Wanneer je de De Facto online aanvraagt, krijg je dan ook meteen het Bridging Visum??

Jordi

New Member
Hoi allemaal,

Ik ben een aantal dagen geleden aangekomen in Sydney en heb een beetje haast met mijn De Facto aanvraag, omdat er een baan mogelijkheid is in een aantal weken. Me vraag is: Heeft iemand ervaring met de Online aanvraag (ImmiAccount)? Wanneer je hem compleet verstuurd, moet je dat een tijdje wachten op je Bridging Visum of krijg je hem gelijk? Wat ik lees op het forum is dat je vrijwel gelijk het Bridging Visum krijgt wanneer je de aanvraag op de papier afgeeft!? Hoe lang duurde het bij jullie dat je Bridging visum binnen kwam?

Ik weet dat het waarschijnlijk niet verstandig is om te gaan haasten met dit visum, maar deze baan is nogal een mooie mogelijkheid.

Alvast bedankt!!!!!

Jordi
 
Hi Jordi,

Wat ik heb begrepen is dat de wachttijd voor een partner-visum een wachttijd heeft van een aantal maanden.

En van alle informatie die ik op dit forum heb gelezen begrijp ik dat je met een bridging visum dezelfde rechten hebt als met het visum waarop je op dat moment in Australië bent. In een ander topic geef je aan dat je nu op een toeristenvisum bent en dus geen werkrechten hebt. Als ik het goed begrepen heb, mag je dan dus niet werken op je bridging visum. Maar misschien zijn er anderen die het precies weten.

Succes
 
volgens mij moet je eerst je defacto visa aanvragen, dit kan je online doen, hierin geef je dat je in Australië ben , dan zal je een bridging visa krijgen die je de mogelijkheid geeft om te werken, hetzelfde voorwaarde als een defacto visa, dus niet van je toeristen visa die je nu hebt. Ik heb geen idee hoelang het duurt voordat je die bridging visa krijgt, maar ik gok dat die direct ingaat op het moment dat je huidige visa afloopt ( tenzij je laat bent met je defacto aan te vragen)

Een defacto visa heeft een verwerkingstijd van ongeveer 10 maand nu, tenminste dit is wat ik van andere hebben gehoord, en ook op een andere forum hebt gelezen.

op welke visa ben je nu daar?
 
Je bridging visa gaat in het moment dat je een nieuw visum aanvraagt en het is volgens mij niet automatisch een feit dat je mag werken...
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik geloof dat wanneer je voor een De facto wel werk rechten krijgt, zelfs op een toeristen visum. Dat heb ik iig gelezen bij meerdere mensen op dit forum :)
 
De facto wel werk rechten krijgt, zelfs op een toeristen visum. Dat heb ik iig gelezen bij meerdere mensen op dit forum :)

Volgens mij niet, zie: http://www.vsure.com.au/can-your-employee-work-on-a-bridging-visa/

Do bridging visas have full work rights in Australia?
Employers should carefully check the work conditions on bridging visas, as holders do not always have full work rights.
In general, a Bridging A visa will have the same work rights as the visa held at the time of application. For instance, in Frank’s case, his Bridging A visa will have the same 6-month work limitation as his Working Holiday visa (ie condition 8547). However, if he held a visitor visa when he lodged, he would have no work rights on his Bridging A visa as a visitor visa does not allow work in Australia.
In other cases, the Bridging A will have unlimited work rights. This is the case where the person has applied onshore for an ENS (subclass 186), RSMS (subclass 187) or General Skilled Migration visa (subclass 189, 190 or 489).


Maar hier staat dat als je onshore een partner visa aanvraagt, dat je wel het recht krijgt om te werken: http://www.visaaustralia.com.au/work-skilled-visas/are-you-confused-by-australian-bridging-visas/

Ik zou het voor de zekerheid hoe dan ook navragen bij de Deparment of Immigration!
 
Last edited:
Back
Top