Wat betaal je in Perth ongeveer voor...

Matthijs

New Member
...Een gemeubileerde twee- of driekamerwoning (appartement) in een leuke buurt nabij het centrum? Minimaal 60 vierkante meter, geschikt voor een jong stel. Met gemeubileerd bedoel ik: uitgerust met basisvoorzieningen zoals bed, bank, tafels en stoelen, koelkast enz. Spullen zoals beddengoed, eet- en keukengerei nemen we natuurlijk zelf mee. Ik weet dat je op internet allerlei aanbiedingen voor woningen kunt vinden, maar er gaat niets boven de kennis van de ervaringsdeskundigen op dit forum. Vandaar dat ik het vraag. 

:up:

Greetz!
Matthijs

Ai Matthijs, kan je helaas niet meer helpen dan zoeken op het internet je kan helpen. Als je vragen hebt over een 'goede buurt', kan ik je misschien wat meer helpen, als je er wat op het oog hebt. Wat is 'nabij het centrum' voor jou?

Succes!
Inacar

Kijk even op www.realestate.com.au
Dan kun je wat gerichter zoeken, als je tenminste weet in welke wijk je wilt wonen.
Ten noorden van de rivier of juist ten zuiden.

Ja, persoonlijk zet ik na mijn zoektocht op vooralsnog Internet zo mijn vraagtekens bij gemeubileerde huurwoningen in Australië. Zo had ik eens een huurcontract opgevraagt bij een makelaar van een gemeubileerde woning. En wat bleek deze gemeubileerde woning te hebben:

Gordijnen
Zonneschermen
Finnen
Keuken

Niks bedden / kasten / tafels / stoelen / koelkast enz. enz. Furnished bleek dus hier een soort lokkertje. Volgens mij valt gemeubileerd of gestoffeerd in Australië dus allebij onder furnished. Nu kan je helaas niet zoeken op realestate naar gemeubileerde woningen. Realestateview doet dat wel maar die dekt Perth dus niet. Er is dan nog een andere site:

http://www.reiwa.com.au/lst/lst-res...063070af700a$06t$CF$-20-Oct-2006-11:22:08:968

Speciaal voor WA.

Hi Matthijs,

Wij wonen sinds begin juli in een gemeubileerde 1x1-studioappartement in Joondalup (=één van de Northern suburbs), vlak bij de universiteit. Wij betalen 250 dollar per week. Dit is inclusief electriciteit en water.
De townhouse, waar deze studio bijhoort, kost 500 dollar per week om te huren, maar deze heeft dan ook wel 4 slaapkamers.

In de makelaarskrant van deze week staat dat de gemiddelde huurprijs voor een niet-gemeubileerd appartement in Perth 240 dollar is, voor een niet-gemeubileerd huis 260 dollar. Vaak kun je voor de prijs van een gemeubileerd appartement een heel ongemeubileerd huis huren, maar ja....dan moet je dus wel wasmachine, meubels, etc, etc. hebben.

Bedenk wel, dat de meeste huurcontracten een minimum huurperiode van een half jaar hebben.

Succes!

Groetjes,
Xander en Sandra

Nog even een kleine duit in het zakje doen: Wij hebben ooit ook naar gemeubileerd gekeken, en zagen bij bezichtiging dat de meubeltjes bestonden uit een lekkende koelkast, rotan meubeltjes voor dwergen en een zeeeer gebruikt bed, oa.

Ik vind 'gemeubileerd' dus een beetje een te spannende onderneming, en wij kochten dus een tweedehands koelkast en deden de was elders (en campeerden een tijdje in woon- en slaapkamer).

Veel succes met je zoektocht!
Inacar

Mijn reactie is een beetje laat, maar hopelijk heb je er wat aan.

Wij wonen op loopafstand van de stad (wel zo'n 25 minuten, maar er gaan ook gratis bussen) en wonen in een prachtige buurt in een 2-kamer apartement met een groot hok aan de achterkant van het huis voor $220 per maand. Dit is incl. water, maar gas en electriciteit kosten amper iets.

Het huis was, op de blinds en het gasfornuis na, totaal leeg, maar via The Quokka (a la De Vondst) hebben we voor een paar honder dollar ons hele huis gemeubileerd. Het was wel even zoeken en rijden en de meubels zijn niet wat we zouden kopen als we barsten van het geld, maar voor nu is het prima. Het enige dat we nieuw hebben gekocht is een matras.

We zagen dat gemeubileerde woningen in verhouding een stuk duurder zijn en vaak zijn het afzichtelijke spullen. Het is dus de investering waard om het zelf aan te schaffen.

Groet,
Ilse

Back