Wanneer starten met solliciteren?

Gerry

Member
Het is nog een kleine 3 maanden totdat we (Demy en ik) vertrekken naar Melbourne.
Ik ben nog niet in het bezit van mijn skilled independent visa, maar hoop deze begin februari 2008 te ontvangen.
Ik heb nog geen werk en vraag me af of het verstandig is om nu al te beginnen met solliciteren. Bij de meeste vacatures staat dat je in het bezit moet zijn van een visa. Tevens is 3 maanden nog best wel lang en denk ik dat de meeste werkgevers nog niet zullen reageren omdat het nog lang duurt voor ik echt beschikbaar ben voor ze.
Wat zijn jullie ervaringen met solliciteren?
Ik ben civil engineer en vertrek dus op 9 maart 2008 naar Melbourne.

Groeten van Gerrit

Hoi Gerrit,

Aan mij heb je wat dat betreft niet zo veel (ik zit voorlopig nog in NL), maar even een tip van mijn kant: probeer alvast wat te netwerken, misschien via dit forum, of Linkedin, of via via, andere internetsites. Toen wij aangaven naar Sydney te gaan vertrekken kende opeens iedereen wel iemand die ons een opstapje zou kunnen geven naar een baan. Wie weet...

Succes! Dijnnas

En misschien heb je wat aan dit topic: http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=7779.msg101484#msg101484

Hoi Dijnnas,

Bedankt, deze heb ik gemist blijkbaar.  :up:
Ik ga deze topic eens grondig doorlezen.
Blijft echter mijn vraag of er onder de forumleden civil engineers zijn die al sollicitatie ervaringen hebben in Melbourne of omgeving.

Groet Gerrit

Ik zal over een jaar naar Melbourne vertrekken.

Probeer via het forum andere Melbournians te ontmoeten, hou contact via LinkedIn, zoek op LinkedIn naar banen, voeg de mensen toe die ze aanbieden, etc. etc.

Back