wat bij aankomst in Oz, eerst alleen of allemaal tegelijk

tum

XPdite Sponsor
:lol: Vragen, vragen, eerst allemaal fijne feestdagen. Ik heb een aantal vraagjes over van alles en nog wat, misschien kan iemand me wat tips geven.

1. kan je de overwaarde van je huis (na verkoop) gewoon mee naar OZ nemen, en als je spijt krijgt en terug wilt (you never know) kan je dit geld weer gewoon mee terug nemen?
2. als je aankomt, moet je dan voor je taxnumber, medicare etc. een vast woonadres hebben? We weten nl. nog niet waar we dan wellicht werk kunnen vinden. Op de jobwebsites zien we van alles door heel Australië heen èn we hebben niet echt een voorkeur (hebben al veel gezien en alles heeft zijn charmes).
3. dus kan je bij wijze van spreken in een camper rondtrekken op zoek naar !!!!!?????
4. als iemand verder nog tips heeft, ik hou me aanbevolen.

Bedankt, doei (en ja ik weet het, beginnen bij het begin, maar er gaat zo van alles door je hoofd heen, wel herkenbaar hoop ik???)

Miranda

Hallo miranda,

Zoals je zelf aangeef begin bij het begin.
Kijk eerst als jullie in aanmerking komen voor een visum,waar je wilt gaan wonen wat je wilt gaan doen enz enz.
De rest komt allemaal heus wel.Ik kan je wel vertellen dat de overwaarde van je woning belastingvrij meegenomen kan worden.

suc6
Rob

Hoi Miranda,
wij zitten met precies dezelfde vragen: wij hebben ook een eigen huis, verkopen het en gaan vervolgens in Australie eerst nog rondreizen/werken en rondkijken naar de plaats waar we ons willen vestigen. Dus we hebben ook geen postadres etc. We hebben voor ons taxnumber en Medicare card gewoon het adres van vrienden mogen gebruiken, of je kunt bij aankomst een postbus huren op het postkantoor. En het geld van de overwaarde van het huis willen we een tijdje wegzetten tegen een aardige rente. Maar al met al een heel geregel. Hopelijk kunnen we elkaar een beetje helpen hier op het forum.
Groetjes van Sonja en Eric

Back