Wat allemaal te doen om te emigreren?

MARGO HAVERLAND

New Member
Ik zit met veel vragen over emigreren naar Australië.Dit is een droom van mij sinds mijn pubertijd en ben er nu 52!Een huwelijk en kinderen kwamen er tussen en nu ik alleen ben wil ik samen met mijn jongste zoon over drie jaar graag naar Australië verhuizen.Ik weet alleen niet hoe of wat.Mijn zoon moet eerst zijn middelbaar afmaken voor we de grote stap kunnen zetten dat is al zeker.
Hetgeen waar ik ook bij stil sta is het feit dat ik zes jaar voor mijn pensioen sta maar geen zes jaar meer wil wachten.
Wat moet er allemaal gebeuren?Hoe werk zoeken?Ik heb geen diploma maar ik denk dat er toch ander werk genoeg is?Ik kan niet zomaar even over en weer gaan om te solliciteren.Een woning kan geen probleem met het huuraanbod dat ik zie op internet.Mijn zoon zou daar graag verder willen studeren,hoe moet dat?
Ik heb drie jaar de tijd om alles te regelen.Hoe,wat,wie en waar?
Oh ja,we zouden graag richting Perth willen gaan.
Alvast bedankt,Margo.

Hallo Margo,

Welkom op het forum.
Als eerste antwoord op je vraag wat er allemaal moet gebeuren voor je kunt emigreren: visum regelen

Je hebt een visum nodig om te kunnen wonen, werken, studeren etc. Er zijn heel veel verschillende soorten visa, dus de eerste stap voor jou is te kijken voor welk visum je in aanmerking komt.

Een overzicht van alle visa kan je vinden op www.immi.gov.au
Zoals ik zei zijn er veel verschillende soorten visa, je zou ook bij een migratiebureau kunnen vragen voor welk visum je in aanmerking komt.

Groetjes,
Mayke

Ik zit met veel vragen over emigreren naar Australië.Dit is een droom van mij sinds mijn pubertijd en ben er nu 52!Een huwelijk en kinderen kwamen er tussen en nu ik alleen ben wil ik samen met mijn jongste zoon over drie jaar graag naar Australië verhuizen.Ik weet alleen niet hoe of wat.Mijn zoon moet eerst zijn middelbaar afmaken voor we de grote stap kunnen zetten dat is al zeker.
Hetgeen waar ik ook bij stil sta is het feit dat ik zes jaar voor mijn pensioen sta maar geen zes jaar meer wil wachten.
Wat moet er allemaal gebeuren?Hoe werk zoeken?Ik heb geen diploma maar ik denk dat er toch ander werk genoeg is?Ik kan niet zomaar even over en weer gaan om te solliciteren.Een woning kan geen probleem met het huuraanbod dat ik zie op internet.Mijn zoon zou daar graag verder willen studeren,hoe moet dat?
Ik heb drie jaar de tijd om alles te regelen.Hoe,wat,wie en waar?
Oh ja,we zouden graag richting Perth willen gaan.
Alvast bedankt,Margo.
Dank jullie wel Mayka en Rikki.Ik denk dat dit dan al een stap in de goede richting is.Ik heel snel horen hoelang op voorhand dit aangevraagd moet worden.

Hi Margo, een visum voor australia kun je niet 'zomaar' aanvragen zoals een visum voor je vakantie. Je moet vanuit Australisch perspectief een (economische) bijdrage kunnen leveren.

Als ik de visa wizard invul op de site immi.gov.au En kies voor Nederlandse, 51-55 jaar, Werken in Australia, kind meenenem, Permanent verblijf komt deze lijst eruit: http://www.immi.gov.au/Visas/Pages/Find-a-visa.aspx?Purpose=Work in Australia&Nationality=Netherlands&ApplyFrom=Netherlands&Age=51-55&Stay=Permanent&Length=Permanently&Family=Children&Sponsor=All

Niet heel veel keus eigenlijk...

Als ik hetzelde rijtje opties neem maar dan niet werken maar alleen maar leven (geen idee hoe je dat vol kan houden, maar ik kan niet in je portemenee kijken, blijft er eigenlijk niets zinnigs over: http://www.immi.gov.au/Visas/Pages/Find-a-visa.aspx?Purpose=Live in Australia&Nationality=Netherlands&ApplyFrom=Netherlands&Age=51-55&Stay=Permanent&Length=Permanently&Family=Children&Type=All

Helpt dit een beetje?

P.S. je kunt zelf aanpassingen maken in de parameters hier: http://www.immi.gov.au/Visas/Pages/Find-a-visa.aspx

Ik vrees dat je, als je ouder bent dan 50j geen visum meer kan krijgen, tenzij misschien een business visum
Of een parents visum, als je zoon aan een permanent visum geraakt. Maar dan heb je heel veel geld nodig

Welkom op het forum Margot!
Phoeh ik denk niet dat dit is wat je wil horen maar met je 52e nog een visum krijgen voor Australië zonder dat heel je fam daar al woont en zonder dat je miljonair bent is vrijwel onmogelijk :(:oops:

ach en wee, het is niet zo heel erg positief wat je hier van ons allemaal te horen krijgt Margot....In Europa kun je in verschillende landen terecht, zonder visum of wat dan ook ;) misschien is dat een idee?
Of toch dat lotery ticket??? Succes!

Welkom Margo,

Ik kan weinig anders melden dan de bovenstaande reacties, waarvan Afterbang het op de meest politieke manier heeft gebracht (klasse!).
Het economische perspectief is de basis van het Australische immigratiebeleid. Jouw leeftijd is daarbij geen voordeel.

Hoewel iedereen hier begrijpt wat je bedoelt, is ons advies: bekijk de mogelijkheden via de website immi.gov.au en neem stel op basis daarvan je plan op of bij.
Inderdaad, binnen de EU kun je je vrij bewegen en vestigen. Zuid Frankrijk is ook mooi. Maar die keuzes moet je zelf maken.

Succes ermee!

Ik had wel vermoed dat het moeilijk gaat zijn.Misschien kan het als mijn zoon er wil gaan werken en wonen en dan moeten we wat meer jaartjes wachten.
Normaal zou ik hier dan mijn werkperiode kunnen afronden en van mijn pensioen kunnen leven.Ik ga alles uitzoeken om te zien of er nog een gaatje is.
Ik heb familie wonen in en rond Melbourne en misschien kunnen zij mij helpen.Wat moeilijk allemaal!
Toch bedankt allemaal voor de inlichtingen.Ik heb een droom en die zijn er normaal om ui te laten komen:)

Ik had wel vermoed dat het moeilijk gaat zijn.Misschien kan het als mijn zoon er wil gaan werken en wonen en dan moeten we wat meer jaartjes wachten.
Normaal zou ik hier dan mijn werkperiode kunnen afronden en van mijn pensioen kunnen leven.Ik ga alles uitzoeken om te zien of er nog een gaatje is.
Ik heb familie wonen in en rond Melbourne en misschien kunnen zij mij helpen.Wat moeilijk allemaal!
Toch bedankt allemaal voor de inlichtingen.Ik heb een droom en die zijn er normaal om ui te laten komen:)
Ik lees net op Facebook dat 'Boer zoekt vrouw' boeren zoekt in Australie voor het volgende seizoen. Wie weet zit er wel een leuke boer bij :) Ik kan helaas de link niet kopiëren, maar het is gepost door de Consulate-General of the Netherlands in Sydney.

Back