Wat is de beste start?

Coen202

New Member
Ik zal me even voorstellen. Ik ben Coen, ben 24 jaar en ik werk fulltime als groenteboer.

Volgend jaar wil ik voor een jaar of langer naar Australie gaan om te werken en natuurlijk te reizen. In me achterhoofd hou ik de optie open om later evt te emigreren naar Australie. Maar hoe pak ik dat het beste aan? Ik wil het in 1 keer goed doen zodat als ik besluit om te emigreren de meeste kans heb.

Ik heb geen mbo of hbo diploma's maar wel technische mbo opleidingen gevolgd. Mijn interesse ligt wel bij het lassen, of iets in de constructie. Is het verstandig om een cursus/korte opleiding te volgen in de tijd dat ik volgend jaar in Australie ben?
En kan dat met een WHV?

Groetjes Coen

Hoi Coen! Welkom!
Working Holiday Visa is er voor om te kunnen reizen en door onderweg te werken dat te kunnen bekostigen. Studeren doe je op een studentenvisum, dat is weer heel wat anders.
Bovendien is studeren hier heel erg prijzig. Beter zou je in Nederland een opleiding kunnen doen en ervaring opdoen in het lassen, wat je aangeeft dat je er al ervaring mee hebt.
Ze zoeken hier bijvoorbeeld lassers, maar dan wel met ervaring, de benodigde papieren (op een bepaald niveau) en als je dan de juiste leeftijd hebt, kun je met al die dingen opgeteld genoeg punten verzamelen om een gooi te doen naar een permanent visum. Maar dan moeten diploma's vertaald worden en gemeten worden aan de standaard hier. Misschien moet je zelfs nog wat extra's doen.

Ik zou zeggen, lekker in de voorbereiding voor je WHV, dus sparen en een mooie route gaan opstellen, zodat je veel ziet van het land. Door farmwork te doen, kun je nog verlengen met een jaar. En wellicht kun je dan ook een idee vormen of je hier misschien zou willen leven. Daarna kun je kijken wat je mogelijkheden zijn. Je bent nog jong. Bovendien worden de verschillende visa en beroepen die op de lijsten staan elk jaar herzien. Je weet dus nooit voor 100% wat het gaat brengen.

Back