Waar kan ik documenten laten certificeren?

nico

Member
Hoi,

ik woon in Newmarket (Brisbane) en voor mijn tax aangifte moet ik enkele documenten laten certificeren.
Het gaat om kopieen van mijn paspoort en visa. Nu heb ik geen idee waar ik dat kan laten doen.
Iemand??  :-(

Vielen dank  :smile:

Nico***

Zoek de dichtstbijzijnde JP (Justice of the Peace) en laat die e.e.a. certificeren. De meeste real estate agents en solliciters zijn ook JP of hebben iemand op kantoor die dat is. Ik ben zo gelukkig dat mijn buurman JP is... dus hoef nooit ver te lopen.

Ze schrijven dan op de copie:
"I certify that this is a true copy of the original document", dateren e.e.a. en zetten een handtekening. Sommige hebben een stempel, maar het is voldoende wanneer ze hun JP registratienummer vermelden.

(Als het gaat om de Medicare Levy Exemption aanvraag: heb geduld..... dat kan maanden duren voor je wat hoort!).

Ik weet niet of je in een groot bedrijf werkt, maar vraag het na bij de receptie op je werk. Er zijn wellicht jp's onder je collega's.

Wij moesten ook een een copie van ons paspoort laten certificeren en hebben in het telefoonboek de dchtsbijzijnde solliciter opgezocht. We hadden zelf nog een kopie en dat meegenomen met het paspoort en zij hebben er een stempel opgezet en getekend. Zij zeiden dat ze het verplicht waren om dit gratis te doen.

Groetjes Jojo.

Hoi,

bedankt voor de reakties.  :up:
Heb ondertussen een lijst met jp's wonende in Newmarket gevonden op de "Department of Justice" website.
Ja Henk, het is idd voor die Medicare Levy Exemption.

over and out,          Nico***

Back