Wanneer huis verkopen

Joop Smits

New Member
Wanneer zet je je huis te koop, als je de visumaanvraag indient of wachten tot je je vsium hebt ?

Wij zijn ons nog aan 't orienteren. Ik heb wel een baan aangeboden gekregen in Oz en we willen begin volgend jaar een paar weken naar Oz om dingen te bekijken. Pas dan besluiten we of we er definitief voor gaan en dus visumaanvraag indienen. Zet je dan direct het huis te koop zodat je meer tijd hebt om 't te verkopen of wacht je totdat je visum hebt. Stel je zet 't direct te koop en je hebt een koper, wat als je visum dan op het laatst wordt afgewezen, kun je dan nog onder de verkoop uit, is dit een reden tot ontbinding of moet je dit met koper bespreken.

Ervaringen en tips zijn welkom.

Groetjes
Joop & Sandy.

Hoi Joop en Sandy,

ik ga volgend jaar naar Brisbane (sept) en we hebben nu sinds drie dagen huis op funda en vandaag al 6 kijkers gehad en morgen weer 2. De makelaar weet wanneer we het huis pas willen opleveren en zegt dat gemiddeld de huizen hier een maand of 4 te koop staan en mensen een half jaar wachten niet raar vinden, omdat vele pas hun huis verkopen als ze een nieuw huis gekocht hebben.
Als ik jullie was zou ik de verkoop van het huis pas doen als je zeker weet dat je wilt gaan en goede kans maakt om je visum te krijgen. De beste tijd om een huis in de verkoop te zetten is feb of okt. (ivm vakanties en feestdagen)
Bij onzekerheid of je visum krijgt zou ik niet direct een huis in de verkoop zetten. Veelsteveel onzekerheden. In je huidige huis wonen is nog altijd goedkoper dan een paar maanden (meer of minder) een huurhuis nemen.
succes met jullie beslui.

pascale

Hoi Pascale,

Bedankt voor je reactie.
Hebben jullie je visum al en ga je in sept. definitief naar Oz ?
Als wij in feb. besluiten om er voor te gaan zal het zeker pas op z'n vroegst in het najaar 2006 zijn dat we kunnen gaan. Ik weet niet hoelang zo'n visumaanvraag ongeveer duurt, hangt natuurlijk ook van soort visum af. wij gaan dan op een visum 457 (temporary business long stay).

Groetjes
Joop

HOi Joop,

in november gaan we pas de aanvraag bij de universiteit in Brisbane indienen. Ik denk dat ik daar pas na februari 2006 pas bericht over krijg, omdat in dec/jan de scholen vakantie hebben. Stel dat pas eind maart daar meer uitsluitsel over is, dan meteen visum aanvragen en dat zou 3 maanden kunnen duren, dus dan zitten we al redelijk in de buurt van september. geeft mij nog wat tijd om eea van financiele en sociale aard af te handelen en helemaal clean naar down under te vertrekken. Dus september 2006 willen we definitief gaan met een temporary student visa, om dat na 3 jaar om te zetten naar permanent.

pascale

Hoi Pascale,

Dan hebben we ongeveer hetzelfde tijdsschema, misschien leuk om elkaar op de hoogte te houden van onze vorderingen via deze site.

Tot later.
Joop

Back