wat duurt dit laaaaaanggggg

Kathleen

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Even ´kletsen´, wat duurt dit lang zeg... veel te lang. Krijg meer dan genoeg tijd om me te realiseren dat ons leven hier al een beetje stil staat en dat we nog helemaal niks, nada, nakkes hebben van de DIMA. Zal het allemaal wel lukken? De datum van de medicals beginnen ons in de nek te hijgen. Wel geteld vermoed ik dat de DIMA ergens in maart van zich gaat laten horen, moeten we nog de borg regelen en daarna pas (hopelijk) het visum. Eind september hebben we de medicals gefronload (helaas al zo vroeg...) dus we moeten voor die datum een keer touch down gemaakt hebben in Aus. Dat is  nog maar 8 maanden!!!!!!!! Durf nog geen ticket te boeken, heb de puf niet om alles al in gang te zetten, maar lijkt erop dat we dat wel al moeten gaan doen, stel je voor....
Iemand misschien een tip hoe in de volgende versnelling te komen, zonder dat we nog het visum in handen hebben... beetje onduidelijke vraag?

Greetz,
Kath

hey!

Wij hebben onze aanvraag ingediend in september en wachten momenteel op een case officer en aanvraag voor medicals. Maar we hebben volgende week een afspraak voor de medicals en gaan alles frontloaden.
Ondertussen zijn we bezig met iinformatie verzamelen ivm containers, ik check regelmatig real estate sites,....allemaal misschien een beetje voorbarig maar we moeten positief denken! Er gaat veeltijd verloren aan informatie inzamelen dus daar kan je nu al mee beginnen.
We zijn zelf al bezig met inpakken.....niet te geloven hoeveel "brol" je verzamelt en daar kruipt zoveel tijd in om allemaal te schiften. Volgens mij kan je dus niet vroeg genoeg beginnen.
Misschien kan je vluchten boeken voor bv. vertrek in juni zodat je nog een goedkoop tarief hebt ipv twee weken op voorhand te boeken. Sommige reisbureau's kunnen een optie voor je nemen op vluchten zonder dat je er moet voor betalen.
Kortom, zoveel mogelijk informatie verzamelen en van zodra jehet visum hebt, kan je misschien om korte tijd, heel efficiënt alles geregeld hebben.
Veel succes en goede moed.....het zal niet lang meer duren!!

ines, bram, ella en helena

Ja,

die datum vam medicals zal ons ook gaan opbreken.
Plan was in Juni de hele boel op te sturen, en hebben toen ook de medicals en de VOG's gefrontload.
Uiteindelijk door allerlei omstandigheden konden we pas in Augustus de aanvraag indienen door alle veranderingen bij DIMA (bv verandering van het 47SK)en vele onvoorziene omstandigheden helaas een bijlage van TRA niet bijgevoegd.
In eerste instantie zat hij er wel bij maar door alle commotie bij het opnieuw invullen van de vernieuwde 47SK, en de rest was dat er nou juist tussenuitgepiept.
Door de lange wachttijd (wat normaal twee weken was) kregen we drieeneenhalve maand later ons dossier terug.
Ik had zware griep die al niet over wilde, en voelde me al heel miserabel.
Nu heb ik weer griep en houd mijn hart vast, maar omdat we de medicals al in Juni hadden gedaan moeten wij dus heel hard gaan opschieten.

Weet iemand van jullie trouwens dat als ze het niet binnen die tijd redden (datum medicals) moeten we dan de medicals overdoen omdat we het qua tijd niet meer redden of moeten we dan een heel nieuwe aanvraag indienen?

Mariette

[quote author=Kathleen link=topic=6495.msg80360#msg80360 date=1170334134]
Durf nog geen ticket te boeken, heb de puf niet om alles al in gang te zetten, maar lijkt erop dat we dat wel al moeten gaan doen, stel je voor....
[/quote]

Een ticket kopen kan bij wijze van spreken ook een maand voor vertrek. Beschikbaarheid is er altijd wel en de prijzen hoeven vlak voor vertrek niet noodzakelijkerwijs (veel) hoger te liggen.

:up:

[quote author=AJ link=topic=6495.msg80374#msg80374 date=1170353532]
[quote author=Kathleen link=topic=6495.msg80360#msg80360 date=1170334134]
Durf nog geen ticket te boeken, heb de puf niet om alles al in gang te zetten, maar lijkt erop dat we dat wel al moeten gaan doen, stel je voor....
[/quote]

Een ticket kopen kan bij wijze van spreken ook een maand voor vertrek. Beschikbaarheid is er altijd wel en de prijzen hoeven vlak voor vertrek niet noodzakelijkerwijs (veel) hoger te liggen.

:up:
[/quote]

Nee hoor als je een beetje goed surft op het net kun je best nog leuk geprijsde tickets tegenkomen.

hey Tweety, dat mag ik echt hopen, alhoewel we het toch niet voor ons plezier doen 5 x een medical maar beter dan een hele nieuwe aanvraag :cry:

Mariette

Health examination results
Health examination results are generally valid for 12 months from the date the examination was conducted. If you have completed a health examination within the last 12 months, these health results may be used for your current visa application. However, different visas and different lengths of stay in Australia may require greater formal assessments. Your case officer will advise you if you need to undertake a new health examination.

Ik weet niet of dit de bevestiging is die je zoekt?

Zal voor jullie duimen, Chantal

Back