wat doe je zoal in je vrije tijd?

ak

XPdite Sponsor
Hoi allemaal!
Vandaag precies twee jaar geleden alweer ben ik verhuisd naar Australië! Ik heb altijd gedroomd van een huis in de bush en dan op de veranda met mijn laptop proberen een boterham te verdienen. Omdat ik altijd al graag aan het programmeren ben geweest heb ik het plan opgevat om (hopelijk ooit tegen betaliing) websites te bouwen. En de beste manier om te leren is om te doen! Een van de probeersels is een website over emigreren naar Australë, iets dat me na aan het hart ligt  :wink:. Ik ben begonnen met het verzamelen van informatie en heb dit in een database gestopt. Inmiddels zitten daar ruim 150 vragen en antwoorden in! Het was en is nog steeds een geweldig leerproces maar ik weet eigenlijk nu niet zo goed hoe ik verder moet. Een groot nadeel van dit alles is dat het zo ongelooflijk veel tijd kost, tussen al het reizen en druivenplukken (dat lijkt vooralsnog een betere manier om wat te verdienen  :grin:) door. Ik hoop dat jullie een kijkje willen nemen en me dan vertellen wat je er van vindt .... http://www.2move2australia.com. Wat ik in ieder geval nog graag zou willen toevoegen is links naar websites of blogs van mensen die vertellen over hun emigratieproces. Dus als jullie tips hebben .... graag!


Cheers!
ak


PS ik hou niet zo van die google advertenties, maar het zou mooi zijn wanneer ik daarmee mijn hostingkosten kan dekken  :smile:
 
Hoi AK,
Kleine opmerking over de naam, krijg je geen problemen met het emigratie consultancy bedrijf move2australia????
 
Hoi Pete,
Ik hoop het niet! Ik heb al bijna een jaar geleden het domein 2move2australia.com geregistreerd - dit was nog vrij dus heb ik verder niet nagedacht over mogelijke problemen met bedrijven die een daarop lijkende naam hebben. Overigens ben ik geen emigratieadviseur, maar een emigrant .... :smile: dus geen concurrent of zo.
 
Ik heb even snel gekeken en wat me het eerste opviel was de CAPTCHA in het contact formulier. Deze is niet echt veilig; het doel van een CAPTCHA is dat je er zeker van bent dat een persoon je form heeft ingevuld en niet een machine. Deze CAPTCHA is heel envoudig te omzeilen. Kijk eens naar ImageMagick of GDLIB.
 
Deze CAPTCHA is heel envoudig te omzeilen

Naar mijn idee valt het nog al mee... De source bevat een verwijzing naar een .php pagina die kennelijk het image genereert. Tenzij de bot het gegenereerde feitelijk beeld van de pagina scanned is de CAPTCHA niet te 'lezen'. Mijn ervaring is dat het toevoegen van de meest simpele CAPTCHA beveiliging al werkt om spammers buiten de deur te houden.

BTW - ik doe dit soort dingen dus ook in mijn vrije tijd.....(vanuit mijn huis in de bush en de laptop on the porch.  :smile: )

Momenteel een website aan het bouwen en testen voor mijn  Rotary Club - helaas zijn de meeste functies alleen voor leden toegangkelijk. O ja de Funibikers worden ook gesponsord...
 
[quote author=-+henk+- link=topic=6814.msg85825#msg85825 date=1175118260]
Deze CAPTCHA is heel envoudig te omzeilen

Naar mijn idee valt het nog al mee... De source bevat een verwijzing naar een .php pagina die kennelijk het image genereert. Tenzij de bot het gegenereerde feitelijk beeld van de pagina scanned is de CAPTCHA niet te 'lezen'. Mijn ervaring is dat het toevoegen van de meest simpele CAPTCHA beveiliging al werkt om spammers buiten de deur te houden.
[/quote]

Nou, ik heb in no-time een proof of concept script gemaakt (klik de link om het te zien) dat de captcha kraakt. Daarna is het versturen van SPAM een piece of cake :) Kortom, ik zou de captcha toch echt even onder handen nemen. Een heel eenvoudige manier (die het al een stuk veiliger maakt) is GDLib met FreeType te gebruiken en een moeilijk te OCR-en font te kiezen.
 
Site ziet er leuk uit. Ik snap dat het een testsite is om je programmeerkunsten op bod te vieren, maar als je echt hiermee live wilt zou ik (ook) NL's als taal gebruiken. Je kunt de gebruiker laten kiezen welke taal en als de database een identifier mee geeft dan spuugt 'ie ook netjes in de gewenste taal het antwoord uit.

Zou trouwens het zoekvenster direct onder de zoektips zitten. Scheelt weer een klik en anders heb je twee wat losse pagina's.

MICHIEL
 
Nou, ik heb in no-time een proof of concept script gemaakt (klik de link om het te zien) dat de captcha kraakt. Daarna is het versturen van SPAM een piece of cake :) Kortom, ik zou de captcha toch echt even onder handen nemen. Een heel eenvoudige manier (die het al een stuk veiliger maakt) is GDLib met FreeType te gebruiken en een moeilijk te OCR-en font te kiezen.

Dank! Ik ben overtuigd en ga vanavond meteen prutsen met GDLib / FreeType. Als ik er niet uitkom mag ik je dan pm-en?  :lol:

Michiel, goede tip van het zoekvenster, dat ga ik doen. Over NL als taal: ik heb alles bewust in het Engels gedaan. Ik woon nu in een engelstalig land en ik moet leren alles in het Engels te doen. En als Nederlanders geïnteresseerd zijn in emigreren naar Australië, dan zullen ze het in het Engels toch wel begrijpen?
 
Ha Michiel,
Vol goede moed ben ik gaan zoeken naar een betere captcha (voor wie deze term, net als ik tot een paar uur geleden, niet kent: Completely Automated Public Turing Test to Tell Computers and Humans Apart). Na een uur googlen heb ik niet echt iets gevonden waar ik wat aan heb. Ik kom wel veel artikelen tegen van mensen die tegen grafische captcha's zijn omdat het voor slechtzienen niet toegankelijk is. Ik had speciaal gekozen voor een leesbare verificatiecode, omdat die gekornkelde dingen vaak echt onleesbaar zijn. Kortom - ik weet het even niet. Ik vind het idee dat het niet veilig is niet prettig, maar ik heb gelukkig nog geen spammail gehad via het contactformulier. Heb je een een tip waar ik instructies kan vinden om jouw 'Een heel eenvoudige manier .. ' in te bouwen?
Dank alvast,
ak
 
Hey ak,

Bekijk deze eens: http://www.white-hat-web-design.co.uk/articles/php-captcha.php

Gebruik hem zelf ook..en heb tevens het script van 4np om te proberen de captcha te kraken gebruikt (bedankt 4np :) ) en dit resulteerde in een leeg tekstveld. Zoals ik het nu dus interpreteer is deze captcha (omdat deze ruis toevoegt) niet makkelijk met ocr software te kraken...

Succes....
 
Dank Maluka! Ik heb er inmiddels een andere gevonden (http://www.cryptographp.com/) - het het lijkt (in ieder geval op locale server) te werken. Dit zijn voor mij dus dingen waar ongemerkt zo veel tijd in gaat zitten. Gelukkig zit wijn hier in 4 liter dozen ......  :wink:
 
en dit resulteerde in een leeg tekstveld. Zoals ik het nu dus interpreteer is deze captcha (omdat deze ruis toevoegt) niet makkelijk met ocr software te kraken...

Ik heb het ook geprobeerd en het werkt inderdaad als door Michiel aangekondigd: geen leeg tekstveld. Ik kende gocr niet en heb gelijk even de pictures van mijn eigen beveiliging getest (niet zo "gekronkeld" ) die ik had gejat van het Australie prikbord. Er bleken er een paar "te licht" en die heb ik er uit gegooid - de rest blijkt niet te ontcijferen.

Voor ik de captcha er in had kreeg ik om de haverklap spam, maar (zelfs met de "leesbare" plaatjes) is het totaal afgelopen. De meeste bots zoeken naar "mailform.html" en haken af als die niet te vinden is. (Blijkt uit mijn server error list). Nou... en die ene die het wel lukt - misschien heeft die wat zinnigs te vertellen  :evil:
Veel erger als ze echt de server weten binnen te komen - daar worden iedere dag nieuwe gaten uit/in gevonden.....  :cry:


En:  yes Linda = this is nerdy stuff, I know.... Maar zonder dit soort stuff was er geen Xpdite.net forum en ook de beheerder daarvan is spambewust... rest assured.
 
[quote author=ak link=topic=6814.msg85956#msg85956 date=1175213593]
Dank! Ik ben overtuigd en ga vanavond meteen prutsen met GDLib / FreeType. Als ik er niet uitkom mag ik je dan pm-en?  :lol:
[/quote]

Haha sure :) Al ben je er volgens mij inmiddels al uit? Ik heb voor mijn huidige werk een formclass geschreven die het maken (en controleren) van forms vereenvoudigd en daarin heb ik momenteel ook captcha support zitten. De captcha gebruiken we momenteel niet omdat het bedrijf inschrijvingen laagdrempelig willen houden. Omdat we hem niet gebruiken is hij momenteel ook [nog] niet helemaal afgerond (soms staat er error en er zitten geen stippeltjes en streepjes in). Zie hier voor een voorbeeldje. Hij maakt gebruik van ttf fonts die lastig te OCR-en zijn en toch redelijk leesbaar blijven.
 
[quote author=linda link=topic=6814.msg86006#msg86006 date=1175311295]
:computer: nerds!  :p
[/quote]

Hahahaha :D Sja ;)
 
[quote author=4np link=topic=6814.msg86031#msg86031 date=1175343398]
[Haha sure :) Al ben je er volgens mij inmiddels al uit? Ik heb voor mijn huidige werk een formclass geschreven die het maken (en controleren) van forms vereenvoudigd en daarin heb ik momenteel ook captcha support zitten. De captcha gebruiken we momenteel niet omdat het bedrijf inschrijvingen laagdrempelig willen houden. Omdat we hem niet gebruiken is hij momenteel ook [nog] niet helemaal afgerond (soms staat er error en er zitten geen stippeltjes en streepjes in). Zie hier voor een voorbeeldje. Hij maakt gebruik van ttf fonts die lastig te OCR-en zijn en toch redelijk leesbaar blijven.

[/quote]

Dank 4np, ja het is gelukt met die captcha. Nu verder met de rest van de to-do-list .....
Groeten vanuit Brighton, SA  :smile:
 
Hi ak, leuke website. Heel overzichtelijk en niet te veel irritante features.

Ik weet niet wat precies je toekomstdromen zijn, maar je zou van deze website kunnen proberen een soort generieke template te maken. Dan moet je de vormgeving enerzijds en de content anderzijds configureerbaar maken waardoor je heel snel voor andere doelgroepen een site online kunt zetten.

:up:
 
Back
Top