Waar o waar is het goed toeven voor een gezin in Sydney

Kathleen

Well-Known Member
Okay mensen, dit onderwerp is al 'tig' keer de revu gepasseerd, maar ik gooi nog een keer de knuppel in het hoenderhok in de hoop dat er wat aankopingspunten uitkomen.

Wij hebben de luxe dat het werk een woning gaat regelen. Maar na contact blijken zij in de verkeerde richting aan het zoeken te zijn, west... en west willen wij niet zitten, maar waar dan wel??

We zoeken een buurt met een dorpsgevoel en een kleine kern waar iets te beleven valt (en goede latte en wat te zien) en waar je je dagelijkse boodschappen kunt doen. Er moet ook een leuke, kleine basis school zijn. Belangrijk is verder dat het een treinverbinding heeft met het CBD die niet langer duurt dan 30 minuten. We willen graag met 1 auto kunnen doen.

We denken zelf aan Oatley (daar zijn we wel eens geweest) en Epping passeert ook steeds de revu, maar hier zijn we nooit geweest...

Heeft iemand nog iets te zeggen hierover??

Groet en dank!
Kathleen
 
Dit lijkt me ook een goede om eens te volgen :) Denk dat we vanaf nu ongeveer echt mogen denk aan vestigen, huis zoeken in Sydney (of wellicht elders in NSW), enz :)
 
Epping is best een leuke plaats voor wat ik er van gezien heb. Het centrum is echter niet zo dorps meer, veel apartementen (hoogbouw), maar op niet te veel afstand van het station is het wel weer veel groen en losstaande huizen. Epping heeft wel hele goede verbindingen met de trein in alle richtingen, het is een echt trein knooppunt. Verkeer rondom Epping is echter hopeloos.

Een andere suburb dat nog vrij dorps is maar met goede verbinding is Turramurra. Is misschien net iets meer dan 30 min met de trein naar CBD, maar het ligt ook aan de Pacific Hwy wat een redelijke verbinding geeft voor met de auto. Er is hier nog vrijwel geen hoogbouw, maar dat zal in de komende jaren wel veranderen. Ligt wel direct naast het Kuring-Gai National Park.

Verder zijn er nog wel meer stations dorpjes tussen Turramurra en Chatswood die (nog) vrij dorps zijn, zoals Pymble, Gordon, Killara, Lindfield. Maar die gaan in de komende jaren allemaal wel meer hoogbouw zien. De overheid veel huisbouw (apartementen) dichtbij stations realiseren, dus elke combinatie van goede treinverbinding en dorps zal op termijn wel verdwijnen.
 
Als het werk een woning gaat regelen, waarom dan niet Northern Beaches?
Met de Fast Ferry naar 't CBD 20 minuten vanaf Manly.
... of je moet niet tegen zeewater kunnen.
 
omdat het werk het welliswaar regelt, maar niet betaald :lol: En, omdat we later ook moeten kunnen kopen zonder dat we daarvoor organen moeten verkopen :grin:
 
owwww... I get your point, zeker als je gehecht bent aan je organen. Ik loop hier trouwens in Chatswood (waar ik werk) ook tegen best leuke huisjes aan, erg mooie groene omgeving, maar je vind er geen "dorpsgevoel" want dat is een grote shopping mall. Nou suc6 dan maar. Ben zelf ook met de 'Property' krantjes in de weer, maar moet zeggen dat ik het nog niet goed weet: nu kopen? ff wachten? CHeers Jeroen
 
owwww... I get your point, zeker als je gehecht bent aan je organen. Ik loop hier trouwens in Chatswood (waar ik werk) ook tegen best leuke huisjes aan, erg mooie groene omgeving, maar je vind er geen "dorpsgevoel" want dat is een grote shopping mall. Nou suc6 dan maar. Ben zelf ook met de 'Property' krantjes in de weer, maar moet zeggen dat ik het nog niet goed weet: nu kopen? ff wachten? CHeers Jeroen

Hi Jeroen,

Ik denk dat ALS je kunt kopen (zonder je op een kritiek nivo in de schulden te moeten steken) je het zeker zou moeten doen.

De grootste uitdaging bij real estate is de instap. De meest uitdagende stap is altijd de eerste, maar hoe langer je wacht hoe langer het duurt voor je 'meedoet' ...
 
Goed toeven voor gezinnen? Ligt er aan wat je budget is.
Langs de north shore line is een geode optie (Pymble, Turramurra, Hornsby)
 


OFX
Back
Top