Wat raden jullie ons aan?

Fajah

New Member
Hallo Australië-liefhebbers!

Ik ben voor het eerst op dit forum, dus laat ik me even voorstellen. Ik ben Femke, 23 jaar en kom uit Friesland. Mijn vriend is 28 en samen hebben wij een dochtertje van 15 maanden. Wij zijn momenteel druk bezig met ons eigen bedrijf, maar volgend jaar in oktober zullen onze projecten gereed zijn en kunnen wij eindelijk de uitdaging aangaan. En deze uitdaging is: naar Australië!

Als het aan mijn vriend lag, zouden we gelijk gaan emigreren. Nu ben ik daar wat minder makkelijk in. Maar wat me wel super lijkt is om voor een half jaar naar Australië toe te gaan. En je weet maar nooit wat daar dan uit voort vloeit....

We zijn beiden nog nooit in Australië geweest. Mijn broer daarentegen wel, dus we zijn wel een klein beetje op de hoogte van de hele happening aan de andere kant van de wereld. We hebben dan ook besloten richting Brisbane te gaan. We willen graag een huis gaan huren in de zes maanden dat we daar zijn. In de grote stad zelf willen we niet zitten. Liever in een leuk dorp aan de kust, niet te ver van Brisbane. En hier komt mijn vraag dan ook aan jullie..... Wat raden jullie ons aan?

We hebben een kindje, dus een dorp met jonge gezinnen zou leuk zijn. Verder een paar Nederlanders in de buurt vind ik ook best gezellig  :smile:. Ik ben erg benieuwd waar jullie, in ons geval, naar toe zouden gaan.

Groetjes Femke

Hallo Femke, vriend en dochter,

Welkom hier en lees en klets gezellig mee.
Voor wat betreft de lokatie kan ik jullie niet helpen, ben te onbekend met Brisbane, maar velen hier wonen er.

Wel zou ik jullie aanraden eerst eens een kijkje te gaan nemen, voordat je je (permanent) vestigt. Misschien valt het wel tegen.

Succes!

Leuk idee.

Wat gaan jullie daar dat half jaar doen? Een huis huren is duur.. ga maar uit van minimaal $200,- per week.. Yep, dat is exclusief gas/water/licht/internet.

Jullie kunnen in ieder geval nog op het WH-visum..

Ja ik heb de prijzen gezien. Maar, als ik het goed begrepen heb, is 200 Australische dollar zo'n 125 euro. We hebben een mooi spaarpotje, dus dat moet gaan lukken. En wat we daar gaan doen........ een half jaar vakantie vieren wordt saai  :smile:, dus we willen wel wat gaan ondernemen.

Mijn vriend is een echte ondernemer, dus zou graag iets voor zichzelf willen beginnen. Hij is projectonwikkelaar, dus het mooiste zou zijn dat we daar een project vinden. Maar goed, we blijven maar een half jaar (als het goed bevalt, komen we  terug), dus je moet wel veel geluk hebben om daadwerkelijk zoiets te vinden... Onze tijd zal daarom vooral bestaan uit het ontdekken van Australië, observeren van de markt en we zullen zeker gaan kijken voor een "bij"-baantje. . Maar we sparen voor deze hele trip, zodat het voor ons niet hoge nood wordt om persee te gaan werken.

Ik heb gelezen over het dorp Cleveland. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik zou Cleveland, of geen enkele suburb, dorp noemen. Het is toch allemaal wat anders dan het nederlandse vertrouwde "dorp". Het is een verzameling van huizen (meeste vrijstaand) met meestal een overdekt winkelcentrum en wellicht nog iets van een "dorpskern" winkelcentrumpje. In ongeveer hetzelfde rijtje als Cleveland zijn:
noord: Deception Point, Scarborough, Redcliffe, Margate, Clontarf, Sandgate (dichter bij stad), etc etc
zuid: Wynnum, Manly, Lota, Redland Bay etc etc

Hiervan zijn waarschijnlijk Deception Point en Redland Bay de meest betaalbare, maar helemaal zeker weet ik dat niet.
Let wel: je zit aan de baai, dus niet echt golven etc en veel moddervlakte. Voor zover ik weet heeft alleen Scarborough, Redcliffe, Margate echt een mooi strand. Ik vind het trouwens wel mooi wonen!

Henriette

Lost: Quote verwijderd.

Hoi Femke en welkom op het forum.
Wat leuk wij wonen ook in friesland,in opeinde een paar honderd meter van drachten.
Wij vonden de sunshine coast (noorden van brisbane)geweldig.
Brisbane zelf vonden we iets minder ook omdat we van strand en zee met golfslag houden en die vind je niet in Brisbane.  :-(
Er zijn nog wel de nodige XPditers hier op het forum die je het nodige kunnen vertellen over leuke suburbs om brisbane heen.
En anders probeer de search button. :up:

Groetjes Markus
ps waar in frl. wonen jullie?

Als het een beetje meezit hoop ik eind dit jaar ook down under te zijn, en wil met een vriend van mij die in mooloolaba woont, en broodbakker is een bakkerij daar in de buurt gaan beginnen, ben zelf banketbakker en woon/werk in Amsterdam.- caloundra schijnt wel een aardige plaats te zijn?-

Back