Waar te beginnen!?

zickeh

Member
Dag iedereen van dit forum! Ten eerste ben ik hier nieuw en zal me even in een notendop voorstellen; Nick, 22 jaar, Nederlands, gediplomeerd in ICT Systeembeheerder [MBO niveau 4] + MAVO, en wil ontzettend graag voor een langere tijd naar Australie!

Ter zake... :) Ik wil voor een wat langere tijd naar Australie, hou het op een jaar. Zo ben ik er al achter dat ik een Working Holiday Visum moet hebben, want ik wil er ook werken. Een verblijfplaats heb ik al gevonden, dit omdat mijn tante d'r oude huis verhuurt aan studenten [Adelaide], dus kan ik een kamer huren... Anyway, nu heb ik heel veel nummers aan zien komen qua visa, maar;

- Welk visum moet ik hebben; Working Holiday Visum nummer .... ?
- Waar kan ik dit aanvragen, heb gelezen dat het elektronisch is, maar waar?
- Hoe lang duurt de aanvraag voor een WHV?
- Waar kan ik dit ophalen, moet dat persé in Berlijn en kan dit niet bij de ambassade in Den Haag?
- Wat voor verzekeringen moet ik afsluiten; voor zowel reis- als ziekte-verzekering?
- Moet ik een nieuw visum aanvragen als ik 'werk-vakantie' door wil zetten richting een Australisch eiland [Tangalooma] en/of Nieuw-Zeeland?
- En [tot slot]; waar moet ik op letten bij de douane op Adelaide Airport, mochten ze me eruit pikken voor 1 of andere check :-(

Anyway, mocht iemand me stapsgewijs kunnen helpen bij deze vragen, ben ik al een stuk verder en kan ik gaan boeken hoop ik!

Alvast hartstikke bedankt!

- edit; moet ik ook een IELTS test maken?  :roll:

Kijk even op immi.gov.au

Een whv kan je elektronisch aanvragen, hoef je niet voor naar Berlijn en wordt meestal binnen 2 weken afgegeven. Gebruik ook even de search functie want over verzekeringen en whv is al meer geschreven.
Ielts is niet nodig maar lees gewoon even alles op de bovengenoemde site!

Succes Chantal

Hoi Chantal, bedankt voor je snelle reactie! Heb 'even' de site doorgelezen [en dit forum doorgespit] wat over het visum gaat wat ik wil hebben [WHV 417], maar heb er nog wel wat vraagjes over;

- Wat moet ik persé regelen qua ziektes, heb redelijk veel gelezen over Health Requirements, maar weet niet of dit ook voor mij van belang is? Persoonlijk gebruik ik geen medicijnen, ben onder de 70 jaar, nergens last van en al [of pas...  :roll:] een jaar of 6 niet meer naar de dokter geweest en/of hoeven gaan. Mocht ik mezelf moeten laten testen op medische faktoren, hoe kan ik dit aantonen bij het online aanvragen van dit visum?
- Wat zijn de mogelijkheden dat als ik een maand of 2 in Australië zit en naar Nieuw-Zeeland wil? Moet ik hiervoor een apart "Nieuw-Zeelands" visum aanvragen? Wel ben ik er al achter gekomen dat ik met het 417-visum ongelimiteerd in en uit Australië kan vertrekken binnen de 12 maanden...

Anyway, nogmaals bedankt voor je reactie! Alle info die ik hier lees, kan ik echt ontzettend goed gebruiken!

Ik denk dat je op dit forum niet helemaal op de juiste plek zit......

Kijk eens op backapackers.nl

Chantal

He zickeh,

Dit is de gouden tip  :up:: Neem contact op met Australian Backpackers in Alkmaar, zij zijn gespecilaiseerd in working holiday en alles wat ermee te maken heeft, ze organiseren volgens mij ook maandelijks info avonden ergens in amsterdam...
Wij kopen altijd onze tickets via hun (nu voor de derde keer) zijn heel punctiueel en snel.

www.backpackers.nl

Succes

GEERJAP

Thanks Geerjap! Zal 's een kijkje nemen, en waarschijnlijk vandeweek ff bellen! Nogmaals bedankt! :up:

Back