wat te doen met Nederlandse verzekeringen ed

keesje

New Member
Hoi, ik ga als het goed is eind augustus op een spouce visum emigreren. Dit is in eerste instantie voor 2 jaar. Heeft iemand tip over wat te doen met bijvoorbeeld mijn ziektekosten verzekering, begrafenis/overlijdensverzekering, reisverzekering..maw wat moet/mag ik aanhouden. Ik zal me uiteraard uitschrijven bij mijn gemeente, maar zit dan nog wel met belastingaangifte, ziektekosten en dat soort zaken.. Iemand tips?? Groetjes Wendy

reisverzekering is voor maximaal half jaar in buitenland, dus stopzetten nadat je hier bent. ziektekosten verzekering, ligt er aan wat je hier gaat doen, maar als je je permanent visum hebt kom je hier in aanmerking voor medicare en ik weet niet of een nederlandse ziektekosten verzekering betaalt als je in het buitenland woont. hetzelfde geld met de andere verzekeringen, moet je daar navragen en bedenken wat je wilt.
Belasting zal je in iedergeval voor het lopende jaar nog moeten betalen.

groeten,

Hein

Wij probeerden zo veel mogelijk op te zeggen terwijl we nog in Nederland waren. Onze ervaring was, dat het erg lastig te regelen was vanuit Australie, omdat de bedrijven dan niet meer zo hard voor je lopen.
Hoewel we de belastingdienst ruim 1 jaar voordat we emigreerden hadden ingelicht en er in Holland en vanuit Australie ik weet niet hoe vaak achteraan zaten, lukte het niet om eerder dan in 2004 onze te veel betaalde belasting centen van 2001 terug te krijgen (het jaar waarin we emigreerden). Als je verwacht te moeten betalen, hoef je je dus niet druk te maken!!
Zodra je verhuist, hoef je geen belasting aan Nederland te betalen, je betaalt dan in Australie belasting.
Ik dacht, dat je op een Spouse visa recht had op Medicare, wat ingaat op het moment dat je voet zet op Australische bodem, ook al heb je je kaart nog niet. Check voor de zekerheid even na, voor het geval dit veranderd is.
Het enige wat we niet overgezet kregen naar Australie was ons pensioen en een begrafenis verzekering, die in natura was. Balen, maar helaas.
Succes,
Leah

[quote author=leahandrichard link=topic=7230.msg92754#msg92754 date=1181867566]Onze ervaring was, dat het erg lastig te regelen was vanuit Australie, omdat de bedrijven dan niet meer zo hard voor je lopen. [/quote]

Het maakt denk ik weinig uit waar je zit, je doet toch alles telefonisch - of dat nu vanuit Utrecht of Sydney is. Onterechte afschrijvingen nadat je bent vertrekken kun je gewoon laten storneren en/of voor de tijd van die rode anti-machtigingskaarten invullen. Moet je eens kijken hoe snel ze je uit hun systeem flikkeren! Het is in ieder geval wel handig om meerdere redenenen om een NL'se rekening aan te houden.

Michiel

Waar kan je die rode anti machtigingskaarten trouwens halen?

Alvast bedankt!

groetjes Miranda

In nederland op het postkantoor een brief schrijven met tekst en uileg helpt ook wel natuurlijk.
Gr Pat

[quote author=tum link=topic=7230.msg92762#msg92762 date=1181885658]Waar kan je die rode anti machtigingskaarten trouwens halen?[/quote]

Ik dacht bij de bank waar jouw rekening loopt (dus postkantoor of rabo/abn etc)

ik dacht datje op het postkantoor van die blanco dingen kreeg die je zelf helemaal in moest vullen, heb het dacht ik zo gedaan dat ik ging verhuizen en tevens ging samen wonen en toen moesten we een paar dingen op zeggen, ben er toch bijna van overtuigd dat ik ze op het postkanoor heb gehaald, of was het nou me bank? nou begin ik nog te twijvelen ook. Als ik het nou moest over doen ging ik eerst naar het postkanttor en dan naar me bank. Zitten tegenover elkaar, 5m.

En als het met de "rode" kaarten niet lukt kun je automatische incasso's altijd nog via je bank blokkeren of indien er al afgeboekt is storneren.
Wij hebben overigens ook hier in Nederland altijd automatische incasso's tegengehouden zover mogelijk(liever acceptgiro's), behalve daar waar het niet anders mogelijk is.

Back