Waardevolle informatie als je (vaak) naar Australië belt

Lost

Administrator
Voor de mensen die regelmatig naar Australië bellen, heb ik een tip. In plaats van te bellen via KPN kun je het beste gebruik maken van een carrier. Ik heb zelf een tijdje gebruik gemaakt van Tele2 maar dat zette niet echt zoden aan de dijk (ik bel gemiddeld 1 tot 2 uur per dag naar Australië :shock:).

Toevallig kreeg ik een jaar geleden een tip van vrienden van mijn ouders. Hun dochter woont in Nieuw-Zeeland en zij belden via Teledump. Ik snel Teledump opzoeken op internet en... :shock:!

Een jaar geleden waren de kosten om met Teledump te bellen naar Australië 2 eurocent per minuut voor overdag en 's avonds na 19:00 uur en in het weekend maar 1 eurocent per minuut! Ondertussen zijn de prijzen iets bijgesteld, maar 's avonds en in het weekend zijn de kosten nog steeds maar 2 eurocent per minuut. Volgens mij is dit de goedkoopste carrier om mee naar Australië te bellen. Om Teledump te gebruiken hoef je je niet aan te melden, je belt gewoon een 0900-nummer voordat je het Australische nummer belt. De prijzen die op de website van Teledump staan, zijn inclusief. Dit betekent dat 2 eurocent per minuut ook echt 2 eurocent per minuut is. Geen "connection-fee", niet achteraf nog eens extra BTW betalen enz.

Zoals gezegd maak ik al bijna een jaar gebruik van Teledump en ik heb nog nooit problemen met ze gehad. De verbinding is net zo goed als via KPN en ook heb ik geen aanmerkingen op hun rekeningen (je betaald achteraf via je KPN rekening).

Ik zoe zeggen, neem zelf eens een kijkje op hun site:
http://www.teledump.nl

Echt een aanrader!
 
Mijn ouders maken ook gebruik van Teledump en ze zijn er erg tevreden mee. Goede info Lost!!
 
Wow! Bedankt!

Bel nu nog niet veel, maar dat zal de komende tijd steeds vaker worden om dingen te regelen.

En ook straks voor mijn (schoon) ouders!

Geweldig, bedankt!

gr

Simone
 
Hé, dit nummer ken ik niet en is echt goedkoop! Zal het eens een keertje proberen! Ik blijf een echte, zuinige Hollander
smiliess_oeps.gif


KC
 
ik had er ook al een keer van gehoord, en heb het gelijk naar mijn ouders gemaild. Wij hebben alleen een mobiel en we moesten laatst naar mijn schoonouders bellen in australie ongeveer 1 ,5uur en we moesten 35 euro betalen. Dus voor mobiel bellen vind ik dat nog wel mee vallen, ik had veel meer verwacht.
 
Als je vaak naar dezelfde persoon belt en je hebt allebei een internetverbinding (ADSL ofzo) dan kun je zelf gratis bellen (met elkaar praten) met het programma Skype.
 
Hoi Martijn! Dat is interessant! Kun je mij dit programma sturen? Ik heb zelf een kabel aansluiting en mijn vriend David krijgt een ADSL aansluiting als hij verhuisd eind mei! Het is hopeloos met de tel.rekeningen van ons beiden! Torenhoog! Ik heb alleenmaar een mobieltje , geen vaste aansluiting en die teldump en telstunt stunten met prijzen voor vaste tel aansluitingen. Ik zou zelfs mijn mobiele kosten en daarbij extra toeslagen berekend krijgen door Orange als ik via zo'n stunter ga bellen ! Ik moet dus wel blijven bij Orange want KPN abonnementen moet je voor minimaal een jaar afsluiten en ik vertrek in Augustus ! :(
 
Aussielover said:
Hoi Martijn! Dat is interessant! Kun je mij dit programma sturen?

Hoi Aussielover, aangezien Martijn en ik bij elkaar horen kan ik je ook vertellen dat voor skype je alleen maar naar www.skype.com hoeft te gaan en het even hoeft te downloaden. Je moet wel een microfoontje hebben. Het is verder echt super makkelijk en ook goedkoper. Wij hebben nu kabel internet en mijn schoonouders ADSL, we bellen elkaar via internet, we kunnen de gewone telefoon wel opdoeken :wink: . Ik zit ook nog bij een lijst met buitenlandse nederlanders en daar "belde" ik gisteren voor het eerst iemand in "La Réunion" klein eilandje bij Madagaskar. Enne haarscherp hoor. Echt geweldig.

Groetjes en veel plezier ermee!
Rebekka
 
Rebekka! Klinkt goed! Wat voor microfoontje bedoel je? Zo'n ding wat je in auto's ziet? Zijn die duur in de aanschaf :?: Ik heb net Skype gedownload maar las dat ik dan Windows 2000 of XP nodig heb-klopt dat? Ik heb namelijk Windows 98 :!:
 
badri said:
wat is skype ??? :?: :roll:

Dan moet je even op die website kijken.... :wink:

Het is een soort msn messenger programma, maar dan voor echt praten zeg maar.

Een NL kennis van mij in Oz raadde het ook al aan, dus.....
Wij hebben alleen geen microfoontje, en het belangrijkste: geen windows computer, maar Mac/Apple! Dus is voor ons (nog) niets helaas
 
ik heb download gedaan op mij laptop. Ik ga binnenkort uit probeeren
Maar bedankt voor het weg wise:)
 
Skype is inderdaad een goede optie als beide partijen een snelle internetverbinding hebben, alhoewel Skype ook redelijk te gebruiken is met een tragere verbinding.
 
Ik heb ook Skype :lol: en dat kan ik echt iedereen aan raden. Prima kwaliteit en helemaal gratis!

Enige nadeel is misschien dat degene die je wilt bellen wel zijn computer aan moet hebben staan, maar dan zou je ook eerst even kunnen bellen.
 
Aussielover said:
Hi Lost! Ik heb alleen maar een mobieltje dus die vlieger gaat voor mij helaas niet op ! :(
Bij OneTel kun (kon? Het is lang geleden dat ik het gebruikt heb) je ook een mobiel gebruiken. Echter, je moet wel een landlijn hebben om OneTel te kunnen aanvragen, maar daarvoor zou je bv. je ouders' nr. kunnen opgeven. Zodra zij dan OneTel geactiveerd hebben, kun je een mobiel nr. opgeven waarmee je dan voor dezelfde goedkope tarieven (+tarief van je provider om mobiel naar een nr. in Amsterdam te bellen) naar het buitenland belt.
Zelf heb ik een tijdlang OneTel gebruikt, en daarna Universal Telecom (www.uvtc.com) omdat die beduidend goedkoper was. Op www.bellen.com vind je goede vergelijkingen van al die providers.
 
Ikzelf heb niet zulke goede ervaringen met skype, misschien omdat mijn vriend in Australie niet zo'n snelle verbinding heeft.. Wij praten via het programma eyeball, waar je evt. ook een webcam op aan kunt sluiten... dit kun je vinden op: http://www.eyeball.com/
Naast teledump is er ook nog telediscount, om voordelig te bellen vanuit Nederland naar Australie: www.telediscount.nl pas hadden ze nog een actie om voor 1 ct per minuut te bellen, helaas is die weer voorbij...
Nog een andere mogelijkheid voor voordelig bellen is: http://www.bel1649.nl/

groetjes Anne Marie
 
"heidi said:
ik had er ook al een keer van gehoord"][/size]

Hoi allemaal!
Ik bel met bel1649 (zie www.bel1649.nl) en dat is echt fantastisch!
Bellen vanaf je vaste telefoon is 3,5 cent per minuut. Vanaf je mobiele telefoon bel je eerst een nummer in rotterdam (voor lokaal of interlokaal tarief, dat wordt bepaald door de provider van je mobiele telefoon) en dan hettoets je je australische nummer in. Die kosten zijn dan weer 3,5 cent per minuut. Wanneer je dus goedkoop met je mobiel naar Rotterdam kunt bellen, bel je voor 3,5 cent per minuut meer helemaal naar Australië!!!! De rekening gaat niet via KPN. Je machtigt bel1649 om het bedrag van je rekening af te schrijven. Bij mij gaat dat altijd goed en je krijg de factuur per e-mail toegestuurd. Geweldig!!!!
(gelukkig bel ik niet meer zo vaak - mijn lieve vriend is nu hier!)

Ak
 
Hoi Ak ! ik heb alleem een gsm en heb al veel gedoe met Orange gehad om mijn torenhoge tel rekeningen ! Ik zou dus het liefst goedkoop naar Australië met GSM willen bellen. Maar dan moet ik volgens de sites van Teledump en al dat soort dingen meer, ook nog naast de korting de starttarieve en toeslagen betalen van Orange en Orange doet er erg vaag over wat dan dan moet kosten dus ik durf het gewoonweg niet meer ! :(
 
Back
Top