WAT IS EEN SQUARE ????

marjet

XPdite Sponsor
De laatste tijd ben ik wat op het internet aan het rondkijken, op zoek naar leuke sites met nieuwbouw huizen. Nu kom ik regelmatig tegen dat een huis de inhoud van bijvoorbeeld 28 square heeft. Wat houdt een square precies in......hoeveel m2 is een square??

Ik heb al gegoogled maar kan het niet vinden. Wie kan mij helpen?

Groetjes Mariette

1 square = 9.3 m[sup]2[/sup]

Zie http://www.convert-me.com/en/bb/viewtopic.php?p=19690

[quote author=Dijnnas link=topic=7464.msg96705#msg96705 date=1186740237]
Betekent square niet gewoon: vierkante meter?
[/quote]

Nee dus  :lol:

Dank je wel Lost.......ik wist dat het zoiets moest zijn maar kan het toch nergens vinden om het te bevestigen.

Groetjes Mariette

Hee, wat leuk! Ik heb dit ook al tijden lopen vragen. Ons huis is 52 squares, maar hoeveel m2 't nou was, dat wist ik niet. Zat van de week nog bij allerlei conversion sites te kijken, maar 'de' square zat er niet tussen. Leuk en toevallig dat ik die vraag hier tegenkom, en 't antwoord nu ook eens weet!

:)

Ireen

Is die 52 square niet de grond oppervlak anders heb je een huis van 483cm2 en dat is groot te noemen

pat

Nou Pat, of 483cm2 groot is.... :-D...  

Maar heren, inclusief de 'nook' is ons huis inderdaad ogeveer 52 squares, give or take one, en dat zónder (wees)kinderen. Het block of land is maar 816m2 dus heel veel tuin hebben we niet, alhoewel het voor en achter 2 lange blokken zijn. Er is door één van de eigenaren een rumpus + wet bar aangebouwd, én de nook, en dat telt op. Vandaar dus.

We weten soms ook niet van gekkigheid waar we moeten slapen.... LOL...

:-D Pete, dat doet me aan een stukje van de Mannen van de Radio denken; een man die in een minikamer leeft met -tig geiten en nog meer marmotten. Bekend? Errug geestig.

Trusten :)

Nee, dat ken ik (helaas, denk ik ;-) ) niet. Is dat uit NL of uit AU?

BTW: Is een square misschien 10 vierkante voet? (aangezien een voet ongeveer 30 cm is, dus een vierkante voet ongeveer 0,9m2)

Overigens, inderdaad bedtijd!! (Ja het is vrijdag en nog geen 22:00 uur, maar een lange, drukke week achter de rug, buiten regen (hoera!!))

Als we ervan uit gaan dat het gemiddelde woon oppervlak, bebouwing en tuin van een eengezinswoning in NL, +/- 180m2 tot 200m2 is. En hier wordt aangegeven dat er een huis is met een oppervlakte van 483m2, is dat net zo groot als 2,5 keer de totale oppervlakte van een gemiddelde eengezins woning plus tuin, het spijt me zeer maar ik vind z'n een woning erg groot hoor. Ik moet het met een kwart doen en we wonen niet echt heel klein. Misschien is er een mis verstand gaande?

Gr Pat

Sorry het misverstand is volgens mij dat ik typte in een eerder bericht 483cm2 moet natuurlijk zijn m2 dus ik bedoelde eerder 483m2 ipv cm2, sorry

[quote author=perthpete link=topic=7464.msg96726#msg96726 date=1186753508]
BTW: Is een square misschien 10 vierkante voet? (aangezien een voet ongeveer 30 cm is, dus een vierkante voet ongeveer 0,9m2)
[/quote]

Volgens Keith (zie de link in mijn eerdere bericht) is 1 square gelijk aan 10 x 10 feet = 100 feet. En die 100 feet heeft Eerainuh nou juist nodig om iedere vierkante meter van haar huis te kunnen doorlopen (ik heb gehoord dat haar voeten namelijk nogal snel slijten :p):
Start with 39.37 inches = 1 metre.

That is, 1 square metre = 10.76 square feet.

So 9.3 square metres = 100 square feet.

Now a square is exactly 10 feet x 10 feet = 100 square feet.

Therefore 1 square = 9.3 square metres.

And 23 squares = 23 x 9.3 = 213.9 square metres.

All of these figures are correct to 2 decimal places.

Ja, hier wonen is slecht voor je zolen, net zoals pony's (zei Urbanus ooit), maar dat is off topic.

En Pat, dit ís een groot huis ja. In Nederland zijn zulke huizen niet te betalen tenzij je écht veel geld hebt. Laat staan een groot huis met privacy en uitzicht. Tegelijkertijd is het ook weer niet 'over the top'. (Ook de garage zit in die 52 squares). Dat is nou net 1 van die fijne dingen van Australië; de huizen en grond zijn (of waren) stukken goedkoper. Ik leefde in N'land ook maar in een klein rijtjeshuis, en dan mocht ik me nog bevoorrecht voelen dat ik een huisje voor mezelf had. Weliswaar geen tuin, maar toch, een héél huis als alleenstaande, poe! (Alhoewel, alleenstaand ben je eigenlijk ook niet meer als de overbuuf je vertelt wie er aan je deur heeft gestaan, of wanneer je de conversatie van je buren kan volgen!).

Ireen :)

Back