wat met de gevraagde officiele doc ivm mijn legerdienst voor mijn visumaanvraag

Ivan

New Member
Nog een vraagje , in mijn aanvraag staat dat ik mijn papieren van mijn legerdienst en ook mijn ontslagpapieren moet bijvoegen om mijn dossier te vervoledigen . Maar geld dat ook voor verplichte legerdienst van 10 maanden die ik heb moeten doen net als toen iedere Belg ? Of alleen als je voor het leger gewerkt hebt ? Ik vind dit anders zo vreemd , iedereen deed toch indertijd zijn legerdienst . Dit kost weer veel papierwerk dat opgezocht moet worden en officieel vertaald . Of is het niet nodig ? Ivan

Ja, hebben wij ook gedaan, heel toevallig was ik dat ontslagpapiertje een tijdje geleden tegengekomen.
Verder is het bij ons niet volledig vertaald, alleen dat waar het om draaide.
en dat was voldoende.

Mariette

Hier in nederland vraag je bij defensie een afschrift van je militaire historie aan, kon gewoon telefonisch en had ik binnen 2 dagen binnen, ik moest dit zowiezo doen omdat ik nog 2 jaar bij defensie had gewerkt als autospuiter.

Ja en je kreeg dat papiertjes ( wij dan toch) in het Nederlands en
Engels, dus ze denken echt wel mee daar  :up:. Bij mijn man was
het ook alleen voor de dienstplicht, ze willen gewoon weten dat je
geen verplichtingen meer hebt.

Ik weet helaas niet of dat in België ook kan  :oops:

[quote author=Ivan link=topic=6361.msg79053#msg79053 date=1168997001]
Nog een vraagje , in mijn aanvraag staat dat ik mijn papieren van mijn legerdienst en ook mijn ontslagpapieren moet bijvoegen om mijn dossier te vervoledigen . Maar geld dat ook voor verplichte legerdienst van 10 maanden die ik heb moeten doen net als toen iedere Belg ? Of alleen als je voor het leger gewerkt hebt ? Ik vind dit anders zo vreemd , iedereen deed toch indertijd zijn legerdienst . Dit kost weer veel papierwerk dat opgezocht moet worden en officieel vertaald . Of is het niet nodig ? Ivan
[/quote]

Het gaat inderdaad over de dienstplicht. In Belgie al eerder afgeschaft dan in Nederland. Men wil gewoon weten of je nog oproepbaar bent, welke rang je had, en of je eervol bent ontslagen.
Het hoeft maar 1 velletje te zijn, dat defensie voor je opstelt. Als het niet door hen in het Engels kan worden opgesteld, dan ga je er mee naar een erkende vertaler.

Hoeft niet zo moeilijk te zijn, maar is wel heel essentieel.

Bart

[quote author=Ivan link=topic=6361.msg79053#msg79053 date=1168997001]
Maar geld dat ook voor verplichte legerdienst van 10 maanden die ik heb moeten doen net als toen iedere Belg ?  Ik vind dit anders zo vreemd , iedereen deed toch indertijd zijn legerdienst . [/quote]
Dacht ik toendertijd ook.

Je bent verplicht erbij te vertellen waarvoor.
Emigreren naar australie...dus.

Krijg je nog voorrang ook.

Jack :evil

Back