wat is een leuke australische radiozender?

Elvis B

New Member
Hoi forumleden,

Wat is een leuke australische radiozender die online te beluisteren is?

Luister in NL meestal naar 538/fresh/Qmusic/3fm.

Heb via de search al het forum afgestruind en kwam wel een startpagina tegen met daarop australische radiozenders, maar weet dan nog niet welke leuk is. Waar luisteren jullie zoal naar?

:serenade:

Groet,
Barbara
 
Wij zijn nou net "weg" bij 97.3 want ze hebben zomaar, zonder opgaaf van reden! ons favoriete ontbijt team veranderd! Dus nu zijn wij, als eenmansactie, maar overgestapt naar een andere zender. B105 is het geworden op 105.3 in Brisbane. Ik moet zeggen dat ik wel blij ben. Bij 97.3 hadden ze (al minstens 6 maanden) 80's is enough weekend. Elk weekend... op zich leuk, maar nu ken ik die muziek wel. En op B105 hebben ze wat meer jonge muziek. Anyway, wie weet stappen we nog wel weer door naar triple J?? Of triple M? Ik vind het wel leuk iig om nu eindelijk wat jongere hippe muziek te horen!  :up:
 
Ik zet net in een ander topic over muziek uit australie het volgende neer. Nu zie ik dit topic, en is mijn verhaal eigenlijk gepaster in dit topic :):


Ik luister sinds 8 maanden alleen nog maar naar radio FBI, hier in Sydney:

http://www.fbiradio.org.au

Ze zenden alleen in Sydney uit, maar streamen ook online. Dit is geen commercieele zender, maar word gerund door vrijwilligers, en krijgt zijn geld van donateurs/'supporters'. Ik ben zelf een 'passionate supporter', wat me 110 dollar per jaar kost. Deze zender draait 50% muziek van australische bodem, waarvan de helft van Sydney. Ze hebben een programma genaamd 'The Bridge' wat tussen 8 en 9 uur 's avonds alleen muziek uit Sydney draait.
Sinds ik deze zender luister is er een wereld voor me open gegaan. Ze hebben amper reclame, en draaien gewoon veel heerlijke muziek. Niet de standaard top 40 troep dus, die eindeloos herhaald word. Sinds ik naar ze luister heb ik al een tiental cd's gekocht, cd's waar ik anders nooit van gehoord zou hebben. Ze draaien ook regelmatig demo's van locale bandjes, die hun cd'tje bij het station ingeleverd hebben. En mocht een nummer een commercieele hit worden, grote kans dat je het op FBI al lang eerder hebt gehoord.

En al luisterend ontdek je nieuwe bandjes als: Bridezilla
http://www.myspace.com/bridezillaa
16-jarigen die een fantastische sound hebben.

Mocht je zelf naar FBI willen luisteren: ze zijn op het moment bezig met een 'supporter drive', ledenwerven, dus tussen de platen in roepen ze continu op lid te worden. Dit duurt een dag of 10 (correctie: tot zondag) geloof ik, en doen ze 2x per jaar. Wat minder interessant dus voor iemand die nog niet bekend is met deze zender.
 
Ik heb een leuke link gevonden:

http://www.aussie.fm/

Hier kun je naar veel australische radiozenders luisteren.
 
Jee, niet zo'n moeilijke vragen stellen...

Rond Darwin city and outer Darwin is de zender te beluisteren.

Richting Humpty Doo is de zender gone.......

Ze adverteren met NT rock....radio met Queen, Kiss, Pearl Jam, U2, Nickleback,,,,,,,,, beetje uit de ouwe maar ook deze tijd.
Ligt eraan wie er draait, soms draaien ze ''rock'' waar ik nog nooit van gehoord heb, Maar dan heb ik altijd weer met 1 knop mijn CD aan het draaien, en je zult NOOIT van je leven raden wat er dan rondrammelt in mij auto.

Jack :evil:
 
[quote author=sarabaes link=topic=5915.msg74441#msg74441 date=1162503950]
Ik luister steevast naar Triple J, een leuke jongerenzender.  :up:

Sara
[/quote]

Goede keuze , alleen draaien ze deze niet op het werk , Bugger.

NOVA , is ook heel populair met veel top40 muziek.
en op het werk staat gold 104 op , oude muziek , van vroeger.

En sbs radio , heeft het nieuws in het nederlands  :up:

Of , neem internet , en beluister whatever je wilt. :wink:

Groetjes Johan
 
Back
Top