Waarheen in NSW

jan willem

New Member
Hoi allemaal, over een paar weken komen wij aan in Sydney voor een kleine 2 weken NSW te verkennen.
Doel is beetje vakantie maar voornamelijk het bekijken van de omgeving, diverse plaatsjes aandoen etc. om een indruk te krijgen van scholen, huizen, omgeving, werkmogelijkheden en de inwoners.
Dit om dat we ook met de gedachten lopen om te emigreren naar Australie, wij hebben 2 kinderen van 7 en 10 jaar oud, en zijn Nederland beu aan het worden.

Wie heeft een advies van plaatsen of route die we zouden kunnen doen tijdens onze 12 dagen in NSW?
Of zaken waarover / waarop we moeten letten?
 
Jullie moeten in ieder geval de Blue Mountains in.
Prachtige natuur op een klein stukje van Sydney.

Bart
 
Northern Beaches van Sydney (Manly en daarboven). Is de plek waar wij ons, na redelijk wat vooronderzoek, hoogstwaarschijnlijk gaan vestigen.  :wink:
 
@ lets go, Zijn jullie al vaker in Australië geweest voor je voor onderzoek? 

Andere vraag zijn er in bepaalde zaken / restaurants wifi acces points, in de VS kun je op veel plaatsen gratis internetten in cafe's etc.
Als dat zo is kan de laptop mee, is makkelijk om hotels etc te boeken.
 
Jan-Willem,

Wij hebben een aantal jaren geleden 2 maanden met het gezin rondgetrokken en begin 2007 hebben vrouw plus dochter een orientatietrip van enkele weken richting Syndey gemaakt. Vooraf veel informatie via dit forum ingewonnen op basis van -ondermeer- de hiernavolgende criteria: centrum goed bereikbaar, prettig voor gezin, strand, sportfaciliteiten en goede schoolvoorzieningen in de nabijheid.
Door 'mede-forummers' werden wij gewezen op the Northern Beaches. Manly, Balgowlah Heights, Curl Curl, Queenscliff, etc., via de fast ferry vanaf de Manly Wharf zo'n 25 minuten naar het CBD. Meer naar het Noorden (o.a. Mona Vale, Bilgola, Avalon) ook prima, maar dan eerst wel 20 tot 40 minuten met de auto naar Manly.
 
The City natuurlijk  :dance:

Hoewel kinderen misschien liever  :surfer:

voor wat betreft de hotspots: deze zijn niet gratis, Er bestaan Telstra en Optus hotspots voor welke je dus een soort subscription moet hebben. Deze zijn vaak in de starbucks en Gloria Jean. Er zijn wel een aantal grote internetcafes (easy internet) waar je goedkoop kan internetten.
 
Ok dus aan een laptop hebben we niet veel, beter een internet shop aandoen dan.

Zijn er in de kleinere plaatsen ook internet mogelijkheden fo enkel in de grotere plaatsen?

By the way de kids zijn er niet bij, maar een dagje strand hopen we wel te doen, althans als het weer daar naar is.
 
Hoi Jan Willem,

Blijft natuurlijk heel bijzonder verhaal. Er zijn zoveel prachtige dingen te zien.

Wij wonen vanaf Sydney 6 uur naar het noorden, net boven Coffs Harbour, Emerald Beach. Erg mooi. The great Devine Ranges komen hier het dichtste bij de kust. De prachtige waterfall way naar Armidale, Dorrigo ect. En natuurlijk Byron Bay op 3 uur rijden van ons vandaan.

Je bent altijd welkom voor koffie ect.

Veel plezier,

Wim
 
Hoi Jan Willem,

Leuk plan joh, wel een beetje kort 2 weken denk ik om NSW te bekijken. Heb je al een idee waar je heen wilt? Ik denk dat je natuurlijk ook je keuze moet laten afhangen van waar er voor jullie werk te vinden is. Daarnaast ook kijken naar wat je andere eisen zijn, wil je aan de kust of juist niet, wil je in of bij een stad of juist wat meer afgelegen.

Over het meenemen van je laptop. Die keuze is natuurlijk aan jezelf, maar voor 2 weken misschien een beetje veel gesjouw en zijn voldoende internet cafe's, maar al je die laptop wel mee wilt nemen zijn er ook wel wifi hotspots hoor. in een aantal restaurants kan je gratis toegang krijgen bij een consumptie. Toch altijd lekker een bakkie bij het internetten...
Gewoon Googelen op wifi hotspot NSW en dan kan je wel wat vinden.

Wij wonen in Sydney, de Innerwest. Als je info wilt over deze regio hoor ik je wel. kan via een pm.

Succes

Sander
 
[quote author=wimellen link=topic=8160.msg107281#msg107281 date=1199756780]


Je bent altijd welkom voor koffie ect.


[/quote]

Alleen Jan Willem, of de rest van t forum ook  :p
 
Ja we moeten de route nog uitstippelen, we huren een auto ervan uitgaande dat er voldoende hotelletjes zijn.
Naar aanleiding van wellicht wat tips in dit topic willen we een route uitstippelen.

Nee in een grotere stadt gaan wonen heeft niet onze voorkeur, maar wellicht ook niet al te ver ervandaan.

Ach alles is mogelijk vandaar de vraag alhier.

Het zou wel leuk zijn wat Nederlanders die nu in Australië wonen te ontmoeten/ spreken omtrent de leef omstandigheden aldaar.
Dus alle tips zijn welkom, ik wil o.a. kijken naar bedrijven die evt. te koop zijn als ook de huizen prijzen nabij een grotere plaats of wat verder er vandaan. 
 
Wij wonen in Maitland (zo'n 250 km ten noorden van Sydney en 30 km ten westen van Newcastle) en zijn daar best tevreden. In elk geval zijn de huizen hier nog redelijk betaalbaar, hoewel dat ook steeds moeilijker wordt. Maitland is "the place to be" for iedereen die Sydney zat is en er toch niet te ver vandaan wil wonen. Het groeit hier momenteel heel snel, maar met een beetje zoeken kun je toch nog wel een 3-slaapkamerwoning vinden voor rond de $200,000.
Of je hier ook werk kunt vinden is natuurlijk een ander verhaal. Dat is wat moeilijker dan in Sydney, maar het ligt er toch grotendeels aan wat je wilt. En je zit dicht bij Newcastle, dus je kunt altijd daar naar werk zoeken.

groetjes,
Rixta
 
[quote author=jan willem link=topic=8160.msg107377#msg107377 date=1199818004]
Nee in een grotere stadt gaan wonen heeft niet onze voorkeur, maar wellicht ook niet al te ver ervandaan.
[/quote]
Een stad in Australie is niet te vergelijken met een stad in Nederland.
Ik ben ook allerminst een stadsmens maar zit hier toch best naar mijn zin op het uiterste randje van Sydney.
 
@ Rixta  e.a. Voor wat betreft werkzaamheden in de bouw / afbouw  is daar een te kort aan, of is dit ook per plaats verschillend?

Heb je in de wat grotere plaatsen doe het zelf winkels als de gamma, karwie etc? 

Ik hoorde dat er in de bouw nogal wat werk was.
 
Je hebt vast het draadje over 'wonen in de buurt van Woy Woy' wel gelezen. Zo niet: kijk daar dan even voor mijn schaamteloze aanprijzing van de Central Coast!  :up: Ook bij ons staat (voor jou althans, niet voor de rest van het forum :grin:) de koffie bruin.

Succes met zoeken, en bedenk je: er zijn maar weinig plaatsten in Australie waar je het niet naar je zin zult hebben. Wat dat betreft kun je niet echt de fout in gaan. Hooguit dat je na een tijdje besluit toch ergens anders te willen gaan kijken omdat het bijv. dichter bij je werk is.

En oh ja: Karwei/Gamma? : http://www.bunnings.com.au/location.aspx
 
Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar ik denk dat er hier zat werk is in de bouw. Zoals ik al eerder zei, Maitland groeit momenteel heel hard, dus dat betekent veel nieuwe huizen. En die moeten allemaal gebouwd worden. :smile:
En er is hier een Bunnings, wat je kunt vergelijken met een Karwei, maar dan minstens drie keer zo groot. Het is zo'n zaak waarbij je denkt dat ze zo ongeveer alles hebben om je eigen huis en tuin te bouwen, maar het het juiste stukje hout of de juiste schroeven zo hebben ze dan net niet. :lol:
Het is hier mooi wonen en ik zou nooit terug willen naar Sydney, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Oh en sorry, maar het buurhuis is hier net verkocht. :p 3 slaapkamers voor 185 duizend dollar. Een koopje.

Groetjes,
Rixta
 
[quote author=SandRebel link=topic=8160.msg107535#msg107535 date=1199932191]
En oh ja: Karwei/Gamma? : http://www.bunnings.com.au/location.aspx
[/quote]

Ik ben nog niet echt enthausiast over de Bunnings. 't lijkt een beetje op de Hornbach, wel groot maar redelijk onverzichtelijk. Ook zijn sommige dingen (materialen) een beetje grof en groot. Kabelgootjes korter dan 4m hebben ze niet, en dat gaat dus echt niet mee in de CityRail  :?
 
[quote author=Hansie link=topic=8160.msg107609#msg107609 date=1199970063]
[quote author=SandRebel link=topic=8160.msg107535#msg107535 date=1199932191]
En oh ja: Karwei/Gamma? : http://www.bunnings.com.au/location.aspx
[/quote]

Kabelgootjes korter dan 4m hebben ze niet, en dat gaat dus echt niet mee in de CityRail  :?
[/quote]

Zaag.jpg
 
hallo! wij zijn 4 weken geleden in australie gaan wonen, kwamen uit amsterdam en hebben een huis in Bangor. dat ligt ten zuiden van Sydney. het is in dit gebied verschrikkelijk mooi, heerlijk rustig en 40 minuten van het centrum. zodra je de brug van de Woronorra rivier over bent kom je echt in australie. het is hier zo mooi! Andere plaatsen hier zijn b.v. Menai, Barden Ridge, Jenalli. wij hebben ook behoorlijk rondgekeken waar we wilden gaan wonen en onze keus is echt hierop gevallen. het ligt er natuurlijk ook heel aan waar je voorkeur naar uit gaat. wij wilden graag mooie natuur, ruimte, rust, niet te ver van Sydney centrum, winkels in de buurt, niet langs een drukke weg i.v.m. de 2 katten en de hond die mee zijn gegaan, en een strand op niet te gekke afstand waar de hond ook mag komen en los mag rennen. nou, we hebben het allemaal gevonden!

zou het ook heel leuk vinden om nederlanders te ontmoeten die hier in de buurt wonen!
 
Back
Top