
Hoi Edgar,

Volgens mij is het belangrijker om te laten zien wat je in het verleden hebt gepresteerd, dan wat je denkt op te willen starten hier in Oz. Ik ben bijv. op een Skilled Independent Visum (136, is nu 176 meen ik) binnengekomen. Omdat ik altijd voor werkgevers heb gewerkt moest ik dus mijn werkervaring aantonen met referentiebrieven van mijn werkgevers. Maar zoals jij al aangeeft hebben jullie een eigen B&B en zijn jullie dus eigen baas. Volgens mij moet je dan ongeveer aan gaan tonen dat je in een periode van 5 jaar ieder jaar meer winst hebt gemaakt als het jaar daarvoor. En omdat je natuurlijk geen referentiebrief van je werkgever kunt overleggen (want dat ben je immers zelf) moet je volgens mij een aantal klanten zien te vinden van jullie huidige B&B die een dergelijke brief willen opstellen. Dit is heel kort door de bocht van mij, want ben niet precies van de regelgeving op de hoogte, maar volgens mij was het wel zoiets in die strekking...

Ik ben nl. hier ook voor mezelf begonnen, terwijl ik op een Skilled Independent visum ben binnengekomen.

Succes met de aanvraag
 
Hi Edgar,

Er is een speciale sectie voor business people, daar valt ook het visum onder om een bedrijf te beginnen. de ins & outs weet ik e rniet van, maar meer info kan je hier vinden: http://www.immi.gov.au/skilled/business/

Heel veel succes!!

maar liepen tegen 1 praktisch probleem op: Als er geen toetsenbord aan zit, moet mijn man er vanaf blijven  cheesy Dus dat zal nog zeker een paar jaar een droom blijven, maar we geven niet op. Het visum is er bijna, dus die camping zal er dan ook nog wel komen!

:grin: :grin: :grin:
 
Hoi Edgar,

Wij hebben de hulp van Buysse ingeroepen vanwege de gevreesde RPL en omdat ik nog altijd geloof dat ieder zijn eigen vak heeft. Ik heb nl. last van control issues :oops: en kreeg dus van Buysse een keur lijstje met wat wanneer moest worden ingeleverd en daar kon ik mij fijn aan houden. Alles netjes bij Buysse inleveren en zij doen de rest. Verder hadden ze voor ons een planning gemaakt, uitgaande van de vertrekdatum die wij in eerste instantie in ons hoofd hadden (oktober 2008). Helaas hadden we geen rekening gehouden met het boek dat Dirk moest gaan schrijven en zijn writersblock  :x
Het heeft dus 9 maanden geduurd voor zijn RPL af was, maar daar heeft hij ook heel veel hulp van Buysse bij gekregen. Ik vrees dat we anders nooit een aanvraag hadden kunnen indienen, want het hielp wanneer zij hem achter zijn broek aan zaten. Ter bescherming van mijn huwelijk heb ik mijn mond maar dicht gehouden  :grin:

Uiteindelijk hebben wij de aanvraag 7 maanden later dan gepland ingediend, maar nu is het slechts nog wachten tot we een CO krijgen. Nu helpt Buysse nog steeds: Wanneer Dirk tegen vragen aan loopt bij de sollicitatiebrieven, is een mailtje voldoende :up:

Een gesprek bij Buysse kan dus nooit kwaad. Het was voor ons de beste oplossing, maar er zijn voldoende mensen die het zelf ook voor elkaar hebben gekregen.

Succes en we komen wel eens de kunst afkijken op jullie camping!

Sacha
 
Hoi allemaal,

Ik heb de business visa doorgenomen en dat valt inderdaad niet mee om daarmee binnen te komen.
We hebben de quick scan van Buysse ingevuld en nu dus even afwachten wat zij te zeggen hebben.
Wij hebben besloten om ook gebruik te maken van hun, hopelijk kunnen ze de juiste adviesen geven om de visa's te regelen.
Ik sta ervan te kijken hoe lang het gemiddeld duurt, we hebben ons huis nu ook maar alvast te koop gezet.
Sacha waar gaan jullie wonen?

Groetjes, Edgar & jacky
 
Hoi Edgar

hebben jullie al getekend ?het is wel een goed buro,maar het is mischien nuttig om een vrijblijvend te kijken  op move2australia
Rob woont sinds 2000 met zijn gezin in Adelaide en is sinsdien imigratie agent [moeilijk examen]
hij helpt Nederlanders met veel succes en betrouwbaar met hun visum, ook veel bezoekers van xpdite
hij geeft op xpdite ook gratis tips,  [Rob Breumelhof]
ze hebben het eerste half jaar een dagboek bij gehouden ,leuk om te lezen

waar wat je ook doet reken maar tussen de 12 en 18 maanden als alles meezit

succes
groet
Jaap 
 
[quote author=os link=topic=9750.msg132945#msg132945 date=1235402243]


Hoi Edgar

hebben jullie al getekend ?het is wel een goed buro,maar het is mischien nuttig om een vrijblijvend te kijken  op move2australia
Rob woont sinds 2000 met zijn gezin in Adelaide en is sinsdien imigratie agent [moeilijk examen]
hij helpt Nederlanders met veel succes en betrouwbaar met hun visum, ook veel bezoekers van xpdite
hij geeft op xpdite ook gratis tips,  [Rob Breumelhof]
ze hebben het eerste half jaar een dagboek bij gehouden ,leuk om te lezen

waar wat je ook doet reken maar tussen de 12 en 18 maanden als alles meezit

succes
groet
Jaap 
[/quote]

Hoi Jaap, ik wordt nu toch echt nieuwsgierig... in bijna elk bericht wat ik van je lees maak je reclame voor MovetoAustralia. Het valt wel op. Krijg jij daar provisie voor ofzo?Want dat wil ik ook wel  :wink:
Niks ten nadele van M2A want ik ben ook een tevreden klant!
Maar is het fair tegenover alle andere emigratieburo's vraag ik me af ? Alle nieuwe leden mogen toch wel weten dat er meerdere zijn buro's zijn.
Dus net als op tv zou ik zeggen als je dan toch reclame maakt dan hierbij:  Buysse,Hiltermann, Start2migrate,JustMigrate,TIG,George Lombard etc etc.
 
[quote author=Edgar link=topic=9750.msg132712#msg132712 date=1235153569]
Sacha waar gaan jullie wonen?
[/quote]

Ten noorden van Perth, een gebied met nog niet al te veel campings, dus daar ligt nog een mooie markt voor ons open :smile:
 
Back
Top