Waar komen de Nederlanders vandaan ?

Veel Nederlanders emigreren naar Australie. Uit welke provincie komen jij ?

  • Groningen

    Votes: 3 3.9%
  • Friesland

    Votes: 1 1.3%
  • Drente

    Votes: 2 2.6%
  • Overijssel

    Votes: 5 6.6%
  • Gelderland

    Votes: 6 7.9%
  • Noord Holland

    Votes: 11 14.5%
  • Zuid Holland

    Votes: 18 23.7%
  • Utrecht

    Votes: 4 5.3%
  • Flevoland

    Votes: 2 2.6%
  • Zeeland

    Votes: 0 0.0%
  • Noord Brabant

    Votes: 19 25.0%
  • Limburg

    Votes: 3 3.9%
  • Niet NL, maar Belgie

    Votes: 1 1.3%
  • Niet NL, elders !

    Votes: 1 1.3%

  • Total voters
    76

Peter1

New Member
Veel Nederlanders emigreren naar Australie. In de jaren 50 en 60 kwamen veel van deze emigranten uit Noord en Zuid Holland.
Is dat nog steeds het geval ?

Uit welke provincie kom jij ?
 
Ben niet helemaal zeker wat ik had moeten antwoorden. Is dat de provincie waar je geboren? Of waar je het laatste gewoond hebt? Ik ben oorspronkelijk Zuid-Hollander, heb jaren in Oss gewoond en ben via de VS in Ozzie terecht gekomen. Wat neem je nu op in de statistieken?
 
Mijn ouders zijn in de jaren 50 geemigreerd naar Oz en kwam uit Noord-Brabant waar ik nu ook woon. Dat de meesten uit Noord en Zuid Holland kwam is, volgens mij, niet zo verbazend omdat deze regio altijd drukker bevolkt is geweest. Of zit ik er zo naast?
 
Ik kom oorspronkelijk uit brabant, maar woon de laatste 5 jaar van mijn leven in Zuid Holland.
 
[quote author=Gwen link=topic=10415.msg146723#msg146723 date=1253174798]
Aah oud topic, veel nieuwe leden, dus even opnieuw stemmen is ook leuk  :up:
[/quote]

Precies!  :up:
 
Maar wat doen we nou, de plaats waar je vandaan komt in de zin van geboren bent, of waar je nu woont?
 
hmmm via Zuid Holland naar Twente en naar Groningen en toen down under. Ik kies toch mooi voor Twente. Overijssel dus!
 
Ik denk dat we het houden op de provincie van waar je vertrokken bent naar het buitenland....tenzij je jezelf meer betrokken voelt bij een andere provincie :)
 
[quote author=Peter! link=topic=10415.msg146771#msg146771 date=1253197438]

Ik denk dat we het houden op de provincie van waar je vertrokken bent naar het buitenland....tenzij je jezelf meer betrokken voelt bij een andere provincie :)
[/quote]

Dat lijkt mij ook 't beste  :lol:
 
was het niet zo dat je ook nog ergens kon stemmen over waar je naar toe ging emigreren?
 
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=2850.0

That's right bro,
Maar daar staat niet het zuiden van Holland voor maar the NT hoog aan de top (end).

Jack :evil:
 
Back
Top