Wat gebeurt als het kind in Aus geboren wordt?

Sum

New Member
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het beantwoorden van de volgende vraag: wat gebeurt als het kind in Australië geboren wordt, krijgt het kind automatisch een permanent recidency?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Sum
 
Ja, als jullie perm res hebben dan krijgt het kind dat ook. Jullie moeten legaal in australia zijn op het moment van geboorte. Omdat jullie NL's zijn (dat neem ik even aan) krijgt het ook de NL'se nationaliteit. Kinderen zijn dus de uitzondering op de regel - zij mogen wel twee paspoorten hebben (zoals onze jongste). Ik begrijp dat in NL er een verandering op til is dat kinderen bij het bereiken van de 18jarige leeftijd moeten kiezen, in dat geval zou je kind de ozzie of NLse nationaliteit verliezen. Maar dat duurt nog even!

Michiel
 
[quote author=Sum link=topic=8195.msg107763#msg107763 date=1200089613]
Hallo allemaal,

wat gebeurt als het kind in Australië geboren wordt.
[/quote]
Volgens mij doen die ozzies niks raars met net geboren kinderen van buitenlandse afkomst... alhoewel ze houden hier wel van bbq-en ik zou dus met name de eerste weken goed opletten..  :dizzy: :nana: :doofywave:
 
Als beide ouders temporary residents zijn, is het kind dat ook.
Is 1 van beide ouders permanent resident of Aus. citizen, dan krijgt het kind de Australische nationaliteit.
 
[quote author=Bear link=topic=8195.msg107787#msg107787 date=1200111569]
[quote author=Sum link=topic=8195.msg107763#msg107763 date=1200089613]
Hallo allemaal,

wat gebeurt als het kind in Australië geboren wordt.
[/quote]
Volgens mij doen die ozzies niks raars met net geboren kinderen van buitenlandse afkomst... alhoewel ze houden hier wel van bbq-en ik zou dus met name de eerste weken goed opletten..  :dizzy: :nana: :doofywave:
[/quote]

:grin: :grin: :grin: Hihihi, mijn handen jeukten ook:

Q: Wat gebeurt als het kind in Aus geboren wordt?
A: Nou heel simpel: gefeliciteerd - je bent ouder geworden  :grin: maar ik hoopte dat je dat wel begreep  :wink: dat maakt gelukkig per continent niet uit  :up:.

Sorry voor the slight off topic reactie  :roll: als iemand wél iets nuttigs toe te voegen heeft  :up:.
 
haha wel grappig hoe jullie dat hebben beantwoord. :grin:

Ik ben van plan om te gaan studeren in Aus. Ik heb dus geen PR (mijn vrouw ook niet). 
 
En als je getrouwd bent in Nederland, zoals wij, dan schrijf je je kind(eren) bij in je trouwboekje. Hoe gaat dat hier dan? Kan je je baby die in Australie geboren wordt ook bij laten schrijven in je trouwboekje op de een of andere manier?
 
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het beantwoorden van de volgende vraag: wat gebeurt als het kind in Australië geboren wordt, krijgt het kind automatisch een permanent recidency?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Sum


Dan moet de kleine eerst 6 maanden in quarantaine....

Jack :evil:
 
Back
Top