Waarom willen wij naar Australie?

Davikita

New Member
Al vanaf het moment dat mijn tante uit Australië mijn een boek gaf over het land , ik was toen 7 of zo heb ik willen emigreren.
Nu heb ik in mijn leven nooit de kans gehad Australië te bezoeken helaas maar de drang om te verhuizen is gebleven. De ene keer sterker dan de andere keer.
Nu wij zover zijn dat verhuizen een reële mogelijkheid is stelde mijn vriend de vraag : Maar wat is er zoveel beter? Hebben wij het niet geïdealiseerd? Het is daar toch ook gewoon werken, huishouden, boodschappen, rekeningen betalen??? En dat bracht mij aan het denken.... ik weet niets van het "gewone " leven in Australië en wat er dan beter zou zijn dan hier in NL.

Is er iemand die ons hier meer over zou kunnen vertellen???

Verder zijn er natuurlijk heel veel andere blogs van migranten en ex-pats (Google daar maar eens op) Veel wordpress of blogspot pagina's.

Last edited:
Hi Davikita, Ik begrijp je heel goed hoor! Ik was anderhalf toen ik met mijn ouders uit Australia terugging naar Nederland, maar heb altijd de drang gehad om er te zijn! En ruim 2 jaar geleden zijn we dan ook verhuisd, maar wel nadat we hier 7 keer op vakantie zijn geweest. Een vakantie is uiteraard niet hetzelfde als wonen, maar je ziet veel, krijgt een idee van het leven hier, de mensen, de natuur etc. En ja, hier moet ook gewoon geld verdiend worden en rekeningen worden betaald. En de sociale voorzieningen zijn hier bv. niet zo goed geregeld als in Nederland, en er is hier ook een flinke regelzucht, maar je krijgt er (onze mening) heel veel andere dingen voor. Voor ons heel belangrijk (nooit verwacht dat het zo belangrijk was): het weer. Veel meer licht, zon en warmte. Verder ligt de natuur vaak letterlijk om de hoek, zelfs vanuit de grotere steden zit je binnen max. een uur in de natuur. Australiërs zijn ook relaxter dan Nederlanders, wat minder gestrest. Dat is ook wel eens wennen als je graag hebt /gewend bent dat mensen zich aan afspraken houden! Wij zijn nu veel meer buiten (ook bijna altijd lekker buiten lunchen) en kamperen regelmatig, zowel in de zomer en winter. Er zijn meer Xpditers hier gekomen zonder eerst op vakantie te zijn geweest, maar als je twijfelt, zou ik zeker eerst een vakantie boeken om wat te zien en te proeven van Down under.

Nu we wat meer een idee hebben van welke kant we op zouden willen (Darwin) is een vakantie zeer zeker een goed idee. Aangezien het nog wel 3 jaar gaat duren voordat we echt de oversteek kunnen maken is daar ook genoeg tijd voor.
Enige probleem is wel dat ik afgrijselijke vliegangst heb hahahahaha maar daar is vast wel een pilletje voor :p:D

Enige probleem is wel dat ik afgrijselijke vliegangst heb hahahahaha maar daar is vast wel een pilletje voor :p:D
Het voordeel van zo'n lange vliegreis is dat je genoeg tijd hebt om over de vliegangst heen te raken :) Ik ben ook nooit erg happig geweest op vliegen en vond het altijd erg spannend. Ik heb serieus een aantal nachten wakker gelegen voor de reis (daar zag ik het meest tegenop met de emigratie) en was bang dat als ik eenmaal in Oz was, ik niet meer terug zou durven. Het tegendeel was waar, sinds die lange vlucht ben ik er compleet over heen. Gelukkig maar, want ik wil nu af en toe even op en neer van Brisbane naar Sydney kunnen vliegen om vrienden te bezoeken :)
Ik vind het trouwens ook een goed (en leuk) idee om eerst een vakantie te boeken. Het is nl. best een hele stap om te emigreren en je zou tijdens de vakantie misschien wat mensen kunnen bezoeken om te ervaren hoe het leven hier is. Succes met de voorbereiding!

Nog een tip: Kijk een dag van tevoren eens naar hoeveel vluchten er vanaf een vluchthaven op een dag vertrekken of op een flighttracker hoeveel vliegtuigen er op een bepaald moment in de lucht zijn. Dat is ongelooflijk veel. Al deze vliegtuigen stijgen op en komen op hun bestemming aan. Ik weet niet of het jou helpt, maar het stelde mij altijd wel gerust. En anders inderdaad een pilletje. Had ik ook, maar die heb ik uiteindelijk niet nodig gehad :)

Back