Wat hebben kinderen meer in Australië?

KarolineLawo

XPdite Sponsor
Ok, we vinden ons soms toch wel egoïstisch als we praten over emigreren, maar we zien ook veel voordelen voor de kids.
Ik zou graag ook van jullie horen wat jullie kinderen meer hebben of beleven in Australië. Dan hebben we weer meer argumenten naar de achterblijvende familieleden toe hè!
 
Simpel: beter leven.

Iedere dag buiten spelen, veel parken, veel playgrounds, zwembad in de tuin,........
 
Sluit mij volledig aan bij Wilsil. Onze kinderen (nu 5 en 8) spelen elke dag buiten (wel moeten ze worden ingesmeerd of armen en benen en hoofd bedekt vanwege de UV stralen), ze spelen gewoon op straat, in het park met speeltuin om de hoek, zwemmen in het zwembad (hoofdzakelijk onderwater...), we gaan soms gewoon even naar het strand, gewoon om een zandkasteel te bouwen. In de winter zijn er zelfs in Perth voldoende musea en andere andere interessante dingen te bezichtigen als het een paar uur regent. Plus de scholen zijn hier een stuk makkelijker als je de kinderen buiten de schoolvakanties wilt meenemen. We hebben onze meiden vorig jaar een week van mee op vakantie genomen toen mijn schoonzus hier was en onze oudste is gewoon leerplichtig. De school maakte er geen probleem van, het huiswerk was bij terugkomst op school wat vertellen over wat ze had gezien onderweg en wat daar dan zo bijzonder aan was.

Mijn kinderen willen nooit meer terug naar Nederland
 
Sluit me helemaal aan bij het bovenstaande. OOk rensa (nu 6.5) wil nooit meer terug oh ja alleen om Sam (nu 13 maanden) Disney te laten zien :up:
De ruimte, de vrijheid. inderdaad: het gewone leven zo veel heerlijker dan in Nederland.
 
Ook onze jongens vinden school hier veel leuker en zijn veel actiever geworden. Ze zijn veel meer buiten en we gaan er vaker op uit.
 
Veel sporten wordt via de scholen gedaan, tenminste, teams and promotie. Inderdaad lekker buiten spelen, zwembad in de tuin. Hele jaar rond kan je lekker ergens picknicken. Geweldig mooie stranden, dolfijnen, walvissen. Kan de kinderen meenemen naar Nederland wanneer je maar wilt. genoeg keuze voor scholen en universiteiten. Mijn kinderen zijn allemaal in Nieuw Zeeland (en 1 in Australie) geboren dus kan het niet echt vergelijken met Nederland wat dat betreft. Wat ze enorm missen is sneeuw! De 2 oudsten hebben het wel eens gezien, maar de 2 jongsten nog NOOIT! Makkelijk vakantie te houden in eigen land, het is zo groot en er is zoveel te zien! Lekker kamperen, heerlijk! Genoeg speeltuinen te vinden, veldjes om te voetballen.
jo
 
Bedankt voor de vele reacties!
Mijn kindjes zijn nu al een week ziek. Dochtertje van 10 maanden Griep en oorontsteking en zoontje van 4 jaar griep en infectie op zijn longen.miserie hoor.ze voelen zich ocharme zo slecht. Mijn man zei dat ze in Australië waarschijnlijk niet zo vaak ziek zouden zijn. Nog een argument voor beter leven voor kids? Wat denken jullie?
Het heeft hier 2 weken gevroren en er lag sneeuw. Mooi hoor, maar als de kinderen ziek zijn hebben ze er nog niks aan. Het was zo koud, dat we met ons dochtertje eigenlijk niet buiten wilden komen. Was overdag nog -10 graden! Nu 2 graden en regen, dus geen sneeuw meer en gevaarlijk op de weg.tjonge jonge,... Als ik dat zo zelf lees,...
 
In de eerste 2-3 jaar zullen de kinderen vaak ziek zijn.
Ze zijn niet gewend aan de ziekte kiemen hier, ze zijn iets anders dan in NL.
Totdat ze eraan gewend zijn, dan is het over.
 
In de eerste 2-3 jaar zullen de kinderen vaak ziek zijn.
Ze zijn niet gewend aan de ziekte kiemen hier, ze zijn iets anders dan in NL.
Totdat ze eraan gewend zijn, dan is het over.
Hoeft niet hoor. Als Boris in die (bijna) 3 jaar, 3 dagen ziek thuis is geweest, hebben we het wel gehad denk ik.
Niks meer of minder dan in NL.

Bart
 
ook onze kids zijn niet vaker ziek geweest dan in Nederland , Gewoon 3 dagen per jaar een verkoudheid. Denk dat we gewoon geluk hebben met zulke gezonde meiden.
 
Ook onze kinderen zijn niet vaker ziek dan dat ze in NL waren. De jongste had in NL altijd een verstopte neus en was vaak verkouden. Hier eigenlijk helemaal niet meer. Ook zelf merk ik dat ik veel minder vaak ziek ben.
 
OK, dan waren die van ons vaker ziek, hoewel ziek een groot woord is, meer verkouden dan voorheen.
Gelukkig is dat nu helemaal over.
 
Onze jongste is inderdaad minder vaak aan het hoesten hier, de droge en schone lucht van Perth is duidelijk veel beter voor haar dan de Nederlandse luchten. Heb zelf als kind ook heel veel last van mijn longen gehad, dus herkende haar probleem. Ben dus ook heel blij dat ze daar nu geen last meer van heeft.

De oudste is niet meer of minder ziek dan in Nederland, wel korter.
 
Hallo allemaal

Ben weer wat wijzer geworden! Bedankt!
Ik vroeg me ook af wat jullie doen in de winter als het al vroeger donker is, maar wel nog relatief warm is? Hier zitten we al snel in de zetel en de kinderen hangen wat rond in de woonkamer. Ik vroeg me af of jullie in Australie wel actiever zijn in de winter?

Groetjes
 
veel meer sport op school

Hier wil ik toch even een kanttekening bij plaatsen, want dat dachten wij dus ook en daar zijn we wel wat in teleurgesteld hier. Ons dochtertje (9 jr) heeft amper 1 uurtje sport per week (in Belgie 2u) en onze zoon (11 jr) heeft 2u per week, maar voor die 2 u moet hij in het begin van het trimester 1 bepaalde sport kiezen (en echt veel keuze hebben ze niet) en die sport moet hij dan het hele trimester doen. Niks geen variatie of zo.
 
Onze beide dochters (8 en 5) hebben 2x per week sport op school.
Daarna zijn ze volop aan het dansen en zit de oudste sinds kort op synchro swim.
Eigenlijk hebben ze geen tijd voor school :)
 
Hier (WA) wordt het in de winter rond zo'n 1800 echt donker en rond 0700 licht. Op zich doen we niet altijd superveel, als je hier een tijdje zit dan is 15 graden toch best koud!
wink.gif
. Daarnaast gaat het leventje ook gewoon door en moet er gekookt, gegeten, afgewassen, etc. worden en dan is het alweer snel bedtijd. In de zomer is het ook minder lang licht dan in Nederland.

Mijn kinderen zijn in Nieuw Zeeland geboren en kan niet zeggen dat ze meer of minder ziek zijn hier. Ze zijn sowieso weinig ziek. Geloof dat de 2 oudsten samen iets van 5-6 schooldagen gemist hebben vorig jaar. Heb ook wel gezien bij vriendinnen dat hun jonge kinderen vaak zien zijn (op childcare) maar zodra ze naar school gaan, nauwelijks meer. Ik zelf ben sowieso bijna nooit ziek, maar had in NZ wel veel last van asthma. Hier heb ik in 5 jaar er maar 2x last van gehad, hoewel anderen juist meer last ervan hebben.

Jo
 
Winterdagen: Dan doen we eigenlijk het zelfde als in de zomer, muv zwemmen in het zwembad buiten. Hier in WA zijn de winters zeer warm vergeleken met Nederland en Belgie. Je kan het ongeveer vergelijken met een slechte zomer in Nederland. Af en toe een bui en overdag rond de 18-20 graden. Prima weer om dus gewoon nog naar het strand te gaan, lekker even buiten een balletje te trappen en in het weekend is het heerlijk weer voor uitstapjes naar gebieden in de heuvels van Perth waar we het in de zomer te warm vinden.
Maar hoe actief je bent heeft vooral met jezelf te maken. Wij waren in Nederland ook niet van die thuiszitters, daar probeerden we tussen de buien door ook gewoon nog buiten iets te doen met de kinderen.

Misschien is veel sport op[ school dan iets typisch voor WA. Onze oudste van 8 heeft 2x 1 uur sport op school waarbij er telkens aandacht wordt gegeven voor een andere sport. Zo heeft ze nu kennis gemaakt met tennis, cricket, voetbal, football, hardlopen, basketbal, netball en dat is alleen waar ze mij over verteld :) Daarnaast is er bij haar op school de mogelijkheid voor wisselende Buitenschoolse activiteiten. Iedere dinsdagmiddag, na schooltijd, kosteloos, geregeld door de school. Soms is dat dansen, soms een balsport, afhankelijk van wat de leraren bedenken voor de kinderen. Je kan je kind hier voor opgeven, dus het is niet verplicht voor het geval je al andere dingen had staan. En dan is er natuurlijk nog 2 weken per jaar de zwemlessen met school. Nee, kan niet klagen, ook op school voldoende beweging :)
 
Back
Top