Waarom iedereen naar Perth?

nesje

New Member
Hey iedereen,

Ik heb mezelf al voorgesteld op een ander topic.

Wat me opvalt is dat de meeste op dit forum naar perth gaan, of lijkt dit alleen maar zo...
Mag ik de redenen vragen, werk, huisvesting, ...?
Ik ben zelf nog nooit in Perth geweest, wel overal anders in Australiê.  Lijkt me zo afgelegen van de rest, of zie ik dit fout...
Wat trekt jullie allen aan om naar Perth te gaan?
Ben gewoon nieuwsgierig hoor...

groetjes
 
Oh dit zal PetePerth leuk vinden!  :grin:

Maar Nesje, niet iedereen gaat naar Perth, hoewel wel veel. Wij vonden het wel een leuke stad, maar i.d.d zo afgelegen van de rest.En wat wij zouden missen als we voor Perth kiezen, is de bergen, regenwouden etc etc. Wel is het klimaat van Perth heel erg fijn... en 4 of 5 uur korter vliegen vanuit Europa ...dus tja
Maar wij kiezen in eerste instantie voor regio Brisbane  :cool:

Groetjes Ingrid
 
Jeetjemineetje ... ja, vind ik wel leuk... maar ik ga toch niet weer een heel verhaal ophangen over waarom Perth. Dat is op vele plekken elders op het forum (en door een hoop anderen ook :)) ook te vinden. Wel als reactie / toevoeging op skippie: 3 uurtjes vliegen van Bali etc .... (als je dat trekt).

Geen bergen, wel heuvels :). En dat regenwoud.. tja, als je dat lekker vindt om in de zomer constant aan het zweten te zijn ......  :evil: :evil:
 
@skippie : wij kunnen ook niet zonder bossen en bergen, dat hebben we echt nodig ..

@ pete : ik ga wel is effe rondneuzen op het forum hoor, geen probleem ..

groetjes
 
Ik ben 20, nog nooit in Australie geweest, maar neig het meest naar Perth. :happysun: Als natuur de voornaamste reden is om te emigreren (wat die van mij is) dan ben je sowieso in elk deel van het land wel aan het goede adres dunkt mij. Ook Western Australia heeft enorm veel te bieden wat dat betreft, bekijk bijvoorbeeld dit filmpje: http://westernaustralia.tv/video/47/The-Left-Edge-Western-Australia.  :up:

En in Western Australia kan je pas echt van de Australische zonsondergang genieten. :happysun:
 
[quote author=Denny link=topic=10146.msg141175#msg141175 date=1245749453]
Als natuur de voornaamste reden is om te emigreren (wat die van mij is) dan ben je sowieso in elk deel van het land wel aan het goede adres dunkt mij.

[/quote]

ben ik het helemaal mee eens! Maar nog steeds blijf ik erbij, als je echte bergen en van regenwouden houd.... dan moet je toch naar het oosten/noorden.

[quote author=Denny link=topic=10146.msg141175#msg141175 date=1245749453]

En in Western Australia kan je pas echt van de Australische zonsondergang genieten. :happysun:
[/quote]

Tja, en in het oosten heb je dan weer de mooiste zonsopkomsten he ( alleen moet je dan erug vroeg op )  :cool: :grin:
 
@ caelijnaxel : zal wel prachtig van natuur zijn, maar klimaat is iets te wisselvallig. 
Ik denk dat wij gaan opetern om ergens rond sydney te wonen.
Volgende zomer gaan we nog is op verkenning.
 
In eerste instantie zou ik ook richting Perth gaan. Het ligt inderdaad erg afgelegen, maar ik vind de stad erg prettig. Daarnaast is het, naast Sydney en Melbourne, een stuk betaalbaarder qua woningen (huur heb ik dan naar gekeken). Ook het klimaat en de rust (minder tourisme) trekken mij daarin wel aan.
Nu ga ik waarschijnlijk toch richting Melbourne als ik wellicht mijn visum om kan zetten naar een state sponsorship. Deze overstap heb ik eigenlijk noodgedwongen gemaakt, maar ik begin ook steeds meer het voordeel van Melbourne ipv Perth voor mij in te zien.
 
[quote author=nesje link=topic=10146.msg141160#msg141160 date=1245744377]
Ik ben zelf nog nooit in Perth geweest, wel overal anders in Australiê.  Lijkt me zo afgelegen van de rest, of zie ik dit fout...
Wat trekt jullie allen aan om naar Perth te gaan?
Ben gewoon nieuwsgierig hoor...
[/quote]

Ik heb de slogan ergens anders ook al geroepen, maar daar gaan we weer: "Come for a visit, stay for a lifetime..."

Prachtige stranden, vriendelijke mensen, geen files (niet zoals we die in Nederland kennen tenminste), mediterraan klimaat, geen bergen (maar dat heeft Australie zowiezo niet echt veel m.u.v. Victoria), wel prachtige heuvels met prachtige bossen. Net iets onder Perth ligt de Margret River region, enorme bossen vol grote bomen, overal wild en natuur, prachtige wijnstreken. Boven Perth die "hollandse" gebieden vol geschiedenis van Nederlanders die Australie hebben ontdekt met prachtige kliffen en ravijnen om vervolgens door te rijden naar Ningaloo Reef, kleiner dan die aan de oostkust, maar dan wel direct aan het strand en niet zo toeristisch. Wil je verder rijden kom je uiteindelijk toch bij de regenwouden... Rij je nog iets verder door dan kan je bij Jack gaan vissen :grin:

Wij hebben zelf heel veel van Australie gezien, maar Perth voelt als thuis. Ik kan de stad en de streek enorm aan je ophemelen, maar je zal het zelf moeten ervaren als je een goede beslissing wilt nemen!
Succes,
Sacha
 
[quote author=Sacha link=topic=10146.msg141322#msg141322 date=1245848838]
geen files (niet zoals we die in Nederland kennen tenminste)[/quote]
Oh, oh, het wordt tijd dat er iemand aan het werk gaat  :wink:
Perth heeft echt wel files hoor :x

Bart
 
Hmmm... Rotterdam-Den Haag tijdens de spits: Voor 33 kilometer 1,5 tot 2 uur reistijd ENKELE reis, op een zondag middag 25 minuten
CBD - Butler tijdens de spits: 45 minuten (in de regen), op een zondag middag: 30 minuten voor diezelfde 33 kilometer.

Dat mag je dus rustig geen spits noemen, maar gewoon een beetje drukker.

Maar het word inderdaad tijd dat we weer aan het werk gaan!
Dan kunnen we met 2 auto's in de file gaan staan... of met 1 auto en een motor!!!!
 
hmmm...ben toch nog niet overtuigd wat Perth betreft.
Wij hebben echt nood aan brengen, bossen, zee ...
Maar zijn natuurlijk nog niet in Perth geweest, dus mss moeten dat eerst eens doen.
Ben alvast wel benieuwd om er eens naaroe te gaan, waar niet in Australië trouwens ... :cool:
 
voor bergen moet je niet in Australie zijn, daar is het een te oud continent voor.
Kun je beter naar Nieuw Zeeland gaan!
 
allee, in Asutralië zijn toch ook wel bergen en wouden hé "the blue mountains" , stukken rond Cairns,...
Natuurlijk niet te vergelijken met Nieuw zeeland, das waar, maar daar ben ik net geweest en had er toch ni 't zelfde gevoel bij als toen we in Australië waren...
Ben gebeten door het Australiëvirus en niet door het Nieuw-Zeeland virus...

Aussie, aussie, go, go ... :up:
 
Ik zou zeggen: volg gewoon uw hart.
Sommige mensen voelen zich thuis in Perth, anderen in Sydney of Melbourne en nog anderen in Brisbane, Cairns, Darwin,...
Ik denk dat Australië genoeg mooie plekjes heeft om uit te kiezen dus aan jou de keuze. :wink:
Over Perth kan ik zelf niets zeggen want ben er toen, jammer genoeg, niet geraakt maar het staat wel zeker en vast op mijn 'to do list'. :lol:
 
[quote author=nesje link=topic=10146.msg141471#msg141471 date=1246003098]
allee, in Asutralië zijn toch ook wel bergen
[/quote]

hoogste top 2200, da's toch meer een heuveltje he!  :grin:
 
2280m om prcies te zijn  :p , ik heb er bovenop gestaan en was toch een serieuse klim hoor.
En een prachtig uitzicht ook trouwens...
 
Back
Top