Wat is jouw persoonlijke favoriete baby/kind product en waarom

nancyopvakantie

New Member
Silly Billyz slab met lange mouw

Deze is helemaal geweldig omdat hij eenvoudigweg uit te spoelen na gebruik en sneldrogend, dus de volgende maaltijd weer klaar voor gebruik, kan ook gewoon in de wasmachine en droger en blijft gegarandeerd mooi, gemaakt van vlekwerend Fleece met een waterdichte Nylon achterkant en mouwen. Ideaal voor allerlei knoeipartijen met name tijdens het eten.

langemouworanjeoranje.jpg

De bubba sling

De sling hebben we de eerste 6 maanden gebruikt. Daarna vond ik Mia te zwaar worden. De wandelwagen heeft bijna altijd in de hoek van de kamer gestaan en nu gebruiken we een buggy. Het was een super aankoop want het is een ideale doek die je snel om hebt. In een sling kun je je kind op verschillende manieren dragen vanaf dag 1 tot een jaar of 3 en soms nog langer. Een sling heeft banden waardoor de doek perfect te verstellen is. En discreet borstvoeding geven maar dat is bij mij niet gelukt in de sling.

top.jpg

Playgym Rainforest

Wij hadden natuurlijk ook geen box en dit was een uitkomst. Ze vond het prachtig om naar de lampjes te kijken en naar de muziek te luisteren. Ze kon er met gemak 2 x 20 min onder spelen.

K4562_d_1.jpg

Muslin Wraps

het is in Australië heel normaal om in te bakeren. Wij vonden dat helemaal niks maar na 1 maand zonder slaap ben ik op cursus op het consultatiebureau geweest. Ze raadde me toch aan om het is te proberen. Dat hebben we gedaan en het werkte voor onze kleine meid perfect. Ze ging eindelijk slapen.

We hebben dit 2 maanden gedaan en toen kon ze zelf in slaap vallen. Ze deed voorheen alleen maar hazenslaapje en was heel snel overprikkeld. Ze huilde zo vreselijk veel en na het inbakeren kreeg ze haar rust. Ze had ook last van reflux en veel huilen verergerde het probleem. Het nam de reflux niet weg maar ze kreeg wel meer rust.

Hieronder staat een plaatje van de muslin wraps. Wij hadden andere maar dat maakt niks uit. Ook gebruikte we veiligheidsspelden erbij.

image001-2.jpg

Jack Wolkskin Watchtower de Luxe

Super handig voor naar het strand, bos, outback en andere ontoegankelijke paden. Onze dochter is nu 1 jaar en wij gebruiken hem nu nog met gemak. Hij is in gebruik erg makkelijk want alles is verstelbaar. Mijn vriend en ik kunnen de rugzak dus afwisselen. De zonneklep is ideaal ook als bescherming voor takken en in combinatie met de nekband kan Mia er heerlijk in slapen. Er zitten veel opbergvakken en je kan hem goed neerzetten. Vooral op een jute erg makkelijk  :grin:

Wij hebben hem tijdens ons verlof in Nederland tweedehands aangeschaft. Ik weet dus niet of hij hier te verkrijgen is maar ik heb wel andere merken gezien. De foto hieronder is van de supreme. Ik kon de watchtower zo snel niet vinden misschien is dit de nieuwe versie. Ze lijken wel op elkaar.

t_1998.jpg

Disposable Nappies

Dit is toch wel mijn favoriete baby product. Vooral superhandig 10 minuten na het eten.

789882.JPG

Ik heb hier kinderen met badstoffen luierbroekjes gezien, waar je weer iets ecologisch wasbaars of wegwerps in kan leggen. Ziet er heel comfortabel uit in de warmte, maar mogelijk heb je ze in NL ook. Wegwerpluiers vind ik hier echt minder, geef mij maar Kruidvat huismerk. Beter en veel goedkoper.

Leuk leuk leuk. Ook goed om eens wat van een vader te horen  :up:

Helaas heb ik zelf nog nul komma nul ervaring, dus ik moet het allemaal nog gaan ontdekken. Des te meer zal ik van dit onderwerp gaan genieten.  :lol:

Op naar de shops  :wink:

images

Een tube bepanthen! Heel goed tegen nappy rash, kleine wondjes en het helpt ook bij jeukende muggen bulten!  :up:

Groetjes
Syl

P.s. Nancyopvakantie heb net een berichtje gestuurd

Bonjella :up:
zalfje voor op de speen, zogenaamd alleen als ze last hebben van nieuwe tandjes.
werkt perfect als ze niet in slaap willen/kunnen vallen. Voor een paar dollar bij supermarkt en drogist/apotheek, heb je weken lang plezier.

groetjes Erik

[quote author=Dijnnas link=topic=9718.msg131816#msg131816 date=1234282095]
De aan en uit knop? (vooral de laatste)  :grin:
[/quote]
Die heeft ie niet, maar z'n bed is toch wel mijn favoriet  :up:

Bart

Ik kwam deze toevallig laatst tegen, iemand ervaring mee?

NC%20Bio%20Liners.JPG

Use with disposable or cloth nappies to flush away mess and smells. No need to scrape poo off nappies anymore.

Roll of 200 Bio-liners.

Bio-liners are biodegradable so they can be flushed or composted safely, keeping your nappy bucket or bin poo free.

Also acts as a stay-dry liner. Moisture goes one way only and keeps baby's bottom dry.

If you are using standard disposables, these liners enable you to dispose of your sewrage responsibly by throwing poo in the loo rather than in the bin, which is a health hazard.

Hallo,

Ik ben van plan om zo'n sling aan te schaffen, maar er zijn nogal wat verschillende soorten, merken en maten.
Hebben jullie hier nog evaring mee en zo ja, welke raden jullie aan? :|

Ik heb goede dingen gehoord over de hug-a-bub sling, maar die zijn nog niet goedkoop. Zou het echt zo'n verschil uitmaken of zijn andere, merkloze slings net zo goed?  :?

Groetjes

@ Perthmum

Dat ligt er een beetje aan wat je ermee van plan bent. Wij gebruikten hem erg vaak en dan is een comfortabeler sling wel praktischer. Ik vond de goedkopere slings toch minder draagcomfort hebben. Ze waren niet verstelbaar en hadden weinig stof. Er zat vaak te weinig of te veel rek in. Kan je ze niet uitproberen?

Wij hebben nu een didymos draagdoek gekocht. Je zou ff op het forum dragen en voeden kunnen kijken. Daar staan erg veel tips. Ik ben benieuwd welke het uiteindelijk wordt!!!  Succes met kiezen...

Ik heb ook verschillende slings uitgeprobeerd en kwam uit op de BabyBjorn. Niet alleen voor mijzelf het makkelijkst, het koelst in warme tijden en ook geschikt voor Joy's vader, ongeveer twee keer zo groot als ik in vrijwel alle opzichten. Heel lang plezier van gehad en inmiddels al twee keer doorgegeven. Nog steeds slijtvast en goed. Staat niet zo leuk als een sling, maar beviel dus beter en durf ik te zeggen dat het veiliger is? Er gaan wat nare verhalen rond over newborns in slings, helaas.
Fae

[quote author=Fae link=topic=9718.msg133003#msg133003 date=1235472340]
Ik heb ook verschillende slings uitgeprobeerd en kwam uit op de BabyBjorn. Niet alleen voor mijzelf het makkelijkst, het koelst in warme tijden en ook geschikt voor Joy's vader, ongeveer twee keer zo groot als ik in vrijwel alle opzichten. Heel lang plezier van gehad en inmiddels al twee keer doorgegeven. Nog steeds slijtvast en goed. Staat niet zo leuk als een sling, maar beviel dus beter en durf ik te zeggen dat het veiliger is? Er gaan wat nare verhalen rond over newborns in slings, helaas.
Fae
[/quote]

Onze kinderen wilde gewoon niet in een sling.
Twee keer geprobeerd en twee keer mislukt. Alleen maar gekrijs en slaan en trappelen, voor zoals een baby dat doet. :oops:
Babybjorn was bij ons ook twee keer een succes
Erik

onze favorieten waren:

tattaljee opblaasbaar babybedje
onze fietskar
onze draagrugzak van MacPac, gekocht in New Zealand toen we daar met onze oudste zoon (toen 2, nu 6) op reis waren

cheers,
Loek

babytent_tuin.jpg

Babytent en/of Peutertent: In 2 seconden uit elkaar en vijf seconden in elkaar..!

Ga binnenkort de grotere versie kopen omdat onze kleine meid zo klein niet meer is (al weer 2,5 jaar oud... tentje trouwens pas 1 jaar oud).
Interesse????

Sacha

Back