Waarom Perth?

Bien

New Member
We hebben inmiddels ons visa, maar wachten nog even tot het agency wat voor het gesponsord visa heeft gezorgd, ook daadwerkelijk een baan heeft gevonden. We zijn er altijd vanuit gegaan dat het Sydney wordt en ons daar ook op georienteerd, maar nu is er misschien een baan in Perth. Vertellen jullie mij eens, wat is er zo leuk aan Perth. Sydney heeft niet mijn voorkeur, heb zelf 10 jaar geleden in Adelaide gewoond en dat vond ik geweldig, dus ik verwacht dat ik ook wel kan wennen in Perth, maar hoor graag wat Perth 'the place to be' maakt!
 
Wij zijn daar helaas nog niet maar we hebben er voor gekozen omdat het nog niet zo toeristisch is als de oostkust, de natuur er ook fantastisch is en de oceaan lekker in de buurt is (waar niet?)
 
Wij twijfelen tussen Queensland en Perth. Zal moeilijk worden.
Perth heeft eigenlijk alles en ligt ontzettend mooi. Het is een grote stad maar voelt niet zo aan.

Sydney of Perth, ik zou het niet moeilijk vinden. :lol:

Groetjes Jojo.
 
Perth?
Niet naar toe gaan,
- veels te rustig,
- de winkels gaan veels te vroeg dicht,
- 's zomers veels te warm,
- veels te veel buitenlanders,
- veels te ver rijden voor alle mooie plekjes,
- veels te dure huizen,
- ......

[size=6pt]Afgelopen zaterdag hebben we op een feestje besloten dat we Perth gaan afkraken.[/size]
 
Perth....
Voordelen:
- lekker warm;
- mooie kust;
- goede fietspaden;
- Kings Park!;
- Swan river.

Nadelen:
- Het is geen Sydney  :up:
 
Bij mij was het ook een keuze tussen Perth en Sydney. Sydney is echter te duur. Daarnaast is het klimaat in Perth ook beter.
Verder vond ik Perth tijdens het reizen (ben er 2 keer ruim een week geweest) een erg lekkere stad. De swan river, Kings park, gewoon relaxed, maar meer een gevoel nadat ike r was geweest dan echt duidelijk uit te leggen!
 
Catkin, dat gevoel heb ik bij Adelaide en ik verwacht dat ik dat bij Perth ook wel zal krijgen. Het is nog even wachten wat  het op het banenfront gaat doen. Maar ik meld me zodra het Perth wordt!
 
Sydney is echter te duur

Dat was zeker twee jaar geleden?
Nu is Perth zeker net zo duur als Sydney.

Feestjes?
Die maak je gewoon. Ook al is er geen reden, je zorgt voor een reden.
 
Tja, ieder zo zijn meug. Ik zou nooit in Perth willen wonen. Aardig voor een weekje of zo (met een dag of wat rond Margaret Rip-off). Maar om te wonen? Booooooring.
 
Dat was wel wat langer geleden. Toch is Perth qua huurwoningen echt wel goedkoper dan Sydney. Ik hou nl internet in de gaten en voor de prijs waarvoor ik wil huren kan ik in sydney een studio huren (keuze uit 2 of 3) en in Perth heb ik genoeg keus uit 2 slaapkamer appartementen (bijvoorbeeld).
 
Ik weet het niet voor huurwoningen, maar voor koopwoningen is het dan wel zo dat Perth gemiddeld net zo duur is als Sydney, MAAR toch denk ik dat je voor een vergelijkbaar huis (qua grootte maar OOK afstand tot de stad etc, etc) in Perth minder betaald dan voor Sydney. Realiseer je ook dat Sydney wel even een stuk groter is dan Perth. M.a.w. de gemiddelde reisafstand (en tijd) naar het centrum is dus per definitie ook een stukkie groter....
 
Perth: why not?
Tis een Australische stad. Ligt dus in Oz. Dus waarom niet?

Ik vind het wel leuk dat het iets tussen stad en dorp is. Iets tussen Adelaide en Sydney... :p :lol:

En ben weg van de bush. En boooring? Mijn sociale agenda staat altijd vol, en anders zijn er opties te over op de avonden/weekenden  dat ik niet iets heb. Feestjes maak je zelf!

[sub]maar ik was dus niet op dat feestje van wilsil[/sub]

Ben beniewd waar je terecht komt, Bien!
 
Waarom Perth?? Gewoon een geweldige stad. Ik woon er nu bijna 5 jaar en heb het eerste jaar door heel australie getrokken maar vond het fijn om weer in Perth te komen.
Helaas voor de nieuwkomers zijn de huizenprijzen flink omhoog gegaan en ook de huren.  Maar als je goed zoekt vindt je vast wel iets leuks.
Voor mij zijn de pluspunten van Perth de ruimte die je hebt en de diversiteit van west australie in het algemeen. En natuurlijk het klimaat wat een beetje mediterraan is en zeker niet de extremen heeft als bijvoorbeeld melbourne. Voor de hoofdstad van west australie is het zeker niet te druk.

Minpunten.... moet ik hard over nadenken maar de laatste tijd vindt ik de kosten voor levensonderhoud erg hoog worden. En ik weet nu niet hoe dit in de andere staten is maar voor mijn boodschappen lijk ik steeds meer te moeten afrekenen. Gedeelte komt door de droogte en de mining boom (iedereen wil een graantje meepikken) vermoed ik. Maar er mag wat mij betreft wel wat meer concurrentie komen voor de supermarkten.

Succes met het vinden van je stekje hier down under
 
Waarom Perth, me vriendin woont daar en ik voel me er thuis, de huizenprijzen worden net zo duur als in Sydney want Perth is in supervaart gaan groeien is mij verteld. In ieder geval zal ik geen probleem hebben om een huis te vinden, ik ga in de suburb Rockingham wonen en heb al een huis :). Levensonderhoud is inderdaad duur (aan het worden) en de afstanden die je moet afleggen, duren net zo lang als in nederland, maar dan zonder file. :p (At the moment).

Inderdaad ik ga ook voor die 'mining' boom, maar heb ervoor gezorgd dat het geen probleem wordt dat mochten de mijnen niet mijn ding zijn. Ik heb een netwerk van contacten zowel van nederlandse werkgevers en australische werkgevers opgebouwd de afgelopen jaren. En mijn agenda staat al volgeplannend voor de komende maanden in Nederland en daarna in Australie, rustig en saai, haha, het feestje maak jezelf!

Nadeel van australie is echter dat ik me familie niet mee kan nemen, maar jah. :) Waarom Perth, het is mijn lot :).

~Ben
 
Buiten het feit dat er 50 golfbanen liggen in een straal van een halfuur rond Perth heeft de stad eigenlijk niet zoveel meer te bieden dan welke andere stad dan ook.

Adelaide heeft zelfs een golfbaan in het midden van het centrum.

WA is veel te conservatief, veel rommel op de openbare wegen, luidruchtige V8 P-platers die donutjes maken in de woonwijk.



dat is mijn mening
 
Het is denk ik ook een gevoel wat je bij een stad moet hebben. Ik vind Perth een mooie stad waar ik me op mijn gemak voel. Mijn man daarentegen heeft er helemaal niets mee.

Ik ben wel erg benieuwd wat jouw reden is geweest, Vale 46, om toch voor Perth (of geheel West Oz) te kiezen gezien jouw laatste opmerking.

Groetjes, Dijnnas
 


OFX
Back
Top