Wat kan je waar kopen ?

njusha

Member
Hoi ,
Ik hier veel over inboedels meenemen ,containers huren .Dus vroeg ik mij ook af ,welke winkels vindt je zoal in Australie?Bij ons heb je de gekende merken als "Casa","Blokker " , "Ikea","Kruidvat" ,enz....
ik denk dat het voor ons (toekomstige emigranten ) leuk zou zijn dat we al enig idee hebben naar welke winkels uit te kijken .Mensen met een laag budget bv .Waar krijg je waar voor uw geld ,zijn er bepaalde markten die je aan spullen kunnen helpen .
Ik vroeg me dat af ,omdat Tom en ik al op het internet hebben rondgezocht en je kwam er niet zoveel tegen .Ofwel hebben we weer eens verkeerd gezocht . :-D
T'is gewoon om ook een idee te krijgen van hoeveel kost het ginds en wat kan ik best meenemen .
groeten ,Katja
 
Ja inderdaad, zelfs bij Ikea in Perth geweest. geloof het of niet maar die was kleiner als die hier in Breda!!!!! (en duurder als je het omrekend, maar daar doen we maar niet aan...)
Verder K-mart en Big W, alhoewel ik zelf nog op zoek moet naar de beste deals...
Marina
 
Heeft niemand hier enkele links van prijsbewuste stores in WA. Zo kan je een beetje vergelijken en kan je bekijken wat je eventueel gaat meeverhuizen.
 
Hoi,

Bij ons in QLD (waar het leven zonnig is!) heb je jongens als "Super A-Mart", "Crazy Clark's" (door ons grazige klark genoemd), "The Warehouse", en zo zijn er nog wel een paar. Al deze gasten hebben vaak behoorlijk goedkope spullen, niet altijd even super van kwaliteit, maar da's een kwestie van goed kijken. Het zijn van de van-alles-nog-wat winkels: beetje meubels, beetje eten en drinken, beetje kleren, etc.

De moeite waard om uit te vogelen.

Ciao,
Marc
 
Target is er nog zo een trouwens. Ook een leuke winkel.
De familie noemde het trouwens Tajére (op zijn frans, dan klinkt het sjieker haha, nee moeten ze eens naar de wibra gaan, das nog erger!! haha).
Marina
 
Zo heb ik dat dus ook, nu ik er aan denk, met spullen die ze in Nederland zeker hebben, maar waarvan ik niet weet hoe dat zit in Oz. Zoals bijvoorbeeld het spul wat ik in mijn haar smeer. Heb er jaernlang over gedaan om HET goed spul te vinden. Of ik kan het daar ook vinden, Of ik moet een hele voorraad meenemen, Of ik kan weer opnieuw beginnen met mijn Quest :D

Wat je vaak ziet is dat bijvoorbeeld een merk chips in een ander land een andere naam heeft, maar er precies hetzelfde uitziet. Toch kan de smaak dan enorm verschillen. Dat zie je al in GB of in Frankrijk. Dat zal dan vast in Oz. ook wel zo zijn...

Coles en Woolworths schijnen ook wel veel te hebben toch?
 
Coles, Woolworths, IGA, etc zijn je normale supermarkten

Big W, K-Mart zijn zo'n beetje je van alles en nog wat winkels van haarstrikjes tot BBQ's en van ondergoed tot tenten :) Target is er ook zo een maar is over het algemeen ietsie duurder (wel vaak betere kwaliteit)

Dan heb je de zaken zoals Myer en David Jones die enigszins te vergelijken zijn met de Bijenkorf en V&D

Meubels kun je heel goed tweede hands kopen als je wilt of je kunt naar IKEA of naar Super A-Mart. Iets duurder Harvey Norman

volgens mij is hier nog ergens een draadje over op het forum, zal even kijken

Groetjes
Syl

found it: http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1413.0
 
ja das ook een goeie,
is er ook zoiets als marktplaats.nl daar? (behalve ebay).
Waar koop je daar zoal (nog goed) tweedehands? Bijv. meubels, kleding e.d.
Kan er weinig vinden. Toen ik er was vondt ik eigenlijk alleen maar een rode kruis winkel. Die had eigenlijk allenmaar echte "afdankertjes"....
BEn benieuwd...
Marina
 
Er is best veel te vinden, ten eerste zijn er ieder weekend zo'n beetje overal rommelmarkten (soms wel met de nadruk op rommel :)), dan heb je de lokale krantjes of The Trading Post. Prikborden bij supermarkten. En dan is er nog een hele variatie aan second hand stores zoals: St. Vinnies, Endeavour foundation, "On your Behalf" en noem maar op..........

Groetjes
Syl
 
Hier in Breda heb je bijvoorbeeld tweedehands merkkleding winkels e.d.
Daar heb je vaak heel erg leuk en vooral nog goed spul. Haal ik altijd best wel wat voor de kids.
Dat heb je daar dus niet echt heb ik het idee... wel balen.
Ook via Marktplaats vindt je de leukste dingen, goedkoper dan in de winkel....
(heb zelf alles via MP verkocht).
ANyway... misschien een gat in de markt haha.
Misschien zijn ze efficiënter met hun spul in Oz en is het ook gelijk "opgebruikt"....

Groetjes,
marina
 
[quote author=marina link=topic=2845.msg31578#msg31578 date=1129287085]
Hier in Breda heb je bijvoorbeeld tweedehands merkkleding winkels e.d.
Daar heb je vaak heel erg leuk en vooral nog goed spul. Haal ik altijd best wel wat voor de kids.
Dat heb je daar dus niet echt heb ik het idee... wel balen.
Ook via Marktplaats vindt je de leukste dingen, goedkoper dan in de winkel....
(heb zelf alles via MP verkocht).
ANyway... misschien een gat in de markt haha.
Misschien zijn ze efficiënter met hun spul in Oz en is het ook gelijk "opgebruikt"....

Groetjes,
marina
[/quote]

Je heb in Aus ook tweedehands merk kleding zaken,
die noemen we recycle shops.
Voor kinderkleding en dames.


Gr Ineke
 
Ook in Perth?? waar waar waar??? haha.
Dan zal ik daarop eens googelen....
Thanks for the tip!!!
Marina
 
Ik mis de HEMA. Daar moeten ze eens een paar filialen van openen in OZ!!! Zou inslaan als een bom. Dus mocht iemand iemand kennen op het hoofdkantoor. Ik zit te snakken naar een HEMA -> goede prijs/kwaliteit verhouding. Altijd goed voor dagelijkse dingen. En dan hebben we gelijk het gezeur over: de rookwordt, pepernoten en kruidnoten, chocoladeletters, normale kleding, Jip&Janneke goodies, 23-rings multomappen en fotoboeken uit de wereld geholpen :up:
 
en..............H&M, yep de HEMA en H&M in Brisbane please!

Groetjes
Syl

Hoogste tijd om een kroketje te kopen op de Dutch Club :-D
 
Dit topic even terugsturen naar boven. Ik ben er momenteel mee bezig. Ik heb alles wel een beetje gevonden en prijzen genoteerd. Nu alleen nog zoeken naar een winkel voor een mooi bureau voor mijn computer. Weet iemand iets moois in Melbourne en omstreken? Misschien een soort Overtoom?
 
[quote author=marina link=topic=2845.msg31625#msg31625 date=1129307458]
Ook in Perth?? waar waar waar??? haha.
Dan zal ik daarop eens googelen....
Thanks for the tip!!!
Marina
[/quote]

Good Sammys...die zitten bij ons her en der verspreid (south of the river)...kweenie hoe 't north of the river is

en soort marktplaats.. www.quokka.com.au  :up:
 
Back
Top