Wat neem je mee

Status
Not open for further replies.

Melissa

New Member
en dan bedoel ik niet alleen wat je praktisch mee kan nemen enzo. maar voorbeeld. Mijn twee boekenkastjes (gevuld) vind ik geweldig en zijn voor mij thuis. Terwijl ik het praktisch niet nodig heb. Hoe hebben jullie die afwegingen gemaakt?

Groet,
Melissa
 
Ik maak zelf de afweging qua ruimte. Ik vind mijn 2 persoonsbed geweldig; dus of ik neem hem mee, of ik koop hem daar (jaja in de ikea in perth hebben ze hem ook). Daarnaast neem ik wel, qua persoonlijke spullen wat mee als foto's boeken en schilderijtjes enz. Ik ga kijken of ik 2 a 3m3 over kan schepen en kijk dan ook economisch. Natuurlijk neem ik zo wie zo mn bed mee en persoonlijke spullen.
 
Onze afweging was: hebben we een complete nieuwe inboedel voor de verschepingskosten + de prijs die onze oude inboedel in NL oplevert: Ons antwoord daarop was een volmondig NEEN. Verder vinden wij het prettig om weer ons eigen stekkie down under te creeren, met onze eigen kasten/ boeken/ bedden uit NL.....

Dus we nemen het hele zwikkie - de spullen de we de afgelopen twee jaar niet hebben gebruikt/ aangeraakt, mee in een 20 voeter.....

Succes Gr Frank
 
[quote author=Frank100 link=topic=6794.msg85518#msg85518 date=1174818389]
Onze afweging was: hebben we een complete nieuwe inboedel voor de verschepingskosten + de prijs die onze oude inboedel in NL oplevert: Ons antwoord daarop was een volmondig NEEN. Verder vinden wij het prettig om weer ons eigen stekkie down under te creeren, met onze eigen kasten/ boeken/ bedden uit NL.....

Dus we nemen het hele zwikkie - de spullen de we de afgelopen twee jaar niet hebben gebruikt/ aangeraakt, mee in een 20 voeter.....

Succes Gr Frank
[/quote]

Dat was ook onze afweging om toch onze inboedel mee te nemen. Verder lijkt het me heerlijk om straks in een nieuw huis m'n eigen bank te hebben.

Groetjes,
Carola
 
hallo,

Als wij gaan nemen we ook bijna alles mee, maar geen electrische dingen. Magnatron zit al in bijna alle keukens, wasautomaat is vier jaar oud koop ik dus, wasdroger heb ik niet meer nodig tv koop ik ook nieuw die is 12jr ofzo. Geluidsinstallatie stoort bijna in dus die gaat ook niet mee. me pc die neem ik wel mee maar voor de rest helemaal niks. Maar kasten banken bedden schilderijen bpoeken en weet ik wat nog meer, gaan allemaal de boot op. Hoe is het eigenlijk met de prijs verhouding in Oz? zijn electrische apparaten goedkoop of juist duur?
gr pat
 
Precies TV is hier het verschepen niet waard. Wasmachine zou over 2 jaar al 10 zijn, dus tja.... ook maar niet. Maar wel genoeg eigen spullen meenemen om me ergens meteen thuis te voelen.

Geen idee hoeveel zoiets kost. Kan me al weinig voorstellen hoeveel een 20 voeter is.
Gelukkig nog meer dan genoeg tijd om uitzoeken enzo, maar tja zulke praktische dingen houden mij bezig.

Gr. Melissa
 
in een 20-voeter kun je nog heel wat "rommel" kwijt hoor zeker als je het vakkundig in pakt (laat pakken)
Wij hebben besloten zo goed als alles mee te nemen, behalve de bank die is op  de salontafel alleen als hij nog mee kan, de jongenskamers en onze linnenkasten gaan ook niet mee tuinstel hebben we verkocht.
Eetkamestoelen gaan ook niet mee :lol:

Nou als ik het zo bekijk lijkt er niet veel over te blijven om te vervoeren, maar volgens het verhuisbedrijf is het nog steeds een hele container vol.

Wat er niet meer inpast blijft er naast staan en als we nog plek hebben kopen we nog wat bij zodat alles goed klem blijft zitte, :grin:

Mariette
 
Omdat ik in eerste instantie waarschijnlijk voor shared housing zal gaan zal ik ook niet veel nodig hebben. Vaak is zo'n kamer ook al gemeubileerd. Omdat ik al langer ideeen had om een migratie procedure op te starten heb ik ook niet heel veel geinvesteerd in nieuwe spullen (niet dat het hier een zooitje is ofzo hoor ;) dus het meeste kan verkocht worden of naar 't grof vuil. Wat overblijft gaat in eerste instantie in opslag en een deel zal ik verschepen. Ik ga foto's maken van de dozen en spullen die ik heb opgeslagen en zal -als ik iets nodig heb- mijn ouders vragen dit op te sturen / te verschepen.
 
Zo min mogelijk.Wij hebben alleen 5e hands troep,daar ga ik geen eurocent aan verspillen.Ik geef niks om meubels maar bv.fotoalbums gaan wel mee.
Mijn handen jeuken al om dit huis leeg te smijten hihihi,het helpt niet echt om een buurman te hebben die over 3 maanden gaat emigreren,dan krijgen wij ook opruimkriebels. :lol:
 
Wij hadden totaal uiteindelijk 5 kuub (ik dacht dat het 3 zou zijn). Afgelopen vrijdag hebben we alles opgehaald en ik ben erg blij met onze vertrouwde spulletjes. Dit is ook het bestek en de borden bijv. (ben blij met kleine dingen). Dat Oma haar servies hier nu in Australie bij mij in de keuken staat vind ik nog steeds bizar..maar wel heel fijn.

Wij hebben alles waar hout in/aan zat achtergelaten. Geen meubels, kastjes bed of wat dan ook meegenomen. (heb hier gister een 2 persoonsbankje gekocht bij Vinnies voor 10 dollar!!! en een houten schommelstoel voor 35). Wij geven ook niets om nieuwe meubels maar wel belangrijk voor ons zijn bijv. de fotoboeken, gereedschap en wat servies. Dit hebben we dan ook meegenomen. Radio en tv, computers en beeldschermen hebben wij ook meegenomen maar achteraf hadden we net zo goed de tv's kunnen verkopen die zijn hier goedkoper. Vriezer en flinke koelkast hebben we hier ook nieuw gekocht voor nog geen 800 dollar (red je volgens mij in NL niet).

Snuffel als ik kan de markten af op zoek naar leuke dingetjes om het huis weer mee te vullen.
 
Er lopen al veel topic's waarin onderwerpen als deze in worden behandeld. Om het overzichtelijk te houden op het forum gaat dit topic op slot :wink:.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top