Walviss'n kiek'n bie Byron Bay

Joep

Active Member
hi guys,

ik wil jullie toch even laten meegenieten van foto's die ik zondag heb gemaakt vlakbij Byron Bay!

DSC_5881.JPG

en meer hier: http://duyfken.blogspot.com/2008/06/whale-watching-at-byron-bay.html

Cheers Joep

Geweldig!! Was een prachtbeesten zijn dat he? Hoe kan je zoiets gewoon kapotschieten...ongelovelijk!!

WOW!!! Ben tegenwoordig jaloers op iedereen die een camera heeft, maar deze foto's zijn echt heel mooi :)

p.s. Tweety is ook een tukker dus? :D

[quote author=tweety link=topic=9004.msg120382#msg120382 date=1214836617]
Wat ean onmundig schoan kiekerieje mot da wean!

Good goan!

Chantal[/quote]

[quote author=Annemiek link=topic=9004.msg120485#msg120485 date=1214956907]
WOW!!! Ben tegenwoordig jaloers op iedereen die een camera heeft, maar deze foto's zijn echt heel mooi :)

p.s. Tweety is ook een tukker dus? :D[/quote]

Dat hadden we inmiddels begrepen :smile:

14 maandjes geleden verbleven we voor enkele weekjes in Ballina (langs Byron bay), prachtige omgeving.
Veel dolfijnen gezien tussen de golven en surfers, omgeving is ook heel mooi.
Ga je naar mijn foto site onder dat werledbolletje onder Angus Young ''Let there be Rock''  dan kun je meer dan 50 foto's bekijken uit die omgeving, van strand , zee etc. etc. :up:
Die walvis is wereldmooi, helaas nog nooit in het echt gezien..... maar dat komt zeker nog wel.
[quote author=robijntje link=topic=9004.msg120459#msg120459 date=1214920166]
Geweldig!! Was een prachtbeesten zijn dat he? Hoe kan je zoiets gewoon kapotschieten...ongelovelijk!![/quote]

De wereld is groot genoeg voor deze prachtige walvissen en veel te klein voor die wankers die de walvissen afschieten....erg uit de tijd , helaas gebeurt het nog steeds :cry:

Cheers,

Jack :evil:

[quote author=Jack link=topic=9004.msg120491#msg120491 date=1214970241]
[quote author=tweety link=topic=9004.msg120382#msg120382 date=1214836617]
Wat ean onmundig schoan kiekerieje mot da wean!

Good goan!

Chantal[/quote]

[quote author=Annemiek link=topic=9004.msg120485#msg120485 date=1214956907]

p.s. Tweety is ook een tukker dus? :D[/quote]

Dat hadden we inmiddels begrepen :smile:[/quote]

Nee hoor geen tukker maar een achterhoeker wie buitenlands spreekt  :grin:

Hee jongens en meiden,
:grin:
En daar woon ik nou lekker vlakbij in de buurt bij Byron en Ballina!!
Wat ben ik toch blij dat ik en mijn hele familie kan genieten van al dat moois.
Groetjes Kaatje

die soms niet helemaal niet begrijpt dat velen naar de steden vertrekken?!(please niet kwaad bedoelt)

Dat velen naar de steden vertrekken heeft waars. te maken met de werkgelegenheid. Voor veel gevraagde beroepen in Australieë zijn de mensen die deze beroepen uitoefenen afhankelijk van de stad.

Ik zou het liefste ook in een klein dorp wonen en alhoewel ik dat nu ook wel doe is het nog steeds redelijk in de buurt van Brisbane. Voor werk ben ik afhankelijk van de grote stad omdat daar of klanten of werkgevers zitten.

Geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar ik denk dat de meesten hier wel afhankelijk van zijn...

[quote author=Kaatje link=topic=9004.msg120512#msg120512 date=1215043158]
[/quote]

Helemaal mee eens. We mogen maar wat dankbaar en gelukkig zijn dat we in zo'n mooi land (mogen) wonen.

Cheers Joep

Tukkers rule (and Achterhoekers not  :evil:)

[quote author=Joep link=topic=9004.msg120516#msg120516 date=1215056975]
We mogen maar wat dankbaar en gelukkig zijn dat we in zo'n mooi land (mogen) wonen.[/quote]

:up:

Jack :evil:

En wat nou als je uit het zui[quote author=Joep link=topic=9004.msg120516#msg120516 date=1215056975]
[quote author=Kaatje link=topic=9004.msg120512#msg120512 date=1215043158]
[/quote]

Helemaal mee eens. We mogen maar wat dankbaar en gelukkig zijn dat we in zo'n mooi land (mogen) wonen.

Cheers Joep

Tukkers rule (and Achterhoekers not  :evil:)
[/quote]

En wat nou als je uit het zuidwesten komt van NL, maar wel goed twents verstaat? ;) :p

Wij waren net iets te vroeg in de omgeving van Byron dit jaar. Toen de walvissen langs begonnen te komen waren wij al weer ergens anders. Voor ons geldt ook dat we dit nog maar eens tijdens een vakantie of lang weekend moeten doen volgend jaar :)
Hebben trouwens wel op de Nullarbor Plain een stuk of 40 dolfijnen gezien. Ook dat was erg speciaal.

Hoi,

Er zitten trouwens hier in Melbourne nu ook walvissen (humpbacks) in de Port Philip Bay. Ieder jaar wel een aantal en vooral bij The Heads goed te zien. Afgelopen weekend zaten er tenminste 3. Bij Warrnambool gisteren helaas geen Southern Right Whales gezien. Het was een 45 knot wind, dus landbased whale watching bij Logans Beach zat er helaas niet! De golven sloegen over de Breakwater heen!

Schitterende dieren!

Groeten Sander

Hee Annemiek, je hoeft helemaal niet zo lang te wachten hoor, met whale watching! :)  Het is nu hier het juiste seizoen; vanaf Juni tot November. Kijk hier voor meer info & boekingen: www.brisbanewhalewatching.com.au, vertrek vanaf Redcliffe. Ik heb het inmiddels 3 keer gedaan, en je weet nooit wat het wordt, maar als de zon schijnt is het zonder meer een fijne dag (okee, en als het water niet te wild is  :dizzy:). Op de boot wordt ook voor eten gezorgd (vers fruit bijv.), en zonnebrandcrème, mocht je die vergeten hebben.

Wel een Kwells van te voren nemen, want het kán wel wat gortig worden met de swell rond Moreton Island. (De eerste keer in m'n leven dat ik zeeziek werd!).

Veel plezier :)

Ireen

Het nadeel om vanaf Redcliff te vertrekken is dat je vrij lang op een boot zit voordat je de walvissen ziet.

Vanaf Byron Bay (http://www.byronbaywhalewatching.com.au/tours/) vertrek je vanaf het strand en zit je met 15 minuutjes tussen de walvissen.

Voordeel van Redcliff is dan weer dat je eten/drinken etc kan krijgen.

De bootjes vanaf Byron Bay zijn klein (max 12 personen), maar veel knusser (vind ik) en je hebt het gevoel dat je veel dichter op het water zit en je hebt een 360 garden view, die je weer niet op de grote boot van Redcliff hebt.

Ja, kan me voorstellen dat dat een keuze naar de ene of andere kant doet doorslaan. Wij hebben er 3 keer een heerlijk dagje uit door gehad; luieren in de zon op de boot. (Okee, behalve dan die keer dat 75% met hun hoofd in de braakzakken zat... hihi). Het hangt er misschien ook vanaf of je meer reistijd op de boot of in de auto wil, waar je zit, etc. Maar als je er tóch zit, in Byron Bay, op doorreis bent of whatever, dan zou ik 100% zeker daar ook op een boot springen :) Ik zal het ook in m'n achterhoofd houden!

[quote author=Eerainuh link=topic=9004.msg120530#msg120530 date=1215076736]

Hee Annemiek, je hoeft helemaal niet zo lang te wachten hoor, met whale watching! :)  Het is nu hier het juiste seizoen; vanaf Juni tot November. Kijk hier voor meer info & boekingen: www.brisbanewhalewatching.com.au, vertrek vanaf Redcliffe. Ik heb het inmiddels 3 keer gedaan, en je weet nooit wat het wordt, maar als de zon schijnt is het zonder meer een fijne dag (okee, en als het water niet te wild is  :dizzy:). Op de boot wordt ook voor eten gezorgd (vers fruit bijv.), en zonnebrandcrème, mocht je die vergeten hebben.

Wel een Kwells van te voren nemen, want het kán wel wat gortig worden met de swell rond Moreton Island. (De eerste keer in m'n leven dat ik zeeziek werd!).

Veel plezier :)

Ireen

[/quote]

Nooit last gehad van zeeziekte. Je moet goed ontbijten voordat je 's ochtend op de boot gaat ;)
Prioriteit is nu eerst een baan hebben. Als je op je spaargeld aan het teren bent is het nooit zo leuk om dingen te ondernemen die geld kosten. Je voelt je een beetje schuldig tegenover jezelf, dus eerst een baan (vanochtend een interview gehad in Southport, dus hopen dat het wat wordt) en daarna wel een keer whales watchen ;)

We hebben een keertje het geluk gehad om vanaf Indian Head, Fraser island, 2 walvissen te spotten... geweldig joh!
Ze kwamen zo onder ons door gezwommen, maar niet met de staart omhoog, zoals jou mooie foto Joep.

Annemiek, succes met jobhunting!

Back