wat is een CO nou precies?

Olliezzz

New Member
Hallo mensen,

Ik ben net begonnen metmijn partner visa 309,
misschien een domme vraag maar wat is een co officer precies?
En hoe kom je in contact met deze persoon?

Olga
 
In je visum procedure krijg je een case officer (co) toegewezen. Zodra je er een hebt kun je met die persoon contact opnemen. Niet eerder.
 
@Gwen

Die tweede vraag: hoe contact je je CO. Weet jij dat (nog) Wij hebben hebben nooit direct contact gehad. Dus ik heb het antwoord niet.
 
Wij hadden pas contact met onze CO toen we bericht kregen dat ons visum gevalideerd was.... Hadden gedacht dat we eerst een toegewezen kregen, maar dat stapje was overgeslagen.....
 
@Gwen

Die tweede vraag: hoe contact je je CO. Weet jij dat (nog) Wij hebben hebben nooit direct contact gehad. Dus ik heb het antwoord niet.
Dit begreep ik uit mensen hun verhalen maar gaat blijkbaar niet altijd zo zoals Graagweg ook aan geeft.
 
Voor zover ik begrepen heb uit mensen hun verhalen op Poms in Oz, krijgt elke zaak een CO toegewezen die eventueel om meer documenten/informatie/medicals etc kan vragen. Wanneer je een CO toegewezen krijgt die meer informatie vraagt, zou dit via mail gebeuren, waardoor je dus ook een e-mail adres krijgt waar je naar kan mailen.

Wanneer mensen alles al frontloaden, dus maw hun medicals al op voorhand doen en police certificates etc al aanleveren voor hier om gevraagd wordt, bestaat de kans dat ze een "direct grant" krijgen. Dan krijgen ze dus niet op voorhand een CO toegewezen omdat er geen extra informatie nodig is..

Zo heb ik het toch begrepen :)
 
Wij hadden pas contact met onze CO toen we bericht kregen dat ons visum gevalideerd was.... Hadden gedacht dat we eerst een toegewezen kregen, maar dat stapje was overgeslagen.....

Gevalideerd?? Jullie hebben je visum toch nog niet gevalideerd?
 
Wanneer mensen alles al frontloaden, dus maw hun medicals al op voorhand doen en police certificates etc al aanleveren voor hier om gevraagd wordt, bestaat de kans dat ze een "direct grant" krijgen.

Frontloaden lijkt mij behoorlijk riskant. Je moet immers binnen een jaar na het krijgen van de VOG en medicals in Australie je visum laten valideren.
Met een doorlooptijd van 10-14 maanden voor het verkrijgen van een visum is de kans aanwezig dat je dan opnieuw een medical en VOG moet laten doen.
 
Frontloaden lijkt mij behoorlijk riskant. Je moet immers binnen een jaar na het krijgen van de VOG en medicals in Australie je visum laten valideren.
Met een doorlooptijd van 10-14 maanden voor het verkrijgen van een visum is de kans aanwezig dat je dan opnieuw een medical en VOG moet laten doen.
In de meeste gevallen is dit wel ja. In mijn geval ga ik mijn 189 vanuit Australie aanvragen en is de doorlooptijd nu 3 maanden voor dit visum. Ik heb mijn VOG dan alvast in NL geregeld. Medicals kan dacht ik altijd pas op het moment dat hier om gevraagd wordt omdat je voor de afspraak een of ander case nr ofzo nodig hebt..?
 
Back
Top