Waar wonen de meesten Nederlanders

Er zijn twee topics over dit onderwerp, even via de search knop zoeken.
Maar nr 1 is WA en nr 2 QLD.

Groetjes Jolanda  :up:
 
Waarom die vraag? Om er juist zo dicht mogelijk bij in de buurt te gaan wonen of juist zo ver mogelijk er vandaan?
 
Perfecte vraag Malukka! :lol:
Zijn er trouwens wel plekken op de wereld waar de Nederlanders NIET komen....
 
Hallo Mark
beetje laat antwoord.
maar ik denk dat Adelaide een goede kans maakt  circa 20.000

groet
Jaap          Jaapdunselman@alice.nl
 
zitten de dutchies niet op land dan is het wel op zee......
Ze zijn niet te ontlopen....

Jack :evil:
 
Ach, we zijn toch best een aardig volkje, niet waar? Dus zo erg is het niet om ons overal tegen te komen :grin:
 
In Melbourne zijn de Hollanders erg goed in verstoppen  :| Ik voel me nog een beetje Hollandse Remi alleen Down Under hier.
Binnenkort maar eens kijken hoe veel d'r op de 'koninginnedag' af komen  :up:

Nou in ieder geval 1 Hollander in Melbourne. Semi-permanent-jong-en-studente maar wel een Hollander  :lol:
 
[quote author=MelbMitz link=topic=8258.msg136131#msg136131 date=1238998012]
In Melbourne zijn de Hollanders erg goed in verstoppen  :| Ik voel me nog een beetje Hollandse Remi alleen Down Under hier.
Binnenkort maar eens kijken hoe veel d'r op de 'koninginnedag' af komen  :up:

Nou in ieder geval 1 Hollander in Melbourne. Semi-permanent-jong-en-studente maar wel een Hollander  :lol:
[/quote]

Das wel heel erg waar inderdaad. Ik ben in mijn tijd daar zowat geen Nederlander tegen gekomen. Behalve toen ik in de bibliotheek de nederlandse krant online zat te lezen en er ineens een medewerkester van de bieb achter me stond en in het NL iets zei. Hadden we toch al weken engels tegen mekaar lopen praten woehahahhaha.
 
[quote author=Shuter Street link=topic=8258.msg136143#msg136143 date=1239001910]
[quote author=MelbMitz link=topic=8258.msg136131#msg136131 date=1238998012]
In Melbourne zijn de Hollanders erg goed in verstoppen  :| Ik voel me nog een beetje Hollandse Remi alleen Down Under hier.
Binnenkort maar eens kijken hoe veel d'r op de 'koninginnedag' af komen  :up:

Nou in ieder geval 1 Hollander in Melbourne. Semi-permanent-jong-en-studente maar wel een Hollander  :lol:
[/quote]

Das wel heel erg waar inderdaad. Ik ben in mijn tijd daar zowat geen Nederlander tegen gekomen. Behalve toen ik in de bibliotheek de nederlandse krant online zat te lezen en er ineens een medewerkester van de bieb achter me stond en in het NL iets zei. Hadden we toch al weken engels tegen mekaar lopen praten woehahahhaha.
[/quote]

Nou precies!!

Alleen heb ik wel constant dat we koffie aan t drinken zijn bij ons stam-cafe en dat er af en toe nederlanders achter me zitten lekker kwekken in t hollands... Maar dat zijn meestal toeristen. En verder 1 studente bij toeval tegen gekomen toen ze ons koffie serveerde en ik 't accent eruit pikte (wat soms heel duidelijk is, soms ook niet..)... Maar verder, nergens Hollanders te bekennen, die hier echt 'full-time' wonen..  :?
 
   

Country of Birth of Person: The Netherlands 
Usual residency State/Territory 
New South Wales 18,817
Victoria 22,833
Queensland 15,262
South Australia 7,797
Western Australia 10,109
Tasmania2,436
Northern Territory 484
Australian Capital Territory 1,182
Other Territories
Total 78,924
   
Data Source: 2006 Census of Population and Housing
 
Als ik dat geweten had was ik naar 'Other Territories' gegaan.
Is het daar mooi?


:wink:

Cheers,

Jacob
 
[quote author=MelbMitz link=topic=8258.msg136144#msg136144 date=1239002135]

Nou precies!!

Alleen heb ik wel constant dat we koffie aan t drinken zijn bij ons stam-cafe en dat er af en toe nederlanders achter me zitten lekker kwekken in t hollands... Maar dat zijn meestal toeristen. En verder 1 studente bij toeval tegen gekomen toen ze ons koffie serveerde en ik 't accent eruit pikte (wat soms heel duidelijk is, soms ook niet..)... Maar verder, nergens Hollanders te bekennen, die hier echt 'full-time' wonen..  :?
[/quote]

En ze zijn er toch echt. Bij elk feestje, bqq of weet ik het wat, dan begonnen de aussies van oh ja ik ken nog wel een hollander die hier woont.
Blijkbaar blenden de nederlanders zich in Melbourne gewoon erg goed tussen de bevolking ofzo.

Volgens mij wordt de jongerenborrel wel goed bezocht. Ik ben er zelf nooit heen geweest, had er niet zo'n behoefte aan.
 
....moet wel haast. Waarschijnlijk een van de eilandjes (met een palmboom in het midden en geen belastingdienst).
 
[quote author=Shuter Street link=topic=8258.msg136149#msg136149 date=1239005367]
[quote author=MelbMitz link=topic=8258.msg136144#msg136144 date=1239002135]

Nou precies!!

Alleen heb ik wel constant dat we koffie aan t drinken zijn bij ons stam-cafe en dat er af en toe nederlanders achter me zitten lekker kwekken in t hollands... Maar dat zijn meestal toeristen. En verder 1 studente bij toeval tegen gekomen toen ze ons koffie serveerde en ik 't accent eruit pikte (wat soms heel duidelijk is, soms ook niet..)... Maar verder, nergens Hollanders te bekennen, die hier echt 'full-time' wonen..  :?
[/quote]

En ze zijn er toch echt. Bij elk feestje, bqq of weet ik het wat, dan begonnen de aussies van oh ja ik ken nog wel een hollander die hier woont.
Blijkbaar blenden de nederlanders zich in Melbourne gewoon erg goed tussen de bevolking ofzo.

Volgens mij wordt de jongerenborrel wel goed bezocht. Ik ben er zelf nooit heen geweest, had er niet zo'n behoefte aan.
[/quote]

Hmm dan ken ik de verkeerde Aussies...

Is dit de jongerenborrel in Lambsgo? Ik ben er wel eens geweest, maar dat was een zaterdag, en ik had nou niet bepaald de neiging om iedereen aan zn shirt te trekken "Hey are you dutch? Nederlands??"  :grin:

Hmm... Misschien toch maar een keer kijken, maar ik neem niet aan dat er ergens een bordje staat *Nederlanders hier verzamelen* ???  :roll:

xx
 
haha ja het kan natuurlijk ook puur toeval geweest zijn.

Is er op internet niet iets te vinden over de jongerenborrel?? Je had ook het krantje de Dutch Weekly (die eigenlijk maar eens per maand uitkwam haha), daar stond ook nog wel is wat in. Ik kocht m meestal omdat ik dan weer is wat Nederlands kon lezen (had geen internet thuis en zat daar dus ook weinig op).
 
[quote author=Peter! link=topic=8258.msg136145#msg136145 date=1239002833]
   

Country of Birth of Person: The Netherlands 
Usual residency State/Territory   
New South Wales 18,817
Victoria 22,833
Queensland 15,262
South Australia 7,797
Western Australia 10,109
Tasmania2,436
Northern Territory 484
Australian Capital Territory 1,182
Other Territories
[size=10pt]Other.....WHAT...??[/size]
Total 78,924
     
Data Source: 2006 Census of Population and Housing [/quote]

Nederland  circa 20.000.000
 
[quote author=Jack link=topic=8258.msg136162#msg136162 date=1239008810]
[quote author=Peter! link=topic=8258.msg136145#msg136145 date=1239002833]
   

Country of Birth of Person: The Netherlands 
Usual residency State/Territory   
New South Wales 18,817
Victoria 22,833
Queensland 15,262
South Australia 7,797
Western Australia 10,109
Tasmania2,436
Northern Territory 484
Australian Capital Territory 1,182
Other Territories
[size=10pt]Other.....WHAT...??[/size]
Total 78,924
     
Data Source: 2006 Census of Population and Housing [/quote]

Nederland  circa 20.000.000
[/quote]
Dan valt die 23.000 van Vic ook wel weer mee :wink:

Bart
 
[quote author=Ingriddh link=topic=8258.msg136167#msg136167 date=1239011131]
Ik denk in Nederland   :lol1: :lol1: :lol1:
[/quote]

:clap: :clap2: :rotflmao:
 
Back
Top