Wat kost het nu eigenlijk allemaal??

Waarschijnlijk een hele brutale en onbeleefde vraag (  :oops:)... maar ik ben toch wel heel erg nieuwsgierig hoe groot de zak met geld is die de jullie hebben / hebben meegenomen bij zo'n emigratieproces?

Wat hebben jullie u totaal uitgegeven aan de hele visa-aanvraag (met of zonder hulp van migratiebureau)
De verhuizing (wat hebben jullie meegenomen?)
Een zak met geld om de eerste periode te kunnen leven (ik neem aan dat jeniet meteen een baan hebt als je daar aankomt)
Eventuele andere kosten die ik nog vergeten ben

We zijn namelijk wel heel erg hard aan het sparen maar eigenlijk hebben we geen flauw idee wat en wanneer het genoeg is?? :|
Des te meer de beter natuurlijk, maar het is toch ook wel handig om een soort minimum bedrag te hebben?

Hoi Peter,

Wij zijn aan de hele visumprocedure zo'n 6000 euro kwijt geweest, inclusief kosten voor het migratiebureau ( +/- 3500 euro). Dus tel uit je winst als je het zelf doet  :wink:
Onze verhuizing gaat ongeveer 2000 euro kosten, wij nemen hoofdzakelijk spullen mee en weinig meubels. De vliegreis komt ook op ongeveer 2000 euro.
Verder hebben we zo'n 40.000 euro om mee te nemen. Dit is voor het grootste gedeelte de winst op de verkoop van ons huis.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groet, Isis

Hoi Isis,

Zou ik brutaal zijn om te vragen wat jullie dan allemaal meenemen en waar jullie de verhuizing hebben geregeld. Wij denken ook zo ong. 6000 kwijt te zijn aan het visum (incl. migration agent). Maar ben wel errug nieuwsgiering naar het hoe en wat rond de verhuis!!!! :-D

Bedankt alvast,

Groetjes Miranda

[quote author=tum link=topic=991.msg7926#msg7926 date=1106832649]
Hoi Isis,

Zou ik brutaal zijn om te vragen wat jullie dan allemaal meenemen en waar jullie de verhuizing hebben geregeld. Wij denken ook zo ong. 6000 kwijt te zijn aan het visum (incl. migration agent). Maar ben wel errug nieuwsgiering naar het hoe en wat rond de verhuis!!!! :-D

Bedankt alvast,

Groetjes Miranda
[/quote]

Het ligt eraan welk migration agent je hebt, Ik zit er bijna op de 6000 euro alleen voor de agent, Ok we zijn ook een spoed gevalletje aangezien wij in de buurt van de 35 jaar waren. Maar goed twee briefjes voor dimia en zit je al op 480euro, bingo. Jammer kunnen we niet de consumentenbond erop zetten, Het is echt big business voor hun!!

Gr

Citavm

[quote author=tum link=topic=991.msg7926#msg7926 date=1106832649]
Hoi Isis,

Zou ik brutaal zijn om te vragen wat jullie dan allemaal meenemen en waar jullie de verhuizing hebben geregeld. Wij denken ook zo ong. 6000 kwijt te zijn aan het visum (incl. migration agent). Maar ben wel errug nieuwsgiering naar het hoe en wat rond de verhuis!!!!

Bedankt alvast,

Groetjes Miranda
[/quote]

Hoi Miranda,

Wij nemen hoofdzakelijk spullen mee. De meeste meubels zijn niet de moeite waard om mee te nemen. We kwamen op ongeveer 12 kuub. Bij World Freight Logistics in Rotterdam kost dat 2000 euro, bij Voerman UTS 4000 en Allways zat daar tussen in.  De kwaliteit van de verschillende offertes verschilde nogal. Die van World Freight Logistics was het meest uitgebreid. Dan weet je wat je waarvoor betaald en dat vind ik veel prettiger dan 1 totaalprijs en verder niets.
Groet, Isis.

Dat is goed te doen! Wij hebben vandaag een offerte van Van 't Net voor 7 m3 is het excl btw 2300 niet echt super goedkoop maar wel goede service denk ik. Ik heb ook nog een lijntje bij Allways. Maar ik vond World Freight erg budget overkomen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Verder zijn onze kosten nog niet zo hoog. Visum was iets van 400 dollar en medische check was samen iets van 250 euro. Allemaal nog te doen. Maar wij gaan dan ook op het studentenvisum...

Back