Wat is mogelijk?

jdeheij

New Member
Ik ben 30 jaar en ga dit jaar afstuderen voor mijn bachelor communicatie management en wil hierna graag emigreren naar Australië voor een nieuw begin. Maar naar mijn mening is dat een beetje onmogelijk naar mijn idee. Klopt dit?

Ik ben 30 jaar en ga dit jaar afstuderen voor mijn bachelor communicatie management en wil hierna graag emigreren naar Australië voor een nieuw begin. Maar naar mijn mening is dat een beetje onmogelijk naar mijn idee. Klopt dit?
Ik denk dat de hoeveelheid info die je geeft niet toereikend is voor een sluitend oordeel. Maar ik zal een eerste poging doen:
WHV: te oud
Study: je zou een master's kunnen doen, maar de kans om daarna te blijven is vrij gering tenzij je voldoende werkervaring hebt opgebouwd; is ook erg kostbaar
Skilled: afhankelijk van werkervaring in je studiegebied; lijkt me vrij moeilijk voor je gezien je er net in afstudeert
Temp: als je een werkgever kan vinden die je wil sponsoren, dan kun je op een tijdelijk visum gaan en dan later omzetten naar permanent; moeilijk, maar niet onmogelijk

Migration agents hebben veel meer expertise voor een kansbeoordeling, dus ik raad je aan om er eens kontakt mee te zoeken. Kost je mogelijk een beetje, maar dan heb je wat meer zekerheid over wat wel of niet kan.

WHV: te oud

Te oud?? Je kan tot en met je 30e een WHV aanvragen en dan heb je een jaar om te gaan. Een prima optie om naar Australie te gaan en daar dan verder te kunnen kijken zou ik zeggen. Als je in dat 1e WHV jaar 3 maanden op een afgelegen plek of bepaald werk doet, krijg je nog een 2 WHV jaar erbij. Dat opent weer meer opties.

Succes ermee!

Yep en dan heb je een jaar de tijd om te gaan. Dus kun je bij wijze van spreke 1 dag voor je 32e nog met een WHV het land binnenkomen.

Thanks voor de reacties. WHV is inderdaad niet meer mogelijk. Ten eerste omdat ik te oud ben en ten tweede omdat ik al gebruik heb gemaakt van een WHV in 2009.
Skilled lijkt me inderdaad de beste optie

Met Move2Australia hebben wij zeer goede ervaringen. Door hun kennis en kunde hebben we in plaats van een tijdelijk visum een permanent Visa gekregen. Ze reageren altijd heel snel op de mails en stellen je gerust op momenten dat je het even niet meer weet. We zouden zo weer een contract met hen afsluiten. Ze gaan echt 100% voor je en je hebt nooit het idee dat ze het te druk hebben.

VETASSESS had in eerste instantie onze aanvraag afgekeurd. Na de aanvraag voor een herkeuring zijn ze overstag gegaan. Zelfs zo goed dat we extra punten kregen. Dit hebben we zeker te danken aan Move2Australia.

We zijn door het dolle heen met ons visum en onze toekomstige nieuwe start in Perth. Op 24 november vertrekken we.
Toen we 1,5 jaar geleden gestart waren met onze plannen hadden we het idee dat het een hopeloze zaak was, maar tadadada, zie nu, we hebben waar we van droomden.

Bedenk wel dat je voor skilled VISA werkervaring nodig hebt! Bekijk de mogelijkheden en probeer daarna zsm werkervaring op te bouwen. Ik weet natuurlijk niet welke werkervaring je al hebt, wat je bijvoorbeeld naast je studie hebt gedaan, maar dat zou wellicht een eerste stap zijn. Dit forum staat vol praktische tips, een Weekendje goed zoeken je bent heel wat visum/ emigratie nieuws wijzer...

Werkervaring, werkervaring... Eerst maar eens kijken of er uberhaupt een aansluitend beroep op de SOL staat. Ik meen dat dt destijds niet was... Zijn hier ook genoeg marketing en communicatiestudentjes (leuk / handig als interns ;))

Back