waar visum aanvragen?

Pieter Naessens

New Member
Hello allemaal,

Heeft iemand een idee waar ik het best mijn subclass 309 (partner visum) zou aanvragen? Ikzelf woon nu in België en ben ook Belg. Mijn Australische vriendin is hier intussen een jaar.

Dank voor jullie raad alvast!
Groetjes
Pieter

hallo Pieter

Bedoel je waar je je visum zou willen ophalen of vanuit welk land je zou willen aanvragen?
Ik heb verder geen idee hoe het met dat visum werkt maar ik weet wel dat vanuit nederland het ophalen van het visum heb makkelijkst in Berlijn kan (dat is althans het dichtst bij)
Maar misschien ben je al in Australie als je je visum toegewezen krijgt, dan kun je naar Nieuw Zeeland om je visum op te halen of naar Singapore.
Maar misschien kun je jou visum ook wel in Australie ophalen,?????

Succes!

Groeten
Anne

Belgie is voor wat betreft visa georienteerd op de Australische ambassade in Parijs en niet die in Berlijn.

Oke, dat wist ik niet!  :up:
Maar dan nog kun je zelf aangeven waar je je visum wilt halen toch? Zodra je een Case officer hebt kun je dat aan die persoon doorgeven. Dat is zoals ik het heb begrepen, correct me if I'm wrong!

[quote author=Anne78 link=topic=7248.msg93851#msg93851 date=1182855634]
Oke, dat wist ik niet!  :up:
Maar dan nog kun je zelf aangeven waar je je visum wilt halen toch? Zodra je een Case officer hebt kun je dat aan die persoon doorgeven. Dat is zoals ik het heb begrepen, correct me if I'm wrong!

[/quote]

Ik denk dat je dat op de site van de Immigration Office kan aflezen. Ik kan daarzelf geen advies of tips over verstrekken, in ieder geval is krijgen van een spouse visum een hoop werk, dus als je nog niet bezig bent, kan je je eerst beter daarop richten in mijn mening. Zodra je bezig ben, zal je kunnen gaan orienteren welke ambassade jouw aanvragen behandeld, als ik het me goed herinner, doet Berlijn ook mensen uit belgie, maar ik kan dit echter niet met zekerheid zeggen. De embassy heeft zelf ook een website en daar staat ook informatie op, Als je in berlijn je aanvraag wilt doen, staat er een lijst met benodigde informatie die je zoiezo moet aan kunnen voeren. (voor het spouse visum). Hierbij kan je de spouse document (booklet 1) van de australische overheid als extra richter gebruiken.

Ik hoop je hiermee voldoende geholpen te hebben :D

Ben  :cool:

Back