Waarom naar Australie?

raymond

New Member
Hallo allemaal,
ik ben nieuw op dit forum en ben eerst eens begonnen met het doornemen van een aantal rubrieken. Sinds kort zijn wij gaan nadenken over een mogelijk vertrek uit Nederland. Vervolgens komt dan de vraag:
Waar naar toe?

Voor ons zelf hebben we onze blik gericht op Australie en Nieuw Zeeland en mogelijk nog Canada.
Redenen: Engelstalig, ruimte, gevoel, persoonlijke interesse.

Wat heeft bij jullie de doorslag gegeven om voor Australie te kiezen?

Ik ben beniewd.

Groet,
Raymond

Wij wilden naar een land waar ruimte is, mooi weer, een westerse cultuur, en geen moeilijke taal.
T.o.v. NZ heeft Oz een beter economisch klimaat. Canada leek mij ook erg mooi, maar vanwege het weer (en dus bovenstaande redenen) hebben we voor Australië gekozen.

Isis.

Voor ons geld eigenlijk hetzelfde.

We waren op zoek naar de ruimte en het juist klimaat. Na veel rond kijken en rondvragen komen daar extra zaken bij als; taal, sfeer en openheid van de mensen, ook is werkgelegenheid erg belangrijk.

Al die dingen op een rij gezet en dan kom je snel uit OZ.

Het klimaat is voor ons het belangrijkste (weten dat je het nooit meer koud hoeft te hebben is wel een prettige gedachte met deze dagen :wink: )
De ruimte, de natuur, de aardige mensen en ook betere kansen voor werk (al hebben we het hier wat dat betreft niet zo slecht) en engelstalig is ook erg handig.

Bedankt voor jullie antwoord. Het lag ook eigenlijk wel een beetje voor de hand. Ik denk dat iedereen wel op zoek was/is naar ruimte en rust. Voeg daarbij dat het om een engelstalig land gaat dan kom je al snel op Australie. Dat het een beter economisch klimaat heeft dan bijv. Nieuw Zeeland dat wist ik niet. Waarin uit zich dat? Is er meer industrie en dus ook meer werkgegegenheid?

Hoe zijn jullie op zoek gegaan naar een geschikt plekje in Australie. Het is namelijk een groot land. Hebben jullie de info uit boeken, of vakantie of anderzijds?

Groet,
Raymond

[quote author=raymond link=topic=719.msg5620#msg5620 date=1100596442]
Hoe zijn jullie op zoek gegaan naar een geschikt plekje in Australie. Het is namelijk een groot land. Hebben jullie de info uit boeken, of vakantie of anderzijds?
[/quote]

Wij hadden al het idee om misschien naar Australie te gaan, maar we wilden eerst echt eens gaan kijken. Dus we besloten te gaan kijken naar de plaats die ons het gunstigst leek. Dat werd Brisbane, omdat dat een van de steden is waar het nooit koud wordt. Ik heb een hekel aan kou en wil per se naar een tropische plaats. Je komt inderdaat al snel op Australie omdat dat toch wel het leukste tropische land (nou ja gedeeltelijk tropisch eigenlijk) is. Dus dan viel New Sealand al af want daar is het gewoon te koud voor mij. Dan kan ik net zo goed hier blijven :p
We zijn vervolgens met vakantie gegaan naar Australie en hebben de oostkust afgereisd. Brisbane gezien en Sydney. Sydney vond ik veels te groot (en koud in de winter) dus het was een makkelijke keuze: Brisbane.

Wij hebben het juist erg moeilijk op het moment om een plek te vinden waar we ons helemaal happy voelen. Waarschijnlijk juist omdat het land zo enorm groot en gevarieerd is. We hebben wel een aantal criteria waaraan onze nieuwe woonplaats moet voldoen, maar so far hebben we hem nog niet gevonden. De oplossing: nog maar een tijdje blijven reizen en rondkijken. Ach, het kon erger hey? Heeft niemand hier hetzelfde 'probleem'? ( ik geef toe, het is toch wel een luxeprobleem).

Wij zijn alleen in en om Brisbane geweest en hebben niet verder gekeken, en puur om het feit dat we er ons er erg thuis voelde(mooie plaats,pal aan de kust,geweldig weer), dus wilden we ook niet meer verder kijken.

Groetjes M5

bij ons een beetje de zelfde reden, ruimte, mooi weer en engels talig .
En wij zijn erg gek op duiken, snorkelen , strand .het gevoel te hebben dat iedere dag na werk een soort van op vakantie te zijn .

Mijn partner yiannis komt uit Griekenland ,was ook nog een optie maar daar is  de economie erg slecht en de taal  :lol:,ik heb het een aantal jaar geprobeerd maar dat leer ik echt nooit vloeiend spreken (bennie blond of zo maar dat ligt me niet :lol:)

Groetjes diana :)

Mark heeft zijn duikbrevet en zou niets liever zien dan dat ik het ook ga halen. Dan zit je in de richting van Brisbane toch best wel goed dacht ik zo.
Het ligt er alleen even aan hoe het zit met werk...

Voor ons (Peter en Angelique) ging het eigenlijk op een soortgelijke manier. Wij wilden hier graag weg en ook Canada kwam bij ons op het lijstje voor. Vooral omdat Peter daar al geweest is en hij het land werkelijk prachtig vindt. Echter voor mij waren er toch wel twee probleempjes met Canada: ten eerste is het voor mij veel te dicht bij Amerika (laat ze dat maar niet horen, trouwens  :| ) en ten tweede is het er voor mij toch iets te koud.
Als je dan een gunstig werkklimaat meeneemt in je overwegingen, kom je al heel snel bij Australie uit.

Dan idd de vraag WAAR??? We hadden ook niet de luxe te kunnen kiezen op basis van eigen ervaringen...
Ik (Angelique) had inmiddels besloten dat ik zou gaan werken in Australie Zoo  :-D en dat ligt in de buurt van Brisbane dus toen was de keuze vrij snel gemaakt. Daarna zijn we op het Internet gaan kijken en hebben we boeken etc. gelezen over deze omgveing en tot dusver zijn we over de omstandigheden nog niet teleurgesteld. En, hoe meer mensen ik spreek, hoe meer mensen het rondom Brisbane toch het meest aangenaam vonden. We houden allebei van het warme weer en de vochtigheid is erg goed voor onze allergieen! :wink:

Echter, nu komt nog het probleem waar rondom Brisbane het dan zou moeten worden...... Maar goed, dat probleem gaan we aanpakken als we wat verder zijn met onze visum aanvraag. Zeker de eerste periode willen we gaan huren en tegen de tijd dat we een huis willen kopen, kunnen we wat suburbs afzoeken om te kijken wat er dan allemaal is...
En natuurlijk zullen we in eerste instantie afgaan op de info op dit forum (nuttige links overal!) en mensen die in die omgeving al wonen!

Hoi Raymond,

Ik denk dat het erg verstandig voor jullie zou zijn wanneer je een keuze wil gaan maken waar je wilt wonen om dat land ook eerst te bezoeken en indrukken op te doen, het is tenslotte niet niks om je geboorteland en je dierbaren achter te laten. :|

Ik zelf ben in de afgelopen 5 jaar meerdere keren naar Australie geweest en heb er ook een jaar gewoond, ik was er toen op een workingholidayvisum, en heb toen half australie doorgereisd om te bekijken waar ik eventueel zou willen wonen. Mijn vriendin Katrina is australische en woont nu tijdelijk hier in nederland maar we proberen voor eind volgend jaar naar Oz te verhuizen.  :)
Ook wij gaan proberen ons in de buurt van Brisbane te vestigen. Katrina komt zelf uit Melbourne maar daar willen we om persoonlijke redenen niet wonen.

De criteria voor mij om te verhuizen naar Oz zijn niet zo zeer het klimaat (weather wise) als wel de ruimte, de mensen, en de mogelijkheden die er zijn in verhouding tot hier in nederland(work wise).
Ik ben een vrij nuchter persoon en weet dat ook Oz zijn nadelen heeft en nederland niet in z'n geheel slecht is.
Echter het geluk van mijn vriendin staat in dit geval toch voor op, en ik moet toegeven dat ik me in Oz meer thuis voel dan hier in nederland.

Al met al weet ik dat het een ingrijpende beslissing is en hoop dat je de informatie krijgt die je nodig hebt om een beslissing te nemen.
Echter wanneer je toch weg wilt uit nederland.... dan kan je natuurlijk het beste naar Oz gaan.
In Oz heb je maar 2 mogelijkheden : Of je houdt er van en bent gelijk verliefd op het land ...... of......... je houdt er van en bent gelijk verliefd op het land!!

Hoe dan ook veel suc6 met jullie quest.

Groetjes Koengaroo & Katrina  :up:

Tsja, als je zo'n vraag hier stelt dan zegt iedereen natuurlijk dat oz het beste is. ;-)

Wat betreft Canada, het ligt misschien dicht bij Amerika, maar daar hoef je niet overal je deuren op slot te doen, zijn de mensen erg vriendelijk, het is er erg schoon, rustig, veel mooi natuur, en het weer: in het binnenland is het 's zomers behoorlijk warm, en 's winters is het koud ja, maar een heel ander soort kou dan in Nederland; niet vervelend.

Nieuw Zeeland, ben ik vorig jaar geweest, mooi vakantieland, supervriendelijke mensen, maar om te wonen...? Nee, wat ik dan zou missen is:
- interessant werk cq interessant werkklimaat  (er moet wel wat "gaande" zijn vind ik altijd)
- warm weer
- goeie surf
- vibrant uitstraling (ik vind NZ toch meer iets voor de ol'farts ;-)
en economisch raak je achterop t.o.v. de rest van de wereld. Als je dan eens op vakantie wilt, dan schrik je je rot van alle prijzen. Jongeren trekken over het algemeen ook weg uit Nieuw Zeeland, naar de grotere wester buur omdat ze daar meer verdienen.

hummin

Waarom Australië? Voor ons: puur toeval. Het had net zo goed Canada, Duitsland of Nederland kunnen zijn. (juf)Rebekka en ik wilden na mijn afstuderen wel een tijd in het buitenland wonen. Een baan vinden en dan uitgezonden worden was niet echt een optie, omdat de meeste bedrijven je eerst 2 à 3 jaar in Nederland willen laten werken. En wij waren niet zo geduldig. Via via kon ik wellicht een promotieplek aan de University of Queensland krijgen. Zo gezegd zo gedaan. Nu zitten we dus hier in Brisbane en we vinden het hier :up:. Maar goed voor hetzelfde geld hadden mijn contacten geen ingang bij UQ, maar een andere universiteit en zaten we nu ergens anders.
Voor ons dus geen brandend verlangen naar Australië. Nu we er zijn kan dat wellicht nog wel komen. Als ik straks (in 2008) klaar ben willen we misschien nooit meer weg. Dan zullen we XPdite wel weer nodig hebben voor een eventueel permanent visum. (Of hier alvast genoeg contacten opdoen, zodat ik al tijdens mijn PhD een baan krijg aangeboden, en zij de papieren regelen). Maar dat zien we tegen die tijd wel.

[quote author=Amulya link=topic=719.msg5580#msg5580 date=1100299751]
Het klimaat is voor ons het belangrijkste (weten dat je het nooit meer koud hoeft te hebben is wel een prettige gedachte met deze dagen :wink: )
De ruimte, de natuur, de aardige mensen en ook betere kansen voor werk (al hebben we het hier wat dat betreft niet zo slecht) en engelstalig is ook erg handig.
[/quote]

He amulya, jullie wonen toch ook in Brisbane? Zo warm vind ik het niet hoor om zeven uur op mijn fietsie!  :wink: Brrrr  :freezing:... Lang leve Sunny Queensland  :-D

Back