Waarom vertrek je naar Australie?

Waarom vertrek je naar Australie? Omdat ...

  • mijn geliefde daar woont.

    Votes: 8 21.6%
  • ik een nieuw avontuur wil.

    Votes: 13 35.1%
  • het klimaat me aantrekt.

    Votes: 6 16.2%
  • ik gek wordt van de Nederlandse regelgeving.

    Votes: 2 5.4%
  • Andere reden, nl..... (graag toelichten)

    Votes: 8 21.6%

  • Total voters
    37
[quote author=sarabaes link=topic=3277.msg38246#msg38246 date=1133174070]
Je kan maar 1 reden opgeven, en er zijn er zoveel!
[/quote]

Je hebt gelijk, maar dat kan niet anders. Ik zou zeggen: kies die het best bij je past. :)
 
Tja.....er zijn inderdaad meerdere redenen, dus best moeilijk in te vullen deze poll.
Het is eigenlijk een combinatie van allerlei factoren.
Avontuur, Gek van de regelgeving in Nederland, Economische situatie in Nederland, Klimaat in Australië.....zowel het weer als het leefklimaat......en zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Bert
 
Ik heb gekozen voor 'andere redenen' want:

-mijn geliefde is hier, dicht bij mij
-natuurlijk is het een avontuur, maar ik beschouw het leven sowieso al als avontuur dus dit is niet 'anders'
-het klimaat is absoluut een bonus, maar niet de hoofdreden om naar Oz te gaan
-ik woon in België, dus kheb weinig last van de Nlandse regelgeving  :lol: maar die in België is ook niet altijd fantastisch, met uitzondering van onze sociale zekerheid, die ga ik wel missen denk ik....

Dus: wij gaan omdat Oz altijd een droom is geweest, er veel meer kansen zijn dan hier in België, er meer in de wereld te zien is dan dit saaie, natte land en de mensen helemaal anders zijn: veel meer open, veel respectvoller voor elkaar én het milieu!! Eigenlijk teveel om op te noemen, elke dag denk ik weer bij iets anders "kijk, dat is nu weer een verschil met Oz, dat ga ik écht niet missen, blij dak daar van af ben"....
 
Moeilijk, hoor om zo uit die stellingen te kiezen.
Voor mij zijn er ook meerdere factoren die een belangrijke rol spelen.
Maar één ding valt bij mij wel af en dat is: "voor m'n geliefde".
Ik neem mijn Nederlandse geliefde mee :).

Maar als ik het kort moet samenvatten, is het o.a. het volgende:
- nieuwe uitdaging
- klimaat
- regelgeving (natuurlijk is het overal wel wat trouwens)
- ik voel me een wereldburger en ik heb het idee dat ik hierin in Nederland beperkt word (mbt m'n ideeën).
mensen kunnen zo kortzichtig zijn.

Oja, en nog een belangrijk punt is dat ik opnieuw wil beginnen. Een nieuw leven met het "eigen" gezin.
Met een schone lei wil beginnen, zonder dat men (lees o.a. familie) me op de huid zit.
Deels een uitvlucht. Misschien egoïstisch.
Men mag vinden van dit argument wat men wil. Heb hier helaas al veel negatieve reacties op gehad.

Tja, eigenlijk zoveel dingen...
We gaan het gewoon proberen. Mocht het ons niet bevallen, kunnen we in iedergeval zeggen dat we het hebben geprobeerd.
 
[quote author=Bawurra link=topic=3277.msg38256#msg38256 date=1133175769]
We gaan het gewoon proberen. Mocht het ons niet bevallen, kunnen we in iedergeval zeggen dat we het hebben geprobeerd.
[/quote]

Daar ben ik het helemaal mee eens! Kwil niet mijn hele leven spijt hebben omdat ik het niet gedurfd heb. Lukt het niet, dan hebben we het toch geprobeerd.
 
hmm ik zie nu ook in dat dit type poll niet echt geschikt is voor deze vraagstelling.

:|
 
Eigenlijk gewoon 'verliefd' geworden op het land (wij beiden). Naturlijk ga je dat vervolgens ook min of meer proberen te rationaliseren, en dan komen er allerlei redenen 'naar boven'.. Maar in één woord: RUIMTE (in de meest brede zin van het woord).

M.vr.gr.

Perthpete
 
Het lijkt gewoon helemaal de verkeerd kant op te gaan in Nederland. De politiek wordt steeds slechter, het wordt steeds voller (ook in het noorden) en de minderbedeelden (oa uitkeringsgerechtigden) krijgen het steeds zwaarder. Ik kan nog zoveel gaan noemen, maar ik kom steeds meer tot de conclusie dat mijn toekomst elders ligt en niet in Nederland. Niet dat ik wil suggeren dat we in een slecht land leven ofzo; integendeel. Maar het sociale stelsel lijkt hier steeds meer af te brokkelen en dat baart mij zeer grote zorgen.
 
@jean76,
er zijn toch ook nog wel enkele lichtpuntjes hier in Nederland neem ik aan,
wij wonen in het noorden des lands en hier kun je nog wel redelijk wonen zonder dat je werkelijk boven op je buurman zit.

neem nu in het allervervelendste geval dat je niet kunt emigreren dan zou je altijd nog
in nederland gewoon landelijker gaan wonen.

ik snap heus wel dat je naar Australie wilt ,dat willen we allemaal maar veridealiseer(wat een stom woord het zal wel niet kloppen ik hoop dat je het wel snapt) het nu niet te ver ,want overal zijn negatieve kanten ook down under zul je ze tegen komen.

groetjes manja :)
 
Ha leuke vraag zeg, en ja er zijn inderdaad meerdere redenen waarom wij uit nl weg willen voornaamste reden is toch wel het gezeur met de regelgeving en de econmische situatie, wat is er over 50 jaar  nog over van de sociale voorzieningen voor onze kinderen? waarschijnlijk niets...
nee we hopen in australie toch een goede toekomst voor onze kids te kunnen verzorgen!!!
En ja wees nou eerlijk... het klimaat is toch ook stukken beter !?
Groetjes, Marcel en Cindy.
 
Mijn allerliefste geliefde lief woont nu toch al in hetzelfde huis :)
Een nieuw avontuur? Yes please! Hier is het bij vlagen avontuurlijk...
Klimaat? Veel beter daar! Ik hou niet van de kou en bij elk kleine beetje zon wat we hier in de winter hebben steek ik altijd mijn koppie erin om even te reptieleren. Heerlijk is dat. Zon.... Zalig!
Gek van de Nederlandse regelgeving? Dat heb je overal... Dat moet geen reden zijn om weg te gaan denk ik, want in Oz zul je vast ook veel regels en idiote regels hebben.
Andere reden..... De ruimte, mooie natuur, vriendelijkheid, behulpzaamheid, beter toekomstbeeld.....
 
[quote author=memswear link=topic=3277.msg38354#msg38354 date=1133201177]
@jean76,
er zijn toch ook nog wel enkele lichtpuntjes hier in Nederland neem ik aan,
wij wonen in het noorden des lands en hier kun je nog wel redelijk wonen zonder dat je werkelijk boven op je buurman zit.

neem nu in het allervervelendste geval dat je niet kunt emigreren dan zou je altijd nog
in nederland gewoon landelijker gaan wonen.

ik snap heus wel dat je naar Australie wilt ,dat willen we allemaal maar veridealiseer(wat een stom woord het zal wel niet kloppen ik hoop dat je het wel snapt) het nu niet te ver ,want overal zijn negatieve kanten ook down under zul je ze tegen komen.
[/quote]

Bedankt voor je reactie, Manja.
Het is inderdaad wel zo dat er ook veel negatieve kanten zijn in Australie. De sociale zekerheden zijn bijvoorbeeld een stuk minder. Je kunt bijvoorbeeld de 1e 2 jaar geen uitkering ontvangen wanneer je zonder werk komt te zitten. Maar anderzijds blijf je ook nooit zo lang zonder werk zitten in Australie, naar het schijnt.
En ik zou inderdaad landelijk kunnen gaan wonen, maar het is hier toch allemaal wel erg duur in Nederland hoor. Ik zit momenteel met een uitkering en een woning kopen kan ik voorlopig dus vergeten. En ik heb gewoon absoluut geen zin om ergens in de stad in een gammel flatje te moeten wonen. En ja; als je in Nederland zegt dat je graag in een vrijstaand huis zou willen wonen, dan wordt je al direct uitgemaakt voor veeleisend  :x . In Australie en Nieuw-Zeeland is het de gewoontste zaak van de wereld dat je in een vrijstaand huis woont en dan hebben we het echt niet over een villa ofzo. Het blijft allemaal erg moeilijk en frustrerend in Nederland. Sorry dat ik hier zo cru in ben.
 
Het is toch belangrijk denk ik om een realistisch beeld te hebben van Australië.
Zo zijn de huisprijzen hier inderdaad relatief minder, maar vergis je niet. De median huisprijs hier in Perth (1 van de goedkoopste van de grotere steden) is inmiddels gestegen tot over de $300.000, ruwweg €200.000. Dus zo heel goedkoop is het allemaal niet meer, en de prijzen stijgen verschrikkelijk snel. Hou er ook rekening mee dat de hypotheek rente hoger is, en niet aftrekbaar van de belasting. Dus ook hier moeten de meeste mensen inmiddels 2 inkomens hebben om een huis te kunnen kopen.

Natuurlijk kan je verder van de stad gaan wonen, is goedkoper. Maar dat moet dus wel weer kunnen met je werk. Momenteel is de werkloosheid inderdaad erg laag hier. Ik geloof net onder de 5%. Dus dat is niet verkeert, maar in Nederland valt het ook wel mee hoor, dat was iets van 6% dit jaar. Meer mensen in Australië werken casual, een paar uur in de week zonder veel zekerheid.

Regels zijn hier anders, maar niet minder... Zo mogen mannen die met Qantas reizen blijkbaar niet meer naast kinderen zitten die zonder begeleiding reizen. Om maar iets raars te noemen, dit was van de week op het nieuws.

Neemt niet weg dat Australië een prachtig land is om in te wonen! Fantastisch klimaat en er zijn veel mogelijkheden. Het is alleen wel goed om realistisch te blijven, Nederland heeft voor- en nadelen en zo ook Australië.
 
[quote author=Sander link=topic=3277.msg38613#msg38613 date=1133359691]
Het is toch belangrijk denk ik om een realistisch beeld te hebben van Australië.
Zo zijn de huisprijzen hier inderdaad relatief minder, maar vergis je niet. De median huisprijs hier in Perth (1 van de goedkoopste van de grotere steden) is inmiddels gestegen tot over de $300.000, ruwweg €200.000. Dus zo heel goedkoop is het allemaal niet meer, en de prijzen stijgen verschrikkelijk snel. Hou er ook rekening mee dat de hypotheek rente hoger is, en niet aftrekbaar van de belasting. Dus ook hier moeten de meeste mensen inmiddels 2 inkomens hebben om een huis te kunnen kopen.
[/quote]

Oei; dat valt me toch wel even wat tegen. Bedragen van rond de €200.000 zijn wel erg gortig. Maar volgens mij ligt het er ook weer aan waar je zit; het lijkt me toch wel uitmaken of je in steden als Sydney en Melbourne zit of in iets 'kleinere' steden als Brisbane, Adelaide, Perth of in nog kleinere plaatsen. Of heb het hier toch bij het verkeerde einde?
 
Bedragen van rond de €200.000 zijn wel erg gortig

Dat is natuurlijk wel erg veel maar in OZ krijg je toch meer huis/grond voor je geld. Als je in Nl een huis koopt, ligt natuurlijk aan waar net zoals in OZ, koop je voor €200.000 een huis op ongeveer 150m[sup]2[/sup] grond. In Oz is dat 600 m[sup]2[/sup]

Mijn reden om naar Oz te gaan zouden zijn. Minder mileuvervuiling, meer ruimte en mischien ook om na je werk lekker een XXXX in je hangmat te drinken een lekker reefvisje op de barbie en tussendoor nog een even een plons in het zwmbad nemen. Maar ook zal ik NL natuurlijk missen. De mooie dorpen/steden met oude gebouwen heeft veel sfeer, mijn kinderen die hun opa en oma moeten missen etc.
 
Er zijn ook wel goedkopere huizen te vinden hoor. Is net als in Nederland... Ligt er maar aan waar je zit...
Jean76: heb je al eens op http://realestate.com.au gekeken? Daar staan soms best leuke dingen tussen voor minder dan 200.000 dollar. Niet dat die huizen dan allemaal in zo'n perfecte staat verkeren, maar toch.
 
Begrijp me niet verkeerd, er zijn zeker wel huizen te vinden onder de $300.000! Het is dan ook een median prijs. Ik wil alleen maar aangeven dat het wellicht niet zo goedkoop/vanzelfsprekend is als sommigen denken.
 
Op zich zijn de prijzen die je ziet wel aantrekkelijk, maar het zit er comlpeet anders wat betreft hypotheken toch?
 
Back
Top