Warmpjes....

Manja

Member
Het is nu al een paar dagen warmer dan 30 graadjes hier, er was gister op de radio een vraag hoe het nu ging met de mensen op het werk . Er is hier in Nederland namelijk geen regeling (tropenrooster) i.v.m. warmte.
Hoe is dat in Australie geregeld, en dan voornamelijk voor de bouwvakkers.

groetjes Manja :)
 
Nou, troost je (of niet), in Oz kennen ze ook geen tropenrooster dus dat wordt zweten.

Erna
 
Kantoren zijn in Oz. denk ik wel standaard voorzien van airco. Dat is in NL weer anders. Daar wordt wel steeds meer gebruik gemaakt van topkoeling (die maar een graad of 5 a 6 van de temperatuur kan aftoppen), maar dan kan het bij temperaturen boven de 30 graden nog steeds boven de 25 graden uitkomen.

Hoe het zit met werkplaatsen etc. is mij niet bekend.
 
:-D  :-D :-D :-D :-D :-D:-D  Hahahahahaha tropenrooster in Australie! :-D :-D :-D :-D

Dat zou wel heel mooi zijn! 

Lekker lui leventje dan daar :cool: :cool: :cool: :cool: :cool:
 
[quote author=Henk J link=topic=5127.msg64695#msg64695 date=1152102797]
Lekker lui leventje dan daar :cool: :cool: :cool: :cool: :cool:
[/quote]

Maar het is hier niet altijd tropisch heet....

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=5130.0;topicseen

En zelfs in tropisch Queensland kan het als de zon zakt wat frisjes worden :wink:
 
Ja Lin, dat weet ik ook wel... but look at the facts!

Hier in NL hebben we 2 a 3 maand mooi warm weer ( en dat is dan ruim genomen) en 9 a 10 maanden pokke weer.

In Australie hebben ze 2 a 3 maand pokke weer en 9 a 10 maand warm weer! :up:

10 maand lang tropenrooster is ook niet verkeerd hoor :cool:

En ja, nou kan je muggeziften (Jack zal dat ongetwijfeld doen als hij de kans heeft) dat het geen 10 maanden zijn maar 8 of 7 of 7.5 enzovoorts...

FEIT is dat het Australie voor het grootste deel van het jaar warm weer heeft en Nederland juist niet.

En het grootste deel van het jaar tropenrooster hebben, dat is toch erg relax  :cool: :cool: :cool:

als ze tropenrooster zouden hebben daar  :up:
 
tropenrooster zou voor mij niet werken... Als ik om 07.00 op m'n werk wil zijn, moet ik om 05.10 m'n bed uit... Dat gaat dus echt niet gebeuren ;)

Hier op het werk zitten we sowieso aan de schaduwkant en dat scheelt heel veel. We hebben airco, maar ik zet liever een raampje open. Dat kan ook goed op 18 meter hoogte ;)

tropenrooster als je een beetje bij je werk in de buurt woont lijkt me heerlijk! In Oz of in NL...
 
Back
Top