wanneer familie visa

soesje76

New Member
Ik heb een vraagje,

Ik wil heel graag met mijn man emigreren naar Australië
Mijn nichtje woont daar en is getrouwd met een Australiër, kunnen wij via hun misschien binnen komen?

Ik ben 33 en mijn man 35

Ik denk dat een family visa alleen maar gaat voor partners, ouders en kinderen. Of als het gaat om een broer, zus, ouder die je enige overblijvende familieleden zijn. Ik denk dat een nichtje niet telt voor dit visa maar kan ook mis zitten, hoor.
Misschien weten andere leden er meer over te vertellen.

In alle geval veel succes met jullie emigratie plannen.

Hier een link waar je meer informatie kan terug vinden.
www.immi.gov.au/migrants/family

Als ik kijk naar wat hier over te vinden is gelden neven en nichten niet.

hoi soesje

je kan ook kijken op http://www.immi.gov.au/visawizard/ daar kan je alles invullen en zien of je in aanmerking kom voor een visum

groetjes Diana

Je zou ze mss nog wel kunnen gebruiken om jou te sponsoren (mits zij natuurlijk een bedrijf oid hebben waarmee ze dat zouden kunnen doen). Maar sponsoring op familiebasis kan denk ik niet.

ik zag wel nicht in de lijst staan maar weet natuurlijk niet in hoeverre ze je kunnen sponseren. Hoop voor je dat ze in aanmerking komen  :up:

[quote author=soesje76 link=topic=10478.msg148095#msg148095 date=1255344507]
Ik heb een vraagje,

Ik wil heel graag met mijn man emigreren naar Australië
Mijn nichtje woont daar en is getrouwd met een Australiër, kunnen wij via hun misschien binnen komen?

Ik ben 33 en mijn man 35
[/quote]
Hoi, je kan gesponsord worden door je nichtje. Is dit nichtje een 'niece' (dochter van jouw broer of zus) of een 'cousin' (dochter van de broer of zus van 1 van je ouders)? In het eerste geval kan ze sponsoren voor een permanent visum (176), in het tweede alleen voor een tijdelijk (476). Overigens kan dat tijdelijke na een paar jaar wel een soort van stilzwijgend worden omgezet naar permanent. Nadeel is bijvoorbeeld minder ziektekostenverzekering etc. Maar als eerste is dus belangerijk wat voor 'soort' nicht het is. Ons eerste bureau wat ons hielp (Migration Bureau) heeft dit verschil niet aangegeven waardoor wij de verkeerde route in zijn gegaan......

Succes! Annemarie

Mijn moeder woont met haar partner in Australië. Dit is op een gesponserd visum door een bedrijf waar hij voor werkt.
Ze willen dit visum omzetten naar een permanent visum.
Is het dan voor hen mogelijk om mij met mijn man en zoontje daarheen te krijgen op een familievisum?
Weet iemand hoe dat visum precies werkt, wat de voorwaarden daarvoor zijn?

Back