Waarschuwing om Eng. Bull mee te nemen

Tabitha

New Member
Beste forum bezoekers,

Ik post deze thread om veel mensen te behoeden voor veel ellende. Ik heb al menig forums bezocht ivm timeline visa's, verhuiskosten etc.
Helaas werd ik nergens ( nog) gewaarschuwd voor het volgende:

Mijn man ( aus ) en ik zijn van plan om in dec. dit jaar terug te gaan naar Aus. Mijn visa aanvraag gaat vlot. ( we zijn 13 jr getrouwd en getrouwd in Sydney) 27 juli aangevraagd- 28 juli co assigned - med.check etc overmorgen.
Wij hebben ook 3 honden die wij mee willen nemen. We hadden alles al geregeld( dit is makkelijk zelf te regelen) Van rabiës test / health check/ quarantaine etc. Op het moment dat wij de import permit van de honden toegestuurd kregen, wilden wij dus de vlucht boeken. Tot mijn verbazing kwam ik erachter dat er bijna geen vliegtuigmaatschappijen meer zijn , die Eng Bulldogs meeneemt op de vluchten. We hebben ( lees wel!!) 32 x gebelt/gemailt naar airlines in USA,Duitsland,Belgie,Frankrijk,Azie en Aus. om te vragen of ze Eng Bulls accepteren. Overal kregen we nul op request. Of het kostte ons voor alleen de Bull rond de 7000 euro. Dit schijnbaar ivm "het kortsnuitige" van zulke rassen ivm ademhaling etc. Nu is onze bull 1,5 jr en zeer gezond. Welliswaar schoten wij onmiddelijk in de stress en kwam de gedachte steeds dichterbij dat ik mijn lieve schat niet mee kon nemen. Uiteindelijk hebben we een bedrijf gevonden die alles keurig heeft geregeld ( Animals to Fly!!!) Het enige wat ik jammer vindt is, dat we eerst een halve dag met veel tranen en stress op internet hebben moeten lezen dat dit soort rassen vandaag de dag een probleem is ( klm heeft dit per juli 2012 ook ingevoerd) en wij dit niet wisten. Vandaar dat ik iedereen wil waarschuwen die "kortsnuitige" mee wil nemen en niet in dezelfde stressbui schieten als wij. ( het zijn tenslotte onze kinderhonden)
Het bedrijf waar wij dit nu regelen heeft voor 3 honden ook een zeer scherpe prijs ( 2 honden van 7 kilo en 1 hond van 25 kilo). Wij zijn nu 2500 euro kwijt ipv 7000. Een tip dus voor mensen die dieren mee willen nemen!
 
Was het 2500 euro voor 1 hond? Hoeveel heb je betaald voor de 3?

Hoi Brumby,
Voor de Eng.Bull ben ik 1300 euro kwijt ( zij vliegt met Malaysian Airlines) en voor de 2 kleine honden 1200 euro totaal ( zij vliegen met Cathay Airlines). In totaal voor 3 honden dus 2500 euro. Dit is incl. Het ophalen en brengen naar Schiphol, de benches, en de laatste checkups etc. Bij een ander bedrijf had ik ook een offerte en daar was ik totaal 10.000 euro kwijt!!! Er is dus wel degelijk verschil.
 
Hey Tabitha, dat is echt niet duur! Wij hadden ook al een bedrag in ons hoofd van 3000 euro per huisdier. Bedankt voor de tip! En nog veel plezier met jullie honden down under :)
 
Inderdaad niet duur! Tof dat je het deelt, zeeeeer nuttige info voor diegene die er mee te maken hebben.

Mijn neus is vrij lang, dus ik heb geen probleem denk ik :D
 
@ Brumby...Dank je! Jullie ook veel succes.
@ Fol....Vond ook idd dat deze info het delen waard was. En over je neus hoef je je idd geen zorgen te maken. je kan hem altijd nog op de leuning van de voorganger leggen! :p:up:
 
Wat ben ik blij dat ik dit lees!
Ik ben bezig met emigratie samen met mijn Franse bulldogje :)
Kun jij mij ook meer vertellen hoe het er aan toe gaat tijdens zo'n vlucht en erna?
Hoe werkt de quarantaine, mag je je hond wel bezoeken?
Alvast bedankt.
 
Bedankt voor het delen, dat is inderdaad een hele goede waarschuwing. En bizar dat er zo'n prijsverschil kan zijn zeg. Fijn dat jullie toch zo'n goede oplossing gevonden hebben!
 
Wat ben ik blij dat ik dit lees!
Ik ben bezig met emigratie samen met mijn Franse bulldogje :)
Kun jij mij ook meer vertellen hoe het er aan toe gaat tijdens zo'n vlucht en erna?
Hoe werkt de quarantaine, mag je je hond wel bezoeken?
Alvast bedankt.


Tijdens de vlucht zitten ze waarschijnlijk nog beter dan wij. Ze hebben nl. veel minder last van luchtdrukverschil etc. De steward(ess) zal zeker een paar keer gaan kijken of alles goed gaat. Als ze aankomen in Aus. worden ze door het quarantainestation opgehaald. Als het goed is mag je ze 1 x per week bezoeken. Wijzelf zitten in MacKay - Qld en de honden gaan naar Eastern Creek - NSW. Dus helaas is dit te ver voor ons elke week. Alle speeltjes,kleedjes,medicijnen etc die je meegeeft aan de hond , mag je NIET meer meenemen als je de hond weer gaat halen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. En nogmaals, je kan de emigratie van de hond echt makkelijk zelf regelen. Dat scheelt je weer een hoop in de kosten ( als je iemand in moet huren).
Succes!
 
Je kan wel een uitlaatservice regelen in Eastern Creek, die laten de hond een paar keer per week uit op een veldje.
Zoek even op het forum, er is genoeg info te vinden.
Heb ik toen ook gedaan voor m'n schnauzer. Ze sturen ook foto's.
groetjes Johan
 
@ Tabitha, welkom in Mackay, maar wist je dat je maar 2 honden op je erf mag hebben, als je in Mackay woont.
Tenzij je buiten de stad woont.
Officieel hoor je je hond te registeren bij de gemeente. dus wees voorzichtig als je met 3 honden binnenkomt.
Er zijn wel een paar mogelijkheden om het 2 honden bezit te ontduiken, wij hebben ook 3 honden.
Stuur even een PM als je meer wilt weten en/of trek in een bakkie heb.

groetjes Johan
 
@ Tabitha, welkom in Mackay, maar wist je dat je maar 2 honden op je erf mag hebben, als je in Mackay woont.
Tenzij je buiten de stad woont.
Officieel hoor je je hond te registeren bij de gemeente. dus wees voorzichtig als je met 3 honden binnenkomt.
Er zijn wel een paar mogelijkheden om het 2 honden bezit te ontduiken, wij hebben ook 3 honden.
Stuur even een PM als je meer wilt weten en/of trek in een bakkie heb.

groetjes Johan

Hoi Johan,
Bedankt voor de info. Ik wist idd dat je "helaas" maar 2 honden mag houden. Gelukkig is mijn man Australisch en heeft hij vrienden die ook in Mackay wonen; zij zijn bereidt om 1 hond op hun naam te nemen. Al zeggen veel aussie vrienden van mijn man , dat ze niet streng controleren. En dan te bedenken, dat ik er nog een heerlijke Boerboel vaan 100 kilo bij wilde...lol. We komen rond dec. die kant uit. Lijkt me leuk als we een lekker hollands bakkie kunnen doen. Groetjes!
 
Fijn om te horen dat mijn bulletje een luxe vlucht zal krijgen!
Maar lees ik nou in dat stukje van Johan dat de honden niet uitgelaten worden als ze in guarantaine zitten?!
Ze kunnen hun behoefte toch niet in hun eigen hok doen...?
Ik zelf vlieg naar Adelaide en daar zit geen quarantaine dus ik kan haar dan ook niet 1x per week uitlaten :(
Groetjes
 
Fijn om te horen dat mijn bulletje een luxe vlucht zal krijgen!
Maar lees ik nou in dat stukje van Johan dat de honden niet uitgelaten worden als ze in guarantaine zitten?!
Ze kunnen hun behoefte toch niet in hun eigen hok doen...?
Ik zelf vlieg naar Adelaide en daar zit geen quarantaine dus ik kan haar dan ook niet 1x per week uitlaten :(
Groetjes

Ikzelf heb in 2000 een hond meegenomen naar Eastern Creek ( door omstandigheden weer terug naar NL en nu wederom terug naar AUS) en ik weet dat ze een zeer lange buitenkennel hebben ( ong. 2 meter breed bij 5 meter lang en een binnenkennel ( ong. dezelfde maat als de ned. asielverblijven)In de buitenkennel kunnen ze evt hun behoefte doen en ze worden APART "losgelaten" op een speciaal terrein. Ik denk dat Johan dit terrein bedoelt. Mijn 3 honden kunnen helaas ( door de omvang van de Bull) niet met zijn 3en in 1 hok. De 2 kleintjes gaan samen en de Bull ernaast in een ander hok. Gelukkig mogen ze elke dag een paar uurtjes bij elkaar op"visite" :)
Ikzelf ging toendertijd 1 x per week op bezoekuur. ( ik woonde toen in Sydney)Nu wonen we straks 3 staten verder,dus is dit erg ver. Maar de hokken zijn erg schoon en het is echt niet zo dat ze in hun eigen behoefte slapen. 1 van mijn honden heeft epilepsie en ik weet dat er ook voor hem erg goed gezorgd wordt. je kan zelfs een keer de trimster laten komen om haren/nagels etc te laten doen. En voordat je ze haalt, kan je ze ook laten wassen door hun. Dan zijn ze fris en fruitig voordat ze mee naar huis gaan. Dus geen zorgen , er wordt echt goed gezorgd voor ze. ( advies: bel ze eens in de zoveel tijd om te informeren hoe je hond het doet. Ze vertellen het graag aan je) Dit maakt het tijdelijke gemis wat minder.
 
Je hebt me helemaal gerustgesteld! Super bedankt!
Ik emigreer echt alleen met mijn bull en ze is echt een beetje mijn allesje :)
Omdat er in Adelaide geen een is moet ik kiezen tussen Perth en Sydney geloof ik. Maar ik kan dan wel aan
mensen die ik daar ken vragen of ze af en toe even willen gaan kijken. Gelukkig is mijn bulletje erg gericht op mensen
dus zal ze ook blij zijn met de aandacht van mensen in die kennel.
Weet je al wat de kosten zijn per 'hok' of per hond? Ze moeten er 4 weken in toch?
Gaaf dat jullie al in dec gaan!
Ik ga eind dec wel voor een maand maar ik kan nog niet emigreren helaas. Omdat het skilled visa zo duur is moet ik wel zorgen dat ik zoveel mogelijk punten heb om kans te maken. Ben bezig mijn bachelor of social work te behalen en zodra ik die heb vraag ik het visum aan.
Heel veel plezier in Australie alvast!
 
Je hebt me helemaal gerustgesteld! Super bedankt!
Ik emigreer echt alleen met mijn bull en ze is echt een beetje mijn allesje :)
Omdat er in Adelaide geen een is moet ik kiezen tussen Perth en Sydney geloof ik. Maar ik kan dan wel aan
mensen die ik daar ken vragen of ze af en toe even willen gaan kijken. Gelukkig is mijn bulletje erg gericht op mensen
dus zal ze ook blij zijn met de aandacht van mensen in die kennel.
Weet je al wat de kosten zijn per 'hok' of per hond? Ze moeten er 4 weken in toch?
Gaaf dat jullie al in dec gaan!
Ik ga eind dec wel voor een maand maar ik kan nog niet emigreren helaas. Omdat het skilled visa zo duur is moet ik wel zorgen dat ik zoveel mogelijk punten heb om kans te maken. Ben bezig mijn bachelor of social work te behalen en zodra ik die heb vraag ik het visum aan.
Heel veel plezier in Australie alvast!

Ik snap je helemaal als je zegt, dat je alleen gaat als je bulletje meekan. Ook ik heb gezegd, dat ik alleen ga als mijn hele "gang" meekan.
De kosten zijn 1300 dollar voor 4 weken. Ik weet niet of je de hond zelf gaat halen, maar een domestic flight kost ong 200 dollar voor de hond. Dan wordt de hond door een speciaal bedrijf na de quarantaineperiode van Eastern Creek naar sydney gebracht,op het vliegtuig gezet naar Adelaide. ( bedrijven zoals Dogtainers,Perflyers etc)
Adelaide is een leuke stad. Mijn man komt er vandaan:)
De visas zijn idd duur. Ikzelf heb gelukkig niet veel problemen aangezien mijn man aussie is en we zijn in sydney getrouwd ( nu al 13 jr) Op de site van immi.gov staat ( helaas voor jou) dat partner en child visas voorrang hebben. Mijn nichtje is ook ned. en is haar bachelor aan het halen ( psychologie) in Melbourne. Zij had ook snel haar visa. Dus als je ruim van tevoren alles voorbereid voor jezelf en je hondekind moet het geen probleem zijn. Ik wens je veel succes en plezier! En als je nog vragen hebt, stel ze maar gerust.
Groetjes
 
@Rana: We hebben een onderdeel "Voorstellen". Misschien vind je het leuk om daar gebruik van te maken? We zijn hier nog al gehecht aan etiquette :D
 
Gray wil ik opnieuw mijn verbal doen. Dit keer met de waarschuwing om niet te regelen met Animals to Fly!!!
Wij hadden ATF in augustus geïnformeerd over de hele gang van zaken ivm de Bull. Zij hebben ons tot 3 x toe verzekerd , dat de Bull via Malaysian geen probleem was. Een ander bedrijf wat ons €5000/7000 zou kosten totaal vertelde , dat een Bull NIET via Malaysian kon vliegen.
Vandaag kregen wij een email van dit bedrijf om ons alsnog te waarschuwen. Wij bellen dus vervolgens ATF op om te informeren of dit klopte. ATF vertelde ons doodleuk, dat dit waar was en dat de Bull dus niet kon vliegen via deze weg.
Notabene een maand voor dat de 3 honden gaan vliegen, moeten wij zelf opbellen om te horen , dat de hele vlucht voor de Bull dus gebaseerd was op een leugen. Malaysian Airlines had een jaar geleden al beslist, dat er geen Bulls mogen vliegen via hun maatschappij.
Hun antwoord in het tel.gesprek was dan ook: sorry, dit kan niet en ook niet via USA! Dus u kunt de Bull niet meenemen!"
Hallo Animals to Fly....het gaat niet om 3 pakken melk hoor! Die je doodleuk terugbrengt als ze over de datum zijn.
Ik ben dan ook van mening, dat dit bedrijf geen hart heeft voor mens en dier.
Gelukkig hadden we snel contact met het andere bedrijf ( Live Animals) en de vrouw heeft zeer snel alsnog kunnen regelen , dat de Bull en de andere 2 honden toch een vlucht hebben. Weliswaar moet de Bull van Amsterdam naar Frankfurt , Frankfurt naar san fransisco , san fransisco naar Auckland , van Auckland naar Sydney. Een wereldreis dus, maar ze komt er.
Nu weer alles afstellen op elkaar en ook weer het quarintainestation inlichten etc. , de domestic flights van Sydney naar Mackay weer veranderen en ga zo maar door. Ik zeg : bedankt Animals to Fly! Voor de zeeeeer incorrecte handeling. Ik vraag me af wat er was gebeurt als wijzelf niet hadden opgebeld.
En bedankt in zeer positieve zin voor Live Animals voor de email die ze stuurden waardoor wij erachter kwamen hoe een grote fout voorkomen kon worden!
Mijn Excuus voor de verkeerde info die ik heb gepost over ATF.
 
Back
Top