Wasmachine

magda

XPdite Sponsor
Hallo Allemaal,

Vanmorgen is mijn wasmachine stuk gegaan :cry: Weet iemand of je je nederlandse wasmachine en wasdroger in Australie kunt gebruikten? Of is het verstandiger om een nieuwe aan te schaffen in Australie?
bij voorbaat dank voor jullie reactie.

Magda

Hoi,

Na mijn ervaring mijn australische wasmachines tijdens onze reis, zou ik echt heel graag de mijne meenemen. Dus ik zou er nog ééntje kopen als je ze kunt vervoeren!

Op veel campings kom je inderdaad van die vlug klaar machines tegen die alleen op de warm waterkraan werken. Maar in de winkels verkopen ze gewoon machines (voorladers) met verwarmingselement hoor! Dus er is geen verschil tussen een nieuwe machine hier of daar kopen, alleen dan dat je hier nog met de vuile was zit  :wink:

Gr. Chantal

p.s. dit topic hoort meer in de kletsdoos thuis!

Ik denk wel dat hij het hier zou doen (zijn meer topics over geweest). Maar ik zou hem hier kopen als je toch voor nieuw gaat dan heb je hier ook de garantie en het scheelt je weer in je container ruimte ;)

Wij hebben 2 weken geleden een nieuwe voorlader gekocht :up:

Nederlandse wasmachine doet het prima hier in Oz. Alleen even stekker verwisselen en hij loopt weer als een naai- eh, wasmachine.

Erna

Sorry :sorry: ik zal de volgende keer het topic op de juiste plaats zetten
Magda

Lost: Ik heb het draadje voor je verplaast.

Hoi,

Ik zou er pas 1 in Oz kopen.
Voor 400 euro hebben wij een nieuwe Bosch wasmachine gekocht. Miele is ook gewoon algemeen verkrijgbaar, en de Ozzies zijn al lang niet meer alleen van de toploader....

Groeten Sander

Het werkt allemaal wel, maar het grote verschil is volgens mij dat de Australishe machines ook een warmwater aansluiting hebben.
Je was is er sneller door gedaan omdat hij zelf niet hoeft op te warmen maar als je een krappe boiler hebt bestaad de kans dat je koud douched.

Ik ga de onze morgen op marktplaats zetten en koop daar een nieuwe.
Het ding neemt veel ruimte in de container in en dat kost dus gewoon geld (225 euro per M2 of zo)

Groetjes Kees

[quote author=krokkie link=topic=8436.msg111532#msg111532 date=1203381662]
Het werkt allemaal wel, maar het grote verschil is volgens mij dat de Australishe machines ook een warmwater aansluiting hebben.
Je was is er sneller door gedaan omdat hij zelf niet hoeft op te warmen maar als je een krappe boiler hebt bestaad de kans dat je koud douched.

Ik ga de onze morgen op marktplaats zetten en koop daar een nieuwe.
Het ding neemt veel ruimte in de container in en dat kost dus gewoon geld (225 euro per M2 of zo)

Groetjes Kees
[/quote]

Het overgrote deel van de nieuwe wasmachines in Oz heeft net als in NL een enkele aansluiting, en warmt het water dus zelf op. Bij witgoedwinkels kom je er nog maar enkele tegen met een dubbele aansluiting.

Groeten Sander

Dus je kunt daar ook gewone voorladers kopen, dat is echt geweldig! Moet toegeven dat ik de bovenladers niet zo goed zag zitten...

Wat een vrouw toch niet allemaal gelukkig kan maken!  :wink:

[quote author=magda link=topic=8436.msg111484#msg111484 date=1203351516]
Hallo Allemaal,

Vanmorgen is mijn wasmachine stuk gegaan :cry: Weet iemand of je je nederlandse wasmachine en wasdroger in Australie kunt gebruikten? Of is het verstandiger om een nieuwe aan te schaffen in Australie?
bij voorbaat dank voor jullie reactie.

Magda
[/quote]

Ik ga de mijne hier in NL verkopen; je kan die van mij wel overnemen? ;)

[quote author=4np link=topic=8436.msg111770#msg111770 date=1203531353]
Ik ga de mijne hier in NL verkopen; je kan die van mij wel overnemen? ;)[/quote]

Was jouw vertrekdatum niet 16 april? :grin:

Ik heb hier in Melbourne ook een nieuwe (Bosch) wasmachine gekocht, voorlader, alleen een koudwater aansluiting. Die doet het geweldig!! Nog beter dan mijn oudje in Holland....
Ik kreeg hier het advies wel om te denken dat je het goede wasmiddel koopt, speciaal voor 'frontloaders'. Gelukkig hebben alle winkels die,zelfs de Aldi, je moet wel goed op de verpakking kijken. Het schijnt dat de 'normale' wasmiddelen meer schuim produceren dan die voor 'frontloaders'... 
Even een tip...

Succes en veel plezier met de overtocht!!!

Back