wat als eerste?

Inge

Member
heb flink gelezen ook op diverse links die hier worden genoemd van de ambassade enzo. Maar waar ik niet helemaal achter kan komen is wat doe ik eerst? Onze dieren (honden en katten) wil ik meenemen dus begin ik daarmee met de entingen etc.? Of vraag ik eerst mijn eigen visum aan? Ik las net ook iets over medicals en dat dat weer kan verlopen... Hier hebben wij nu een eigen huis maar is het wijs om dat nu al te koop aan te bieden of nog even wachten. Het geld wat we hiervoor zullen krijgen hebben we namelijk wel nodig voor de container en het huis wat we willen kopen in Australie.

Kom er dus even niet meer uit.

Hadden jullie trouwens in het begin ook een beetje dubbel gevoel? Aan de ene kant heel graag willen en de andere kant de kriebels krijgen om familie vrienden die je gaat achterlaten. Komt ook nog bij dat we nu 2 schapen, 2 dwerggeitjes, 2 konijnen en kippen hebben waar we hier een goed adres voor moeten gaan zoeken. Dit is eigenlijk wel mijn grootste "negatieve" gevoel om daar afscheid van te gaan nemen.

Hi Inge.

Als ik het goed heb dan is jou man Aussie,ga jij op een spousevisa mee.
Is dat zo, duurt een visa aanvragen niet zo lang.
Helemaal als je het in Berlijn zelf gaat halen.
Wij dat is Ton de andere helft zijn dat ook aan het doen.
Legt er aan waneer je weg wilt, kan met 3 tot 4 maanden
klaar zijn. Dat is het visa .
Als je wat wil vragen no problems.

Gr Ineke.   :up:

Hoi Inge,

Jeroen en ik hebben 2 jaar geleden de knoop doorgehakt om naar Oz te gaan en wij hebben deze volgorde gehanteerd:
We hebben eerst al onze diploma's laten vertalen door een erkend vertaler om vervolgens onze opleidingen te laten beoordelen door een instantie in Australie. Toen we die weer retour kregen (1 x positief en 1 x negatief) was bekend hoeveel punten (5 te weinig voor een permanent visum #%%$#$%) we kregen en aan de hand daarvan hebben we op www.immi.gov.au gekeken welk visum we konden gaan aanvragen. De formulieren daarvoor hebben we geprint vanaf genoemde website. In die formulieren staat precies wat je allemaal moet aanleveren.
Zodra je de visumaanvraag hebt verstuurd, krijg je vanzelf bericht uit Oz om je medicals en VOG in te sturen. Zodra dat naar Oz is gestuurd, begint het wachten op bericht of je wel of niet in Oz mag gaan wonen. Pas toen we bericht kregen dat we welkom zijn in Oz, hebben wij onze woning in de verkoop gedaan. Je weet tenslotte nooit zeker of je positief bericht op je visumaanvraag krijgt en door de woning al voordat je zeker weet dat je naar Oz kunt, te gaan verkopen, vonden wij een te groot risico want dan ben je alles kwijt.

Hoe het precies zit met huisdieren weet ik niet precies. Wel heb ik ergens gelezen dat je al een half jaar voor vertrek moet beginnen met allerlei inentingen en zo. Wij zelf hadden een poes en die hebben we afgelopen zondag naar haar nieuwe personeel gebracht. Daar heb ik persoonlijk nog steeds een dubbel gevoel over. We hebben wel gekozen voor wat wij denken dat voor haar het beste is maar het afscheid van haar heeft wel een beetje een domper op de emigratievreugde gezet maar ook daar komen we wel overheen; zeker nu we weten dat het goed met haar gaat. Het afscheid van vrienden en familie vind ik persoonlijk minder zwaar omdat je daar gewoon contact mee kunt blijven houden via telefoon en e-mail. Ik hoop dat je wat aan mijn info hebt.

Succes :up: met alles en ik hoop dat jullie een goed nieuw thuis kunnen vinden voor het vee.

Groetjes,
Erna

Hoi Ineke, mijn man is inderdaad Australier dus ik ga dan voor het spousevisa. Dan hoef je toch niet aan die aantallen punten te voldoen zoals jij schrijft Erna? Dit vind ik namelijk niet terug bij de info over spousevisa op de immi site.

Ik kan het gewoon niet over mijn hart verkrijgen om mijn katten en honden hier te herplaatsen. Weet dat het veel extra geld gaat kosten maar dat heb ik er graag voor over.

Denk dus als ik dit lees dat de 1e stap is om het visum formulier in te vullen en op sturen of heen te brengen. Nog familie in Berlijn ook dus goede combinatie trip. :)

Hallo Inge,

Als jouw man een Aus pp heeft kan hij altijd terug.
Ik heb dit even op gezocht voor jullie.

I am an Australian citizen, and wish to return to Australia permanently with my spouse who is not an Australian citizen, and my children, who were born outside Australia. How can we do this?
 As an Australian citizen, you can return to Australia at any time on your Australian passport regardless of how long you have been outside of Australia.

As your spouse is intending to enter Australia for the purpose of remaining indefinitely, an application for partner migration should be lodged at your nearest Australian diplomatic office. Subject to your partner's application being approved, entry to Australia can then be made on a permanent residence visa. Following satisfying residence requirements, your partner can then apply for Australian citizenship from within Australia.

You should lodge applications for Australian citizenship by descent for your children. Once registered, your children can apply for Australian passports and enter Australia as Australian citizens.

Je kan bij met de search knop zoeken naar huisdieren meenemen
en uitvinden hoelang je daarvoor nodig hebt.

Suc6 Gr. Ton  :up:

Hoi Inge.

Voor een spousevisa heb je dat ook niet nodig de punten.
Je moet een form 47SP uit printen voor jou en voor je man
een 40SP. Heb je al het booklet 1 partner migration, kan je ook
uit printen dat helpt heel veel.
Je moet ook een form 886. moet ook ingevuld worden,
ik weet het, veel papieren.
Als je alles van papier klaar hebt, VOG en je Medical,
dan naar berlijn bellen voor een afspraak.
Als alles goed is met de papieren krijg je het visa
de zelfde dag mee.
Als je nog hulp nodig heb stuur maar een pmtje.

Gr Ineke   :up:

Thanks Ineke voor het snelle opzoeken. Bij mij duurt het zoeken nog erg lang omdat alles nieuw is en na 3 andere onderwerpen denk...wat zocht ik ook al weer :lol:

Wow....dat zou dus heel snel kunnen gaan want Gary heeft gewoon nog zijn Aussie paspoort.

Dan zijn het dus de wegen die we moeten bewandelen voor de dieren..heb al gelezen dat wil je in aanmerking komen voor de minimum quarantaine tijd, je iets van 6 maanden van te voren moet beginnen. Ga me in dit gedeelte nu dan eerst maar goed verdiepen.

[quote author=Annemiek link=topic=2273.msg23689#msg23689 date=1123767345]
Moet je als spouse eigenlijk ook een IELTS afleggen?
[/quote]

Dit is niet nodig, je Australische partner sponsert jou namelijk.

Moet je als spouse eigenlijk ook een IELTS afleggen?

Omdat mijn vrouw Australische en mijn sponsor is hoefde ze idd geen ielts af te leggen.Ook ik hoefde geen ielts af te leggen :up:.Dat was wel mooi meegenomen.

Gelukkig maar he' Robby, hadden wij dames jullie nog bijlessen
moeten geven, dat is in engels dan.     :lol1:

Gr Ineke   :-D

Wat hebben jullie weer een VETTE mazzel zeg :-D, ik heb net als de meeste VETTE pech :-D

Back