Waar?

Ronald gem

New Member
hallo!

Na jaren gekscheerend elkaar geplaagd te hebben dat we eigenlijk graag gaan wonen in een andere land, lijkt de droom nu toch iets realistischer te worden.

Meteen aangemeld op dit forum en tal van blogs en reisverslagen gelezen. Oja, het land van bestemming is voor ons: Australië (maar dat mag duidelijk zijn ;-)

Ala het lukt zal het voor ons we business visum worden, het inlezen is inmiddels al redelijk gevorderd.

Maaar...de hamvraag is: waar?

Waar in het immense Australië ligt misschien ons nieuwe leven? Ik heb uiteraard het internet al afgestruind naar meningen en verhalen....maar ben toch benieuwd naar de meningen en ervaringen van de experts ;-)

Momenteel wonen we aan de rand van een groot dorp in noord Brabant in een boerderij. We genieten hier daardoor van het buitenleven en toch de voorzieningen ik de buurt.

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening en overweging!

Aangezien je een bedrijf gaat kopen (dat is toch vereist voor een business visum?) is het de vraag: Wat voor een bedrijf zoek je? En wat zijn belangrijke karakteristieke die het bedrijf moet hebben?

Afhankelijk van die vraag kunnen bepaalde steden of regios beter zijn. Je kan zelf al Googlen naar business brokers, seek busines, business for sale etc wat er te koop is. Voor boerderijen kan je ook naar property for sale kijken, omdat deze soms als real estTe ipv bedrijven worden verkocht. Het zou kunnen dat het dan slechts hobbyfarms zijn, dat weet ik niet.

Is er bij het business visum ook geen vereiste dat je na 3-5 jaar ten minste 2 locals in dienst hebt? Zoiets kan ikme herinneren, dus zoek ook even alle randvoorwaarden van een business visum op en of dat past bij het bedrijf dat je wilt.

Welkom!
Altijd leuk Braboos haha. Ik kom oorspronkelijk uit Beers in Noord oost Brabant.Gaan jullie voor een eigen boerderij hier?
Want zoals hierboven al gemeld wordt, het hangt toch ook wel heel erg van je werk af, waar je je gaat verstigen.
En ja eerst maar eens een visum.

Niet een visum wat dagelijks voorbij komt... (als je de bedoelt: https://www.border.gov.au/Trav/Visa-1/188-)
Aangezien hier vaak een state sponsorship aan vast zit wordt de regio al aardig voor je bepaald ;)

Requirements
You might be able to get this visa if you are nominated by a state or territory government or Australian agency and are invited to apply by the Minister for Immigration and Border Protection.

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Dat het visum bepaalde haken en ogen heeft is mij bekend ;-) maar...waar een wil is is een weg.

We kunnen een state vragen om ons te nomineren,dus in de basis is er een keuze ;-) qua bedrijfsactiviteiten hebben we niet echt restricties en kunnen we zon beetje overal terecht.

Dus toch nog terug naar mijn oorspronkelijke vraag: wie heeft welke overweging (uitgaande. Van vrije keuze) om te kiezen voor een bepaalde locatie of juist niet te kiezen voor een bepaalde locatie.

Tsja, elke locatie heeft zijn voor of nadelen, en als ik naar mezelf kijk vaak gekleurd door bepaalde ervaringen die voor een ander wellicht niet zo relevant zijn.
Door State Sponsorship landen wij in Canberra aankomend weekend.

Canberra: Geen zee/kust in de buurt (2 uur rijden, wellicht ook weer niet heel veel verder dan iemand in achterland Sydney of Melbz ;) )
Wel bergen, stad netjes op orde, alles draait om de overheid, daardoor soms wat vreemde economie. Alles is nieuw en extreem ruim opgezette. 4 seizoenen. Van die combinatie moet je houden. Voelt als bush met daarin her en der verstopt een stad.

In andere steden ben ik minder lang geweest met uitzondering van Perth wellicht. Perth, als je van warm houdt... en een gevoel van eenzaamheid (het ligt echt duizenden kilometers overal vandaan) Maar ook gewoon een leuke stad, veel strand, paar uurtjes naar het zuiden fantastische natuur en wijn gebieden (Margaret river, Denmark, Albany, Esperance) Weet niet hoe de afname van de mining boom impact heeft op de economie (@FOL ?)

Waar? Blackheath, omdat we niet snel genoeg de grote stad uit konden komen en we van lekker kneuterig houden in een dorp waar het ons kent ons is en de bonus is, dat we midden in het nationale park wonen. Voor het geval het niet duidelijk is, wij zijn geen stadsmensen. :D

Ons plan is om in of net onder Perth te gaan wonen. Coogee of Safety Bay. Lekker aan het strand :) :)

Back