Warner: suburb in Brisbane: informatie?

twinstar

New Member
all,
lees dit (geweldige!) forum regelmatig maar nog niet eerder gepost; bij deze nu.
Mijn man kan beginnen als huisarts in Warner, een suburb in the Pine river shire area ten noorden van Brisbane. nu kom ik op dit forum niet heel veel informatie tegen over deze omgeving maar ben erg benieuwd of iemand hier wat over kan vertellen?
Beetje googlen brengt me niet verder dan een omgeving waar eerst veel aardappels (?!) werden verbouwd maar nu in opkomst is: hoe moet ik dat plaatsen in australische context?
we zijn met z'n vieren: twee (heel) kleine kinderen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Sorry, ik ben voor je aan het zoeken geweest maar ik kan ook niets vinden.

Maar ik zal morgen nog wat verder voor je zoeken en als ik wat vind laat ik het je weten.

Jolanda
 
Ik ben toch nog even gaan zoeken en heb dit gevonden:

www.warnerlakes.com.au

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Jolanda
 
Hiya

Als ik het niet mis heb komt een van onze mede leden uit die omgeving (KC, ja toch?).

Kan je verder helaas niet helpen, woon aan de andere kant van Brisbane :) maar zal zo nog even kijken of ik wat kan vinden

groetjes
Syl
 
Jolanda en Syl: erg bedankt voor jullie moeite. Ik had de hoop dat er wellicht iemand hier op het forum de omgeving uit ervaring zou kennen. Ik zoek ook gewoon verder!
Blijft sowieso lastig een eventuele toekomstige woonplaats met zeer beperkte informatie te kunnen beoordelen, maar hé, houdt het spannend!
 
Jaaaaaaaa, wij wonen in Pine Rivers, in Cashmere, dat ligt naast Warner! Wel lekker handig natuurlijk, een NL-talige huisarts! Bij welk Medisch Centrum komt je man te werken, Twinstar?

Tja, waar vind je info over Warner op het internet.... Heb je http://www.prsc.qld.gov.au/c/prsc al geprobeerd? En toeristische info vind je op http://www.brisbanehinterland.com.au/

En waar de aardappels vroeger werden geteeld wordt nu de woonwijk Warner Lakes gebouwd. De aardappelboer heeft daarmee goed geboerd  :roll:  :roll:  :roll:

Vraag maar raak, wat wil je weten over Warner? Het is heuvelachtig, best wel groen. Heeft een leuk klein 'Shopping Village' (met 2 Medische Centra, komt je man daar soms te werken???) met o.a. een supermarkt, bakker, news agent, postkantoor, drogist en sinds kort is er een Mc Donalds geopend. Warner groeit (mede door Warner Lakes) dus ook het winkelaanbod.

Niet ver van Warner is Strathpine met een Westfield Shopping Centre met bioscopen en..... een Aldi  :-o

Wij hebben een dochter van 4 jaar, zit 5 dagen per week op een kinderdagverblijf. Er zijn verschillende kinderdagverblijven maar ik weet niet of ze wachtlijsten hebben. Er zijn veel parken in de buurt met kinderspeelplaatsen. Kortom, wij (ikke, mijn Aussie vrouw) en Emma hebben het in dit gedeelte van Pine Rivers prima naar onze zin!

Ik zou zeggen, vraag maar raak! Of stuur een PM, maakt me niet uit.

Kan misschien eventjes duren wanneer ik reageer, want over 5 dagen komt mijn moeder voor 6 weken over uit NL en mijn vrouw is vandaag eindelijk opgenomen voor een dagoperatie (tja, wachtlijsten..... die zijn hier helaas ook, en nee, hopelijk niks ernstigs....).

Groetjes!

kc
 
Hoi KC,

Wat een informatie: helemaal goed!! Stuur graag een PM (hoe gaat dat :?) dan hoef ik de rest van dit forum niet te vervelen met mijn vragen, zijn er best wat vermoed ik zo....

Sterkte thuis en hoor graag van je hoe ik je kan bereiken!

gr
 
Je kunt me een Personal Message (PM) sturen door op dat kleine groene dingetje (in de vorm van een S) te klikken, naast de wereldbol, onder mijn KC-plaatje, aan de linkerkant....

Mrs KC ligt nog steeds in het ziekenhuis, moet een nachtje overblijven....

Ga nu snel, voor dochter Emma is het nu hoogste tijd om naar bed te gaan!  :bye2:

Groetjes!

KC
 
Back
Top