Wat heb je nodig om een huis te huren? (Ref. letter, Contract, Deposit ?)

MarcoG

XPdite Sponsor
Hallo!

Ik vroeg me af wat makelaars (of huiseigenaren) graag willen zien als je begint met huren in Australie?

Ik hoorde iets van:
Reference Letter (Van vorige huurbaas iets van "Ja hoor, het zijn nette mensen en betalen op tijd")
We huren nu bij een woningbouw vereniging en ik hoop dat ze me dat kunnen geven...
Work Contract (Toch wel fijn om te weten dat ze de huur kunnen betalen)
Maar, ik heb nog geen werk als ik aankom...
Deposit
Dat gaat wel lukken en eventueel de eerste paar maanden huur ook nog wel.

Zou alleen een Deposit en een paar maanden huur "upfront" genoeg zijn?

Of moetten we toch maar eens kijken naar die "Immigrantenhulp" zoals deze omschreven was in het draadje hieronder?

We hebben nog een dikke maand maar het begint toch wel op te schieten  :lol:

Groetjes,

Marco

Hi Marco

Als je de makelaar laat zien dat je net in het land bent,
en een reverence van de woningbouw.
Je moet altijd een maand huur als borg betalen en de eerste maand huur,
als je nog een maand wil betalen zal het zeker helpen.
Heb je vriendin nog fam of vrienden in Aus laat ze even een briefje
schrijven over wat een goeie man je bent  :-D.
Meestal vragen de makelaars een paar tel numbers om te checken.
Succes met je plannen.

Gr Ineke

En hoe zit dat dan als je de laatste jaren niet gehuurd hebt gezeten maaar een koophuis hebt gehad? Moet ik dan een referentie schrijven voor mezelf dat ik mijn huis goed onderhouden heb of zoiets? En als je geen bekenden of familie in Oz hebt?

[quote author=Wilbert67 link=topic=2843.msg31448#msg31448 date=1129222818]
En hoe zit dat dan als je de laatste jaren niet gehuurd hebt gezeten maaar een koophuis hebt gehad? Moet ik dan een referentie schrijven voor mezelf dat ik mijn huis goed onderhouden heb of zoiets? En als je geen bekenden of familie in Oz hebt?
[/quote]

Je kunt altijd naar je bank gaan waar je de hypoteek heb,
een brief vragen die zeg dat je altijd op tijd betaalt hebt.
Over het onderhoud van je huis, dat is niet zo belangrijk,
dat word door de eigenaar gedaan.
En zoals je zegt, schrijf zelf een brief in het engels,
en laat een vriend hier in NL de brief tekenen.
Dat geef je de makelaar de option het in NL te checken of niet.

Gr Ineke

Hoi,

Bij ons was het allemaal geen probleem (wij hadden een koophuis in NL). We lieten ons banksaldo zien (dat was behooooorlijk na de verkoop van ons huis -nu niet meer trouwens, maar dat krijg je na 2 jaar niksdoen  :cool:, gaven aan wat voor banen we hadden gehad in NL, en hoelang we al een eigen huis hadden gehad. Geen referenties, alhoewel ik die wel had kunnen krijgen, geen vertaalde brieven, geen andere zaken.

Bovendien boden we aan $5 meer dan de gevraagde huur te betalen, en ik geloof zeker dat dat heeft uitgemaakt! Ook boden we aan 2x de borg te storten, maar dat schijnt weer niet te mogen. Ach, we vonden het in ieder geval een teken van goede wil!

En oja, het huis hebben we gekregen!

Doei,
Marc

Bedankt voor de reply's!

Ik zal bank statements copieren om aan te kunnen tonen dat we drie jaar lang trouw onze huur hebben betaald in AMS...misschien helpt dat.
Verder zal ik de woningbouw vereniging even pushen voor hun statement.
Anders kan Ange altijd wel een statement krijgen van een bekende...

Het komt nu dichterbij...we krijgen er steeds meer zin in (helemaal nu het weer "grijs" is buiten...)

Groet!

Marco

Back