Waar niet in Perth

Yoog

Member
Zo, na lang wachten zitten we dan al weer twee weken down under. In Geraldton op dit moment omdat dat onze beste keuze leek. Ik zeg leek want er blijkt in de metaal waar Jac in werkt geen werk te vinden. Er is hier in de hele omgeving geen CNC machine te vinden! Dat hadden we een beetje overschat.
Aangezxien we echter nog geen vastigheid hebben hier, willen we vrijdag de auto volladen met alles wat we hebben (das nog best veel met 5 man) en richting Perth trekken. Hier schijnt wel werk te zijn in Jac zijn richting.
Wie kan ons vertellen in welke wijken we absoluut niet moeten gaan zitten? Ik begrijp dat dit meestal vrij persoonlijk is, maar er zijn vast ook wel een soort achterbuurten waar wij ons minder thuis zullen voelen.
Dus wie kan ons een goede start geven?
Yolande

Hoi Yoog

Jeetje wat vervelend dat er geen werk voor Jac is in Geraldton.
Maar Perth is ook ontzettend leuk en geweldig om te wonen, vind ik althans.
Over wijken kan ik je uit ervaring niks zeggen ,je hoort wel eens wat maar of het waar is weet ik niet.
Succes met alles :up:

Hoi Yoog, blijf vooralsnog weg uit Armadale en Balga (de twee die me het eerst te binnen schieten). Natuurlijk je moet ook letten op je budget e.d. maar dat zijn wel 2 van de meest berchte zeg maar (voor zover wij weten dan he).

Gaan jullie gewoon naar Perth rijden en dan een onderkomen zoeken? of probeer je dat wel vooraf la te regelen? (domme vraag waarschijnlijk).

Misscien niet echt een domme vraag Perthpete maar wij zijn "gewoon" in de auto gestapt met volle bepakking en zitten nu in Perth. Helaas hebben we er niet bij stilgestaan dat het een lang weekend is en dat alles vol zit......
Voor vanacht hebben we onderdak en daarna moeten we nog even zoeken.
Bedankt voor de tips over de wijken, we zullen ze meenemen.

Wow, wel heel moedig hoor.. alhoewel je in het ergste geval vast wel ergens een hotel of motel of B&B o.i.d. zou moeten kunnen vinden denk ik... We hebben 2 gezinnen die vrienden van ons zijn en een appartement ' runnen' maar helaas zoals je al zei helemaal vol voor de komende periode (weken)...

Waar zijn jullie vandaag terecht gekomen uiteindelijk?

Hi Yoog

eerst een welkom in Perth!
Ik weet dat er vaak wel appartementen te huur zijn in Mount Clare of Medina apartment ,ze zijn wel duur maar alles beter dan met zijn vijven in de auto slapen. Maar waarschijnlijk zul je alles wel geprobeerd hebben.
Anders had je hier wel mogen komen maar helaas wij hebben maar 1 slaapkamer

Succes :up:

Hallo Yoog,

Lef hoor, zo de biezen pakken naar elders.
Ik heb over de jaren gehoord dat er vrij veel Nederlands in noord Perth zitten die het geweldig vinden. Joondalup daarentegen heb ik van gehoord dat het een soort finexwijk is. Zelf heb ik het niet gezien, het is pure hear say.
Veel succes, jullie vinden je plek, have faith.

Groet, Fae

Hoi Yoog,

Balen zeg, ben je zomaar ineens aan het rondtrekken met je wagen volgeladen.
Heel veel succes met zoeken.

:tent: :tent: :tent: -1

groet, Marie

Hi Yoog

Zoals elke ochtend haal ik de krant bij het Comfort Inn motel in East  Perth, zal vast niet zijn wat je zoekt maar ze zijn niet volgeboekt , twobedroomapartment kost 160 dollar yep hoop geld. Wij kwamen een paar jaar geleden ook eens in Perth aan in een long weekend en hetzelfde probleem vonden toen na heel lang zoeken iets voor 200 dollar erg zonde van je geld, maar wel zalig geslapen.
Hoop dat je meer gelukkig hebt.

Succes :up:

[quote author=Fae link=topic=8493.msg112733#msg112733 date=1204310397]
Hallo Yoog,
Lef hoor, zo de biezen pakken naar elders.
Ik heb over de jaren gehoord dat er vrij veel Nederlands in noord Perth zitten die het geweldig vinden. Joondalup daarentegen heb ik van gehoord dat het een soort finexwijk is. Zelf heb ik het niet gezien, het is pure hear say.
Veel succes, jullie vinden je plek, have faith.
Groet, Fae
[/quote]

Hmmm, ik denk dat je Joondalup een mooie suburb zou vinden. Het is behoorlijk modern, wat stadser dan zeg maar onze wijk (Darch). Veel Town house achtige stijl bouw ... 

Toevoeging: ik denk dat je Joondalup zelfs trendy kunt noemen, vooral het centrum zeg maar ...

Bedankt allemaal voor jullie lieve woorden van steun. Gisteren hebben we in Suzanna Brooke's geslapen dit is in de Swan Valley. We dachten voor de komende twee weken in een soort van motel te zitten, maar die belden dat ze overboekt hadden. In zorgen maar weer naar het toeristenbureau gereden in Swan valley, nu zitten we 3 nachten in het Flag motel en hopen dat er na het weekend weer ruimte is overal. Het is wel wat krap met z'n 5en op een 4 pers. kamer maar ach het is beter dan in de auto slapen. Ik zal het Comfort inn ook eens peilen, we hebben aan de oostkust daar wel eens gebruik van gemaakt en het ws inderdaad goed. Nogmaals ook Erna bedankt voor je één kamer aanbod maar de 1e nachten slapen we weer.

Alle nieuwe wijken in Perth zou je vinex wijken kunnen noemen.
Minder grond voor meer geld. De oude wijken met de oude huizen hebben ruime kavels, vanaf 700m2.
Nieuwe wijken mag je gelukkig zijn als je 450m2 hebt.

Ik zal eens voor je polsen, ik geloof dat er in The Hills een Nederlands echtpaar een B&B heeft.
Zij zijn er ook al jaren, dus wie weet wat voor lijntjes er zijn met evt een baan?! En anders misschien een fijn bed.

:roll: :wink:

groetjes, Marie

Op het moment zitten we in Rockingham in een vekantiehuisje. We moeten er met pasen weer uit maar kunnen indien nodig na de pasenweerterug.
Jac heeft vandaag z'n tweede gesprek bij een werkgever dus als dat meezit kunnen we serieus gaan kijken naar een huis. Het werk zit in Henderson dus willen we daar even naar huizen kijken. Iemand daar een idee over?
Anders blijven we denk ik in Rockingham hangen, is ook maar 20 minuten rijden.

Back