wao uitkering

wasawa

New Member
Vele mogelijkheden op internet bekeken maar kan geen antwoord vinden op volgende:

Als je een wao-uitkering hebt en op grond van de regels zal een herkeuring niet meer plaats vinden (ben 54) momenteel verblijf ik sinds een jaar in Thailand.
Heb hier een visum en ben geheel legaal met toestemming van UWV hier.Thailand is ook een verdragsland.
Indien ik nu naar australie zou willen gaan, aan welke eisen moet je dan voldoen voor verkrijgen van visum voor long time.

heb een schriftelijk verklaring dat ik dat ik mag gaan wonen/verblijven waar ik wil mits ik hen maar informeer.

Ik zal dus nimmer een beroep eventueel moeten doen op een bijdrage/uitkering van Australie, mijn inkomsten zijn voldoende om alles te kunnen bekostigen.

Welke mogelijkheden zijn er t.a.v. visum en verblijf, ook een lange en naar ik heb gelezen soms moeilijke weg, ik zal dus ook geen deel gaan uitmaken van de arbeidsmarkt in Australie.

Wie heeft hier een antwoord op

aangezien je boven de 45 bent kom je voor vele visa niet meer in aanmerking!
Ik denk dat een soort retirement visa dan de beste optie is, maar hoe dat precies werkt weet ik helaas niet, check maar even de site van DIAC.

Groetjes Wilbert

Op: http://www.immi.gov.au/visitors/special-activity/405/index.htm  vindt je alle informatie. Afgezien van je uitkering moet je nog een hoop geld mee kunnen brengen......

[quote author=-+henk+- link=topic=6711.msg83938#msg83938 date=1173647208]
Op: http://www.immi.gov.au/visitors/special-activity/405/index.htm  vindt je alle informatie. Afgezien van je uitkering moet je nog een hoop geld mee kunnen brengen......
[/quote]

Hi Wasawa

Een retirement visa lijkt me de enige mogelijkheid maar dan moet je zo'n $500.000 meebrengen en mag je 4 tot 6 of 8 jaar blijven.
Mijn man heeft ook een WAO uitkering (54 jaar) maar kan binnenkort permanent resident worden omdat hij meelift op mijn sponsor visa en dat is volgens mij de enige mogelijkheid in deze omstandigheid.
Je vermeldt niet of je alleen maar een tijdje in OZ zou willen verblijven of permanent.
Wil je tijdelijk naar OZ dan zou je een long stay tourist visa kunnen overwegen (subclass 676, 12 months stay).

groet,

Annelies

Back