Wat met de planten ???

njusha

Member
Hallo , ik heb misschien een domme vraag ,maar ga ze toch stellen .Mijn man is een exotische plantenfreak .We wonen op een appartement met een terras van 6 m op 4 m en het staat vol met planten  :thinking: 3 bananebomen , 2 citroenbomen , 1 mandarijn boom , 2 wijn ranken , 3 olijfbomen , 1 kiwiboom , 1 mimosa , 1 vijgenboom en een ambroize (van Zuid - Frankrijk rode bessen ) en een soort Z-Franse laurier met bloemen . :beach:
Hij weet wel dat hij die allemaal gaat moeten wegdoen  :cry: , maar hoopt dat hij  zaadjes mag meenemen (zoals van de ambroize) omdat hij denkt dat je daar niet alle planten vind . Nu is mijn vraag of je er toch olijfbomen kan vinden ,want anders is hij nog zot genoeg om die te laten over brengen  :flying:Hij heeft het al zo moeilijk met de gedachte van die planten te moeten weg doen ,omdat er maar weinig familie leden zijn die er deftig voor kunnen zorgen .Dus alle tips zijn welkom .
Groetjes Njusha

Je mag geen planten en/of zaden invoeren. Helemaal niet! Dit kan het evenwicht in het ecosysteem verstoren.  In Aus hebben we filmpjes hierover met Steve Irwin. Geen risico nemen. Je krijgt geen plant of zaadje de grens over maar wel een dikke boete. Hier kopen kan wel. Maar geen idee of ze hier olijfbomen hebben. Wie weet dat?? De ananas groeit wel hier in de tuin  :up:.

Ja hoor ook olijfbomen kun je in Oz kopen,
je kunt het niet zo gek bedenken of je kan de plant of
boom daar kopen.
Maar niets invoeren, grote boetes.

Gr Ineke  :up:

ja, we wonen niet in Nederland , maar in het zuiden van Belgie juist aan de franse grens .Maar alvast bedankt we zullen wel zien wat we met al die planten gaan doen .
groetjes

Back