Waar wonen in/rondom Sydney met kleine kinderen

MiriamM

New Member
Het onderwerp is vast al vaak voorbij gekomen maar ik kon het zo snel niet terug vinden...
Anyhoo, ons gezin met drie kleine kinderen (1, 4 en 5), gaat waarschijnlijk volgend jaar verhuizen naar Sydney. Wij wonen nu in Nieuw Zeeland maar mijn mans werk neemt ons waarschijnlijk nu weer die kant op.
Ik zou graag horen van mensen die Sydney goed kennen en me kunnen aanraden wat leuke wijken zijn om met kinderen te wonen. Ik ken Sydney redelijk en verwacht niet dat wij een salaris gaan verdienen waarbij we in de leuke wijken aan zee kunnen gaan wonen (ik denk aan Bondi, Coogee etc). Ik ben bang dat het iets meer modaal zal zijn. Welke wijk in of rondom Sydney is leuk en enerverend (zonder al teveel van die brick houses waar ze zo dol op zijn....) en is redelijk toegankelijk richting de CBD. Mijn oudste kinderen zullen daar naar primary school gaan en ik hoor graag over kleinere (eventueel 'alternatieve') public schools. Ik ben graag actief in de Nederlandse gemeenschap, wellicht dat daarvandaan nog ideeen zijn?

Ik hoor het graag!
 
Hallo Miriam, ik ben benieuwd hoe jullie zoektocht verlopen is en waar jullie terecht zijn gekomen. Als alles doorgaat, vertrek ik met mijn man en zoontje (2,5) ook naar Sydney, voor het werk van mijn man. We zullen daar ook op zoek gaan naar een leuke, sociale, kindvriendelijke wijk. Heb je nog tips? Ook wat betreft de kleinere/alternatieve scholen? Alvast bedankt!
 
Back
Top