Wasmachine hier of daar kopen?

Lela

Active Member
Hi allemaal,

Zoals jullie weten gaan we al bijna naar Australie (14 september). Wij hebben voor de verhuizing een container die nog niet helemaal vol zit, dus hadden we bedacht om hier een nieuwe wasmachine te kopen en die vanuit hier mee te nemen naar Australie. Reden hiervoor is dat ik begrepen had dat frontloaders behoorlijk veel duurder zijn in Australie. Voordat we nu een nieuwe kopen wil ik eigenlijk aan de mensen die al in Australie zijn vragen of het inderdaad zoveel duurder is in Australie, of dat de prijzen ongeveer gelijk liggen.

Thanks en groetjes,
Lela
 
Volgens mij is hierover al meer gepost.
In ieder geval kun je op de volgende sites wel wat prijzen terug vinden.
http://www.myshopping.com.au
http://www.thegoodguys.com.au

Succes met je beslissing en met pakken  :wink:

Chantal
 
absoluut in australie kopen!
met een beetje rondshoppen vindt je hier een prima wasmachine voor weinig geld.
In mijn geval 699 dollar voor een samsung die ook nog eens goed uit de testen kwam (choice). Met ook nog eens de waterwise rebate, komt t op 499 dollar.
heb nog nooit zo'n goede machine gezien voor maar 300 euries....

+ slangaansluiting is voor hier, garantie enz enz...

wat ik hier nog niet gezien heb is een fatsoenlijke frietpan. Het zijn allemaal van die gammele dingen dus als je er nog geen hebt.....
 
Wij nemen die van ons mee. Is nog perfect en nog maar een paar jaar oud. Hoe het precies zat weet ik niet meer, dus pin me er niet op vast (voor beter antwoord, vraag Maluka ;) ) Er was iets met nederlandse machiens en australische machines. De NL warmt het water zelf op geloof ik waardoor het veel warmer kan worden dan bij australische machines ofzoiets. Iets met 2 aansluitingen versus 1 aansluiting..... Weet het niet meer precies....
 
Hoi Lela, ik zou het advies van Traviesa van harte nemen,
wasmachine hier kopen, ook ivm garantie ed.

Ik zou ook voor een goede frietpan gaan !!!  :up:

Groetjes Jolanda 
 
Ha! Bij deze is de wasmachine uit Nederland ingeruild voor een frietpan uit Nederland, bedankt voor de goede tips!  :up:

Groetjes,
Lela
 
Wasmachines zitten hier inderaad anders in elkaar en ik vraag me af of je een Nederlandse machine hier wel goed kunt aansluiten. Hier wordt een wasmachine aangesloten op de warm- en koudwaterkranen. De machine zelf heeft geen verwarmingselement. En nee, kookwas kun je hier dus wel vergeten, maar de meeste Australiers wassen met alleen koud water. Daar geloof ik niet in, dus ik doe het wel warm, maar echt heet dus niet. :-( Ik vind het Nederlandse systeem logischer.

groetjes,
Rixta
 
De machine zelf heeft geen verwarmingselement

Dit is volgens mij niet helemaal waar. Er zijn tegenwoordig steeds meer front load wasmachines naar het  Europese systeem. Bij deze machines staat aan gewoon aangegegeven dat ze alleen op de koude kraan worden aangesloten. Kijk eens in de link die ik gepost heb hier staat duidelijk vermeld dat de machines verwarmen!

http://www.myshopping.com.au/SP--125767_Asko_W6222_6kg_1200RPM_Front_Load_Washing_Machine

Groetjes Chantal
 
[quote author=Rixta link=topic=7480.msg97130#msg97130 date=1187330267]
Wasmachines zitten hier inderaad anders in elkaar en ik vraag me af of je een Nederlandse machine hier wel goed kunt aansluiten. Hier wordt een wasmachine aangesloten op de warm- en koudwaterkranen.[/quote]

Dat klopt niet helemaal. Kep zelluf net een apparaat gekocht bij Bing Lee de enige echte en die werkt gewoon op de koudwaterkraan.

Ik vind sowieso elektrische spullekes hier Down Under heerlijk goedkoop en je kunt ook nog eens lekker onderhandelen. Dus als je niks waardevols hebt in NL dan doe je er goed aan om in NL alles op marktplaats te gooien en hier in Oz opnieuw te kopen. Binnen een week bezorgd.

:cool:
 
hoi red,

ook wij zijn van plan de wasmachine en droger mee te nemen.
Nog problemen gehad met aansluitingen of i.d.?


groet
els
 
wij hebben altijd Miele's gehad, maar die zijn ze veel duurder hier als in Europa.

Dus wij hebben een nieuwe was en droog automaat meegenomen, stekkers gewisseld, en gaan.

Geen problemen met aansluitingen.

Electronica in het algemeen goedkoper of zelfde als Nederland. Wij hebben een combi/grill/oven magnetron & een grote koelkast hier gekocht bij retraviosion met in totaal $800 korting na onderhandelen !!!
 
Thanks voor je info.
Dat stekkers wisselen gelgt voor alle ned aparatuur neem ik aan?(dvd, tv, video, frituurpan etc...)
of kan ik het ook af met wereldstekkers?


groet els
 
[size=12pt]Wij hebben onze wasmachien vanuit Thailand meegenomen, hij is toch niet helemaal het hoor, hij doet het prima, is een Samsung, voorlader warmt prima, komt door het element, inderdaad veel mensen wassen hier koud, mijn schoonmoeder krijgt zowat een rolberoerte als ze ziet dat ik mijn was doe op 40-6o graden :roll:. Maar het schijnt nog betere te zijn voor het milieu, komt je natuurlijk op het punt, van oudere garde, oudere ideeen, slecht om te buigen. Maar goed, als je stekkers niet zel fkan vervangen, wereldstekker zal wel lukken, zag ik laatst bij de BigW!

Wij hebben nog steeds goed vanuit Nederland, moet je een stekkerdoos meenemen, die je dan wel vervangt aan zijn uiteinde, zodat je meerdere apparaten, bij de TV daarop kan aanpluggen! :up:
[/size]
 
[quote author=fieder link=topic=7480.msg100006#msg100006 date=1190753895]
Thanks voor je info.
Dat stekkers wisselen gelgt voor alle ned aparatuur neem ik aan?(dvd, tv, video, frituurpan etc...)
of kan ik het ook af met wereldstekkers?


groet els
[/quote]

Ik heb inmiddels -/+25 stekkers moeten wisselen, maar als je een paar stekkerdoosjes wisselen, scheelt het veel werk & kosten.

Wereldstekkers zijn handig in het begin, maar wel een dure oplossing.

Oz stekkers kost hiet $4.50 -/+ bij bunnings.Heb alles van wasmachine, DVD speler, TV's, PC's gewisseld zonder probleem,
 
Back
Top